Sunday, August 23, 2009

Sejuk Dan Nikmat Bila Basah Bermain Air Yang Mengalir Dan Menitis Tenang


Sejuk dan nikmat.
Kegembiraan bermain dengan air di hadapan tempat yang aku suka memang amat bermakna.
Entah mengapa, tempat itu kerap menjadi tumpuan aku bila aku melalui kawasan perkarangan masjid yang tercinta.



Basah tangan dengan titisan air.
Kedinginan sentiasa memberikan kepuasan yang tidak terhingga kepada aku.
Senyuman sentiasa terukir di wajah setiap kali melihat warna biru hasil proses semulajadi.

Zara : Masih merindui pengiraan bilangan hari dalam Ramadhan.

36 comments:

zamspotte said...

Ramadhan al-mubarak amat dinanti...
Masjid yang indah, alunan zikir yang mengasyikkan... deru air yang menyamankan... meningkatkan kesyukuran kita kepada nikmat yang diberiNYA

anaklaut said...

salam...singgah.


salam ramadhan buat anda,,

best entri zara.

farah said...

waa,

banyaknya koleksi gambar kau memakai jubah konvo sayang!

:)

ZARA 札拉 said...

zamspotte :

salam Ramadhan juga bang~

ZARA 札拉 said...

anaklaut :

terima kasih dear!

ZARA 札拉 said...

farah:

sangat banyak sebenarnya~

lemongrass^_^ said...

muga cik zara mendapat 'sesuatu' pd ramadhan kali ini:D

Luth Textile said...

muka dah bercahaya..
huhuh

ZARA 札拉 said...

lemongrass^_^:

Thanks syg!

ZARA 札拉 said...

Luth Textile:

hehehe~

zool said...

1st time ke sini.. Kalau rajin singgah blog saya plak..

Salam Ramadhan

mEiZ SHA said...

salam ramadhan dik
:)

gi mana ramadhan semalam
ok?
:)

<< s| tED| >> said...

kenapa tidah terus mandi sahaja dak zara :P

ZARA 札拉 said...

zool:

terima kasih zool~

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

puasa semalam kak?

err..tak puasa~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

tak bawa baju lebih~

penjenayah merah jambu. said...

zara,nape tak mandi sekali?
wawawa,mesti lagi syokkkk!

btw,salam ramadhan untuk zara,selamat berpuasa dengan gigih ye! :)

fq said...

uish zara....
ayt pnuh bermkna...
puitis sungguh...

sharamli said...

kt mn erk?
dpn hep?

Helmi Razali said...

yeah, larling sudah graad. lepas ni boleh la jadi cikgu yang ganas dan kaki dera dengan sah. Oh ye, gaji kamu pun mesti dah jadi tinggi kan? :)

AiE bAhRi said...

sgt seronok bila dh berkonvo..aku silent reader kamu tapi baru sekarang aku tinggalkan jejak..


salam ramdahan zara!

aku lg suka gambar kamu brsama si kuda..hehehe

KhairiL's said...

hehe
dh 2 hari dah kita berpuasa..selamat membilang hari

Cik RaRa said...

main air ..
msti besh kan ;)

pki bju konvo lg..
ni yg xsbr nk konvo gak nie ;p

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu.:

kang ku mandi semua org terkejut kang~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

fq :

hehehe~

harus tu~

ZARA 札拉 said...

sharamli:

yup syg~

depan MSI~

ZARA 札拉 said...

Helmi Razali:

hehehe~
sayang!!
kamu muncul akhirnya!
aku udah rindu bangat sama kamu!

oh, ganas ke larling?
aku mau mengerling pelajar dengan mata yg menggoda~

oh, gaji?
mungkin boleh terbang mencari kamu nanti~

ZARA 札拉 said...

AiE bAhRi :

hehehe~
terima kasih Aie~
aduhai~

salam ramadhan juga~

kuda juga?
hahaha~

ZARA 札拉 said...

KhairiL's :

napa aku belum puasa lagi ek Jambu?
hahaha~

ZARA 札拉 said...

Cik RaRa:

hehehe~
sabar syg~
nanti kamu akan konvo jua~

hidayah said...

hah hah

tau lokasi gambar kat mana...

hehehehe~

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hahaha~

=)

naz said...

tak berapa faham ayat yg ni.gempak sgt artistiknye.nnt ajar aku.hohoho.

ZARA 札拉 said...

naz :

hahaha~

no big deal bro~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kalu nuar,dah snappy2 tak hengat donia dah tu...kehkehkeh =D

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

genglah kita nuar~