Friday, September 04, 2009

"Aku Mimpi Basah Tadi, Batal Puasa Tak?"


Petang tadi, usai aku menunaikan solat Asar, Si Hitam berbunyi mengalunkan irama yang pantas menerjah ke minda aku. Mencerna siapakah pemanggil yang berada di hujung talian. Hanya seorang sahaja yang aku aturkan mempunyai nada dering itu.

B!
(bagi siapa yang tidak mengenali B - dia adalah seorang wanita awal 20-an)

Aku : B, apa khabar?
B : Baik sayang. Kamu puasa? Aku ada hal nak tanya sedikit.
Aku : Silakan, ada apa?
B : Tadi aku mimpi basah, batal puasa tak?
Aku : Mimpi basah?! *terkejut* Siang hari? Kamu mimpi apa? Si Jejaka?

http://akuiniobenk.files.wordpress.com/2009/03/mimpi.jpg
Gambar penghargaan di SINI

B : Jawab dulu. Batal tak, kena mandi tak?
Aku : *ketawa* Kena rasanya. Bergantung kepada mimpi kamu.
B : Aduhai, hampir waktu berbuka ni. Aku mimpi basah. Ada Jejaka, ada keluarga aku, ada keluarga Jejaka.
Aku : Mimpi apa ni? Semua orang ada? Biar betul kamu?
B : Aku mimpi rumah kami banjir. Kira mimpi basah lah kan? Sebab hujan.
Aku : Nasib bulan puasa B. Kalau tidak, kamu pasti sudah kena sumpah dengan aku!
B : *ketawa berdekah* Selamat berbuka sayang. Hari ini Jejaka datang berbuka di rumah. Jangan marah sayang, nanti cepat kamu kahwin. *gelak*
Aku : Keji kamu. Pergi masak sana!

Aduhai B. Kamu masih menggila seperti dulu. Bila kamu bernikah dengan Si Jejaka selepas Aidilfitri ini, aku harap kamu masih kepunyaan aku sayang! Rindukan usaha berterusan kamu membuatkan aku menjadi gagah seperti matahari.

Zara : Kenangan acapkali membuatkan diri menjadi lebih tabah menghadapi hari muka.
Jika seseorang tetap tabah menghadapi kepahitan hidup yang hanya dalam waktu yang singkat, maka ia akan peroleh kebahagiaan dalam waktu yang panjang.

76 comments:

cik ian@aH Lian~ said...

miyahaha...
kemsalam B ya!
lenkali bwk payung...
sure tak basah.

Tfaaaaaa said...

hahaha..
buat terperanjat je

Encik Luth Textile said...

kena mannndddddiiiiiiii..
wakakka.. jahattt

sI tEDI said...

aku sudah hampir teruja.. spoillll betullah... :(

sharamli said...

cis...taj0k je lebeh...

Noorlaila Mohamed Nor said...

kenangan memang best
sy still idop dalam kenangan
sbb realiti tak seindah kenangan
:)

arnamee said...

ekeke..
sabo jela;p

farah said...

mimpi basah?

bahaya nie.

:D

.palisevenfold. said...

haa meh sini aku nak pancut kat tilam sapa2 yg sudi dibasahkan.

kat orang pun boleh. tp terhad pada kaum wanita yg bebas penyakit dan tak menuntut apa2.

kuang kang kang~ ;p

meo188 said...

cik zara nk kena cubit buat tajuk cenggini... huhuhu :p

Tijah said...

saja buat i neves taw...

olin said...

wah, selamat menghadapi alam perkahwinan ye cik B~

paiseh said...

lu penah mimpi kena pukul tak?

penjenayah merah jambu. said...

hahahahahahahahhahaha
mimpi basah yang itu tak kena mandi.
cuma kena baling guna baldi je zara..
ekekeke,pandai dia melawak..haduuuu,senak perut!

lea said...

hoho...
basah sungguh mimpi si b tue
hehe...

*B tue gurl ker? igt kan ur ehem3..hik3

AmirHaddatsa said...

oh mujur malam xde pose hahah..

orang2.. said...

jom gotong royong kt umah B..

Tekkaus said...

Ouh...rupa-rupanya begitu. Basahnya! Ha :D

BuDakHutaN said...

hahaha...suspen sungguh dan manjan btool si jejaka tu...saja nyakat tu, utk mengakrabkan hubungan dorang :)

sweet!

fndrocka said...

yang penting masa diabnagun tdo tu dia basah ke tidak?

ana Nor H@n!za Nor H@L!M said...

ade ke org yg mnd x basah ble kne air??....
kui..kui..kui.... =P

zan-xray said...
This comment has been removed by the author.
ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

hahaha~

nanti aku cakap dengan dia~

ZARA 札拉 said...

