Sunday, August 30, 2009

Usia 22 Tahun Bukan Penghalang Aku Menerima Kasih Sayang Daripada Mereka...


Usia yang menjangkau 22 tahun bukan penghalang aku menerima limpahan kasih sayang daripada mereka yang sentiasa membuatkan aku mengukirkan senyuman kepada setiap penghuni dunia ini. Senyuman penghias wajah yang sentiasa membuatkan aku bernyawa di bumi yang semakin tua ini.

Pagi semalam aku dikejutkan dengan kedatangan Abang Posmen yang menegur kejahilan aku dengan memakai seluar pendek tetapi bertudung. Sesiapa yang terlupa, sila tekan SINI dengan menutup mata.

Ini hadiah yang diterima daripada Si Kosong.
*senyuman*



Kasihan Si Kosong. Malam Ulang Tahun aku dia habiskan di hospital akibat kurang sihat. Moga semuanya baik sahaja buat dia. Oh, mahu lihat apa di dalamnya?



Sepasang kain berwarna ungu.



Kad Ulang Tahun dari Si Kosong.
Apa yang ditulis didalamnya? Biarkan ianya menjadi rahsia. *ketawa girang*

Aku juga menerima kad yang dilayangkan daripada Melaka oleh kakak yang begitu menggemari kucing, Tedi. Terima kasih sayang!



Aku terfikir, mengapa mesti lembu? Bukan kucing ke yang menjadi kegemaran kamu?

....dan sedikit jamuan dan kejutan daripada mereka yang dipanggil keluarga usai mahu berbuka puasa bersama.



Menu wajib barangkali buat aku.
Oh ya, di Muar, kami menikmati sate sebagai sarapan pagi. Sila datang berkunjung ke sini!



Sebahagian daripada hidangan semalam.
Kebetulan nenek, makcik dan sepupu datang berkunjung. Kejutan yang aku terima daripa sepupuku amat menggembirakan. Mahu tersenyum tatkala dia menghulurkan kotak ini kepada aku.



Kotak kek yang berwarna merah jambu. Kena dengan jiwa aku barangkali semalam.




Ini kek Ulang Tahun Ke-22 Aku!

Terima kasih Aishah kerana mengingati ulang tahun aku. Ah, kini kita sebaya walaupun kamu dilahirkan pada bulan Januari. Oh, jangan terkejut melihat nama yang terukir di atas kek itu. Memang dikalangan keluarga, nama tengah aku yang menjadi pilihan mereka untuk memanggil aku. Bukan nama pertama disebabkan kebanyakan kami mempunyai nama pertama yang sama. Bukan juga nama terakhir aku yang telah diubahsuai untuk kamu disini.

Zara : Rasa bahagia meliputi hati. Mahu tersenyum. Boleh bukan? Terima kasih atas ucapan ulang tahun yang diterima di blog, Mukabuku (baca: Facebook), Twitter, surat elektronik, panggilan telefon dan pesanan ringkas. Terima kasih atas ingatan kalian!

50 comments:

farah said...

kain pasang utk dibuat baju raya.

tahun ini warna ungu la ye sayang?

:)

ashie023 said...

wah,..meriahnye...hehe.
tedi bagi lembu sekor??ahaha

cik intanurulfateha said...

.soo sweet
.dpt baju krung!

leadleedeea said...

is it ur birthday honey?
akak lama bercuti..hehe tatau..
anyway, happy belated birthday~!
errr si kosong n si comel?
well..moga bahagia~! hehe~!

<< s| tED| >> said...

dak zara 2 jam aku cari kad gambar kucing.. tapi fikir2 balik.. kucing tak boleh di makan..

tengok.. kamu sudah pun sembeleh lembu itu untuk di buat sate..

ekekekeke...

Patutlah tidak ceria.. aku sudah tahu mengapa... :(

semoga si kosong cepat sihat!!

sharamli said...

ramai yg sygkan kamo0..kn..
;)

messyremo said...

kejam betul kamu zara...

letak gambar sate~~~

cis..hehe

.palisevenfold. said...

that's sweet :)

zan-xray said...

kemarin sudah 22 kau ye zara.
emm 21 tu tahun tahun terakhir boleh dapat duet raya. bermula 22 dan seterusnya tak boleh dah...:p

mRs.jUkoGYu said...

dik...
sungguh seronot yea dapat prezen...sangat santek baju itu...

