Thursday, August 20, 2009

Teringin Mempunyai Pengamal Perubatan Peribadi,Bolehkah Aku Memilih Mereka Ini?


Petang tadi menerima panggilan dari sahabat lama aku yang meminta izin untuk mengunjungi rumah. Alahai, mungkin disebabkan aku tidak berkesempatan untuk keluar dengannya semalam disebabkan oleh keadaan diri yang kurang sihat.

Yang paling menggembirakan, salah seorang daripada mereka, sudah hampir 7 tahun tidak bertemu. Sumpah, sangat lama. Hanya Pesanan Yahoo! (baca : Yahoo! Messenger), dan laman sesawang sosial seperti Friendster dan Mukabuku menjadi penghubung antara kami.

Disebabkan mereka telah menyatakan telah keluar berdua tanpa mengajak aku bersama hari ini atas dasar urusan lelaki, aku memboikot dengan hanya menghidangkan air walaupun terdapat permintaan untuk aku menyediakan mi bandung seperti selalu.

Dr. N : Ifah, takkan takde masak mi bandung?
Aku : Amboi, sedap sahaja anda. Takde.
Dr. N : Camni mahu balik lah. (terus bangun)
Aku : Amboi, sampai hati...



Ini Dr. N.
Ya, bakal doktor hasil keluaran dalam negara. Nampak kedudukan aku yang kurang stabil di situ? Mencuba untuk menggapai ketinggian yang sama dengan dia. Alahai, nampak sangat kurang sempurna penyamaran aku.



Ini Dr. S merangkap doktor peribadi secara maya.
Bakal doktor hasil keluaran luar negara, Russia.
Sudah hampir tujuh atau lapan tahun kali terakhir aku melihat dia di alam realiti.
Aduhai, Dr. S ini memang tinggi lampai, dari dulu lagi. Tiada penyamaran disini. *ketawa*

Mereka antara insan yang istimewa yang hadir dalam hidup aku. Jika aku kurang sihat secara peribadi atau masalah kesihatan mereka di sekeliling aku, aku cuma perlu menghubungi mereka dan bertanya tentang pandangan mereka sebagai bakal pengamal perubatan.

...dan aku lebih bersikap terbuka dengan Dr. S, mungkin disebabkan oleh faktor bangsa dan agama membuatkan aku lebih selesa berbicara mendapatkan pandangannya walaupun dia jauh dari bumi Malaysia. Dr. N lebih kepada pandangan peribadi berbanding masalah kesihatan. Lagi pula dia sudah menjadi milik orang...
*senyum*

Berbual dengan mereka petang tadi memang amat menghiburkan - dasar profesional terserlah. Mungkin ada yang beranggapan kedengaran agak gila bila menyentuh aspek seperti penjualan sperma (seperti yang aku inginkan), tetapi yang lainnya, seperti kembali ke sembilan tahun yang lepas, masih dapat berbual mesra tentang apa jua topik.

Isi penting hari ini - "Bilakah Ifah mahu kahwin disebabkan dia sudah menamatkan pengajian?"

Aduhai sahabat...
Lambat lagi. Apa pun, buat Dr. Shashi, selamat pulang tebang ke Russia minggu hadapan (25 Ogos 2009), buat Dr. Nafis, pulang berhati-hati ke kampus pada minggu hadapan juga!

Zara : Pulang ke kampus selatan untuk memulangkan jubah.

34 comments:

mRs.jUkoGYu said...

senang la ek nanti kalo cik zara kurang sihat...kompem2 free jer ubat-ubatan nyer itu...;)

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

hahaha~

harap2 nya begitu~

en_me said...

ammvoiii za, tingginyerr doktor s ittewww..

shima said...

wah.membe sume doctor.nanti zara leh dpt diskaun weyh kalu nak deliver baby.eh tetibe je kan.hehhe.

sharamli said...

ala..dah ad empunya ke dr.n..

mEiZ SHA said...

hehehhe
janji ada DR kan dik
:)

sahabat tu penting!!

atiQah adNan said...

sesuai sekali jubah tu untuk zara..
heheh pasnie dah kena pulang tak dapat nak bergambar lagi dah.. huhuu

messyremo said...

haha~~

kamu konsisten ye pasal nk beli sperm~~

mira amair said...

saya nak doktor S jadi dktor peribadi saya..hohohoho..

Monkey D Luffy said...

nak doktor peribadi kawen doktor ler

khaLifah feDi said...

eh2 knp kamu paki jubah zara..!!!

*slmt berpose..

.palisevenfold. said...

cara gak tu.

senang ko nak beranak nanti.

Paan said...

Hahahah! Dengan Dr S x berani plak menyamar...ni yang bagi komen ni pun bakal doktor gak ni kak....heh!

Pais Chaos said...

dr tiggi sagt.. makan pe ye??

<< s| tED| >> said...

aku ingta jubah tu boleh di framekan sekali.. nampak sgt aku tak pernah pakai.. la la la la...

~ Hariza ~ said...

si kosong?
doktor hati ye?

:D

miEz haNeM said...

zara:)
pasni bukan dunia sebelah zara lagi:) wink wink..tapi dunia pasangan zara:)

ZARA 札拉 said...

en_me :

hahaha~

memang amat tinggi~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

sudah ada syg~

ZARA 札拉 said...

shima:

hahaha~

baby kah?

mau mereka sambut buleh tak?

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

hahaha~

betul tu kak~

^_^

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan :

betul tu kak~

mau pulangkan sudah~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahaha~

mestilah~

mahu jual ke Omar?

ZARA 札拉 said...

mira amair :

hahaha~

amboih~

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

kalau tak kawen tak buleh ke?

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi:

sengaja pakai sebab budak2 tu tak datang konvo aku~

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold.:

Busuk, lu tak nak jadi doktor kah?

ZARA 札拉 said...

Paan:

Kamu bakal doktor gak Paan?

akak mahu tempah kamu bleh?

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos :

dia kata dia paling suka makan nasi~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >>:

relax jak Tedi~

^_^

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

hahahaha~

si kosong itu hal lain~

ZARA 札拉 said...

miEz haNeM:

hahaha~

aduyai~

tak mau tukar nama~

hahaha~

Lifesaver said...

erm...erm...boleh kot!hehehe

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

hahaha~

kamu nak doktor beranak tak kak?