Saturday, August 22, 2009

Tatkala Si Kosong Hilang Tanpa Kemahuan Dirinya, Adam Danish Peneman Diri Si Comel


Dunia Si Kosong hilang tanpa kemahuan dirinya. Hilang tanpa diketahuinya. Sebab musabab yang sangat kabur. Tiada penjelasan yang mampu memuaskan hati Si Kosong yang terpinga-pinga melihat hasil usahanya selama ini hilang dalam sekelip mata.

Si Comel buntu.
Tidak mengetahui bagaimana mahu mendasari hati yang Si Kosong yang pastinya sedang kecewa. Si Comel hanya dapat memujuk Si Kosong dan menguatkan semangatnya. Si Comel memahami keperitan yang dialami oleh Si Kosong.

Si Kosong berada jauh dari tanah kelahirannya. Menemani datuknya yang mengunjungi cahaya mata dari petang Khamis hingga Ahad ini. Sunyi juga tanpa Si Kosong. Rindu berkunjung ke hati. Perbualan dengan Kekasih Gelap Yang Cerah tidak dapat menutup ruang rindu itu. Si Comel hanya tersenyum.



Rindu mendengar laungan azan dari seseorang. Rindu mendengar alunan suaranya membaca Kalam Tuhan. Rindu.

Zara : Kekasih Gelap Yang Cerah bertolak pulang dari Negeri Bawah Bayu untuk menghabiskan cuti sekolah bersama keluarga. Rindukan dia juga.

46 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

ko jatuh cinta kat ustad mane ni?

sharamli said...

rindu i x?

hidayah said...

ya nak rindu dia gak adil x zara ?

miEz haNeM said...

kekasih Gelap Yang Cerah bertolak pulang dari Negeri Bawah Bayu untuk menghabiskan cuti sekolah bersama keluarga. Rindukan dia juga.

wawa:) siapa gerangan tu zara:) cewah2

khaLifah feDi said...

jgn lupe cuci kaki sblm tido..

feh tetiba aje..

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

Ustaz mana eks?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

sharamli:

sangat rindu Sha~

ZARA 札拉 said...

hidayah :

boleh juga syg~

ZARA 札拉 said...

miEz haNeM:

hahaha~

dia adalah errr~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi:

mandi sklai bleh KF?

hahaha~

hidayah said...

kalu bgitu nak rindu sebanyak yang mgkin. jeles x ? agagagaga...

░♥si lampu neon♥░ said...

u getting married ke? ooiioi!

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hahaha~

bergantung gak syg~

kamu rindu zara je lah~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

hehehehe~

secret~

psst~

saffa said...

Saffa juga sedang rindu merindui.. Rindu pada kampung! =)

ZARA 札拉 said...

saffa:

hehehe~

zara tak rindu kampung~

sebab skang kat kampung~

gee~

cik intanurulfateha said...

.rindu kamu :)

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

rindu kamu juga sis~

=)

zan-xray said...

zara adikku,
pastikan tiga benda ni berlaku pada diri mu
1. makan kau kenyang
2. mandimu basah
3. tidurmu lena

makan pe berbuka tadi.. ops!!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

pergolakan jiwa nampak =D

addyaholix said...

rindu pada rindu yang dulu.

<< s| tED| >> said...

aku juga rindu si kosong!! SOb sob sob!!

Tirana said...

Wondering bagaimana rupa si Kosong...adakah sama macam hollow man..hehehe..

olin said...

aik, rindu merindu ye..hehe~

razifembi said...

amboi bahasaaa ....

ber 3g la selalu dgn so kosong kalau da rindu tu ....

fq said...

wah....
pic 2 btl2 emo la...
adeh!

ANOI said...

Wah,ni macam rindu dengan Si Kosong,pastu cari Kekasih Gelap Yang Terang untuk melepas rindu pd Si Kosong,tapi tetap tak terubat ye.Ni memang dah kes jatuh cinta nie=)..~Puas membaca puisi dear Zara berkali-kali nak memahami isi hati..hihi~

Wanita Itu said...

nak tumpang rindu leh dek zara ??

^_^

jgn bermuram sayang .. senyum skit yer..

najwa hazirah halmi said...

si kosong tuh ustaz ker..?
-blur-

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

makan apa ye bang?

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

unsur jiwa sedikit~

ZARA 札拉 said...

addyaholix :

aku juga rindu kamu bang~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >>:

hehehe~

amboi kamu~

ZARA 札拉 said...

Tirana :

hehehe~

bagaimana agaknya ya kak?

ZARA 札拉 said...

olin:

sesekali syg~

ZARA 札拉 said...

razifembi :

web cam buleh bang?

hehehe~

ZARA 札拉 said...

fq :

emo ke fq?

hehehe~

ZARA 札拉 said...

ANOI:

hehehe~

kekasih gelap kalah dengan si kosong kak~

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

boleh kak~

kalau kamu sudi~

daku lebih sudi kak~

ZARA 札拉 said...

najwa hazirah halmi :

hahaha~

bukan syg~

penjenayah merah jambu. said...

bila zara sebut pasal rindu,teringat seorang budak lelaki masa kat sekolah dulu.ya allah suara dia bila azan,baca al quran,boleh bergetar dada,syahdu sangat!!

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu.:

rindu kan pada orang yang sebegitu?

alahai~

messyremo said...

macam tu ke muka kamu kalau rindu si kosong?hehe

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahahha~

mungkin~

Tara Graphic said...

To the end of the world a sound could be hear,
who went there to seek for he has no fear,
but a sudden light came up and appear,
Kekasih Gelap yang cerah misses u my dear.

ZARA 札拉 said...

Tara Graphic :

will he miss me Tara dear?
I only can pray he still remember me.