ZARA 札拉 said...

farah:

tak tau sempat ke tak~

ZARA 札拉 said...

ashie023:

hehehe~

meriah kot?

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

thanks syg!

^_^

ZARA 札拉 said...

leadleedeea:

hehehe~

selamat kembali sis!

huwaa~

merindui kamu!

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >>:

hahaha~

sangat comel!

aku suka!

thanks syg!

ZARA 札拉 said...

sharamli :

yup!

sgt best!

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hahaha~

hidup kena kejam emo~

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold. :

thanks buddy!!

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

semalam bang~

apa pulak kemarin~

cest~

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

hehehe~

terima kasih akak!

Khairil said...

bestnya, meriah betul smbt lahir
apa2 pun happy selalu :)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

owh kek coklatnya bertakhtakan 10biji bunga coklat...menyerlah! =D

Anike MK said...

Orang Muar memang pelik...
pagi2 makan sate..
huhuhu!

teringat kenangan kat serom 1

ngee....

Precious said...

Uhh .. haku terlepas ulang tahun kamu. Sori ... selamat ulang tahun ke 22 yer!

Yern Ain said...

sweetnye la dpt hadiah kain!!!

kain pepel lak tu.. hehe..

nnt i kirim hadiah u dlm mimpi mlm ni eh syg.. i bg u BMW 5 series.. ok tak? ke nk 10 series? hehe..

khaLifah feDi said...

dh tua kamoo zara !!! hehehe

ape dh pki seluar pendek !!!

░♥si lampu neon♥░ said...

epi bufday zara, ur puple kain tu so adorable ar

<< s| tED| >> said...

aku baru perasan si kosong bagi kamu kad gambar kucing. Macam mana dia boleh dapat cari!!

dush!!dush!! si Kosong!!!

Cik RaRa said...

kak zara
hepy bufday..

purple yer..
sme lorh.
dis year pun bju kite purple gak
heeee ;)

ZARA 札拉 said...

Khairil :

Thank Jambu syg!

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

Zara pun tak kira nuar~

kamu sgt prihatin~

ZARA 札拉 said...

Anike MK :

laling~

amboih~

nak kena cubit ke syg?

ZARA 札拉 said...

Precious:

Thanks a lot Kak!

ZARA 札拉 said...

Yern Ain :

I nak Nokia NSeries puh dah cukup sayang~

Boleh?

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

hahaha~

tak sengaja daku~

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

hahaha~

sgt kan syg?

thanks honey!

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

tak tau Tedi~

mungkinkah Dak Utih kamu di curi?

hahaa~

ZARA 札拉 said...

Cik RaRa :

Thanks a lot darling!

Woot~

hidayah said...

byk ye hadiah. sama byk da gan juadah tu. neway, hari zara kan... hah! kita sebaya upernye...

Monkey D Luffy said...

seksanya ko berseluar pendek jer

ZARA 札拉 said...

hidayah:

hahaha~

adakah kamu baru tahu daku sebaya dengan kamu syg?

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

seksa ke?

alamak~

j-QAF SK SULAIMAN said...

Wow keke cokelat kegemaran cikgu..teringat kat mak yag selalu wat kek cokelat untuk cikgu..best sangat..kadang2 wat balik sampai 3 bekas bagi kawan yang suka duk memesan..hehe..

milimilo said...

wah,bahagienye..sori terlambat wish..smoge umur 22 ni mmbawa lebih byk makna dlm hidup..just enjoy urself sis :)

ZARA 札拉 said...

j-QAF SK SULAIMAN :

hehehe~

best kan?

^_^

ZARA 札拉 said...

milimilo :

Thanks mili sayang!!

~ Hariza ~ said...

"jgn haramkan apa yg halal"
hehe..akak igt itu.. =)

mungkin masih ada cara lain utk menjadi 'pencinta sawah'..

anywy, selamat hari lahir sayang..
terima kasih atas panggilan 'jam loceng' pukul 9 pagi hari itu..suara serak2 basah, bagai termimpi2 dibuatnya..

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

hehehe~

aduyai~

rindu kamu kak~

Ihiks~

Lifesaver said...

alamak!sedapnya kek itu!

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

hahaha~

memang kak~