Tfaaaaaa :

hahaha~

=p

ZARA 札拉 said...

Encik Luth Textile :

hahaha~

mandi2 manda~

ZARA 札拉 said...

sI tEDI:

hahaha~

teruja kamu eks?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

hahaha~

jari laju menekan ke?

ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

Laila syg~

ada yg kita patut hidup di dalamnya~ ada yang kita patut jauhi~

ZARA 札拉 said...

arnamee :

hahaha~

^_^

ZARA 札拉 said...

farah:

betul tu sayang~

bahaya~

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold.:

hahaha~

Siot kau Busuk~

mau kena pang eks?

ZARA 札拉 said...

meo188:

hahaha~

jangan cubit~

lalala~

ZARA 札拉 said...

Tijah :

hahaha~

ku dah agak kamu mesti ada muncul kak~

haha~

ZARA 札拉 said...

olin :

hahaha~

nanti aku sampaikan pada dia~

ZARA 札拉 said...

paiseh :

belum lagi~

err...kamu kan dah tak ganas?

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu. :

hahaha~

aku sudah mahu gila ni~

ZARA 札拉 said...

lea :

daku punya ehem2 tiada huruf B lea~


hahaha~

ZARA 札拉 said...

AmirHaddatsa :

hahaha~

mujur kan?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

orang2.. :

Jom Amer~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

hahaha~

pening kepala~

ZARA 札拉 said...

BuDakHutaN:

Err~

mana ada si Jejaka menyakat?

Kamu ni syg~ hahaha~

ZARA 札拉 said...

fndrocka :

hahaha~

annti aku check~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

ana Nor H@n!za Nor H@L!M :

ada mungkin~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

zan-xray:

haahha~

biasalah bang~

mRs.jUkoGYu said...

ingatkan kamu yg mimpi basah zara...haihhh!

Mr PenyuBiru said...

pompuan pun mimpi basah gak ek..

hidayah said...

hahahahahahaaaaa

kena jugak zara ni

muah la....~

Lifesaver said...

ish2...B ni...mmg leh masuk raja lawak

MOKCIK AZWA said...

wakakaka...memang nak kena 'mandi' si B nie...hahaha..

atiQah adNan said...

adoyai si B heheh~
wat saspen je laa kan..

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

hahaha~

takkan aku kak?

mustahil tu~

ZARA 札拉 said...

Mr PenyuBiru:

ada~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hahaha~

keji~

dushum~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

dia nak masuk raja sehari kak~

haha~

en_me said...

basah ghitewww.. ammvoiii

ZARA 札拉 said...

MOKCIK AZWA :

hahaha~

moh Makcik~

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan:

hahaha~

betul tu kak~

ZARA 札拉 said...

en_me:

hahaha~

amboih2~

haha~

Jard The Great said...

peh.. mimpi basah apakah.. ahahaha

mEiZ SHA said...

hye sayanggggggggggg
rindunyer ngan kamu...:)

masak pe semalam?
:)

kem slm kat B

ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

hahaha~

basahkah mimpi?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

rindu kamu juga sis~

semalam amsak apa?

masak kari ikan serkut~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

aishooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.

zara. nakal ah kamoo yang:)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

aishooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.

zara. nakal ah kamoo yang:)

ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda :

hahahahaha~

ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda :

hidup harus nakal syg~

hahaha~

ANOI said...

ceh..seb bek bukan dear zara yang buat lawak ni..kalau tak nak pegi umah nak tuang air 8 baldi..huhu

etomyam said...

hehehehe....lawak

ZARA 札拉 said...

ANOI:

hahaha~

8 baldi je kak?

ihiks~

ZARA 札拉 said...

etomyam :

hahaha~

betul2~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

KUS SEMANGAT WOKEH!!! =P

joegrimjow said...

hehe
lucu ok
tp kene mandi ke?
pose tak batal kan
hehe

et said...

hoho..pose jejake x batal..tp, pose anak dare mcmn? mesti da pk kuning kn..haaaa~ hoho..xde2..xbatal pown..^^

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

moh terkejut bersama Nuar~

ZARA 札拉 said...

joegrimjow :

hahaha~

tak payah mandi Joe~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

et :

hahaha~

aku amu gila gelak~

hahaha~