Friday, September 11, 2009

"Kerana Kamu, Dia Dapat Satu Telur Tambahan dan Aku Pula Berbulu Merah Jambu"


Ini adalah paparan terbaru telefon genggam aku setelah ada yang menyatakan aku manusia yang tidak bersyukur di SINI. Oh, itu hanya pengertian aku berdasarkan emosi aku ketika itu. Tidak melibatkan sesiapa dan manusia bernama Zara ini memang pelik. Untuk membuatkan keadaan bertambah baik, aku gunakan ini sebagai cara membalas balik kasih sayang yang aku terima dari pandangan yang dilontarkan.


*Dengar Tiada Kejahatan (baca : Hear No Evil)*

Oh ya, petang tadi sebelum aku melaksanakan tugasa khas sempena menjelangnya hari raya, aku menerima penggilan dari teman wanita aku, B. Dia mengamuk, aku syak dia sedang dijajah oleh tentera dan telah cedera di medan peperangan.

Aku : Kenapa mengamuk ni?
B : Kamu buat aku pukul Jejaka di luar kawalan. *menangis*
Aku : Eh, kenapa pula? Aku buat apa ni?
B : Jejaka kata kamu sudah bernikah semalam. Aku marah sangat. Aku cakap dia tipu.
Aku : *tersengih* Sudahnya, kenapa kamu pukul dia?
B : Dia kata dia ada bukti dalam komputer riba dia kalau aku mahu lihat. Dia tunjuk pada aku. Aku sudah menangis.
Aku : Oh, itu berita baik. Kamu basah. *gelak*
B : Tapi rupanya itu hanya mimpi kamu! Benci! Jejaka ketawa dengan kuat dan aku sangat bengang. Sudahnya, aku pukul kepala dia dengan tetikus komputer riba dia.
Aku : Oh Tuhan! Dia baik sahaja?
B : Dia dapat telur di dahi akibat perbuatan aku. Dia dapat telur tambahan.
Aku : Oh, kesiannya. Kamu jangan merajuk dengan dia.
B : Belum sempat aku merajuk, aku sudah dapat benda yang berbulu merah jambu. *ketawa*
Aku : Benda apa?
B : Benda berbulu. Budak yang tidak akan berkahwin buat masa terdekat tidak perlu tahu. *ketawa*
Aku : Alahai, kalau tempat gantung di telefon tu, aku pun ada. Warna hitam walaupun aku tak pasang.
B : Bukan... *gelak*


Adakah ini benda berbulu merah jambu yang kamu terima B?
Sila jawab soalan aku.

Buat Jejaka, terima kasih kerana kamu menunjukkan penulisan aku pada B. Mesti kamu gembira melihat air mata yang mengalir dari wanita yang keras hati itu. Tahniah! *senyum*

Zara : Hantaran sudah dihantar. Harap penerimanya bakal menerima dengan senyuman dan menyebarkan rasa cinta yang mendalam ini dengan lebih sempurna. Oh, Si Kosong sudah tamat peperiksaan dan sedang bergembira untuk membuat kuih raya.

56 comments:

Tfaaaaaa said...

hahaha..kesian b.

GiGGLe GaL said...

sian kat bofren b tu.. tapi kan.. nasib baik beliaw dapat telur dari tetikus.. aku hampir2 kirim sup selipar kepada ko dik...

nasib baik aku sayang kat ko dik.. klu tak, huh..dulik..aku kirim jugak sup tu.. ko makan la.. ye..

sharamli said...

s0n0k la si k0s0ng tu.

cik ian@aH Lian~ said...

oit,
ape telur tambahan neh?
aishoooOOO bahaya neh!

si kosong pandai ker buat kuih raya?

miera a.k.a merr said...

ternyata aku lebey mgenali ko pah...

mmg dr awl suda d jangka...ahakz..
madah berhelah..haha...

klu aku tertipu gk cm mreka2.. mmg aku sumbat 249/250 kuih guli tu lam mulut ko...(1 lg aku mkn..haha)

ashie023 said...

ahahahha..kan dah benjol atas dahi..eh?ye ke atas dahi??hehe

Yern Ain said...

hahaha. risau cik B x kne jemput dtg majlis.

sI tEDI said...

tambahan telur? jualan murah kah?? la la la

zino said...

telur setengah masak pun sedap... tambah sikit kicap hehe

ZARA 札拉 said...

Tfaaaaaa :

hahaha~

kesian ke?

lalala~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

sup selipar letak mi sedap tak?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

sharamli:

hohoho~

dia memang seronok ja~

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~:

telur tambahan~

hahaha~

oh, pandai kata dia kak~

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr:

eceh~

mau makan gaks tu~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

takkan atas lain kot?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain:

dia risau kalau ku kawen awal~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

sempena raya tedi~

hahha~

ZARA 札拉 said...

zino:

letak sikit lada sulah, minum kopi O~

oh, enak~

~♥ cik intan® said...

.hee comel!

messyremo said...

tetiba aku terigt yg afdlin ckp dlm ah-ha..

~~pen merah berbulu senyum~~

ZARA 札拉 said...

~♥ cik intan® :

hehehe~

chumel kan?

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hahaha~

berbulu aku dengar~

lalala~

et said...

ganas sggh..mouse pown jadik..ikh3..
telur di dahi perlu la didemah dgn telur jugak..huk3

ZARA 札拉 said...

et :

hahhaa~

betuls~

cintaAnna said...

telur tambahan..untung la si B..(ekkekekek 18sx)

hahahah..aku rasa nak guling2 ngan ayat aku...

ZARA 札拉 said...

cintaAnna :

woot~

keji~

hahaha~

Uncle Lee said...

Hi Zara, not to worry, you'll be fine soon...now everyone busy as hari raya coming.
Noticed your unusual callsign at Wanita Itu....you speak and write Mandarin?
You have a nice day, Lee.

miera a.k.a merr said...

musti2~
nk gak merasai kehebatan kamo wat kuih guli..ahakz...

hanimndroid said...

zara-sy link kamu yaaaaaaa

olin said...

apa yg berbulu merah jambu tu ek? tanya si B cepat. aku semangat nak tahu ni~

olin said...

apa yg berbulu merah jambu tu ek? tanya si B cepat. aku semangat nak tahu ni~

naz said...

bagi sy telur itik 2 bijik?wakaka.

farah said...

si kosong pandai ke membuat kuih raya?

:D

Tekkaus said...

Telur tambahan? Haha :D Tapi kesian juga lar!

Wanita Itu said...

haaaa..

kan kakak sudah cakap..

pasti ramai yang terkejut..

:)

ZARA 札拉 said...

Uncle Lee:

Thanks a lot dear~

I do hope I'll be fine. Yup, I can speak some Mandarin and wrote a bit in han yun pin yin~

=)

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr:

hahaha~

baiks~

ZARA 札拉 said...

hanimndroid:

Oho~

thanks dear~

Lifesaver said...

bnda apa yg berbulu?

ZARA 札拉 said...

olin :

hahaha~

teruja kamu~

ZARA 札拉 said...

Olin :

nanti aku tanyakan~

lalalala~

ZARA 札拉 said...

naz :

2 bijik je?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

farah:

Oho~

pandai farah~

ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

hehehe~

sudah benjol~

lalala~

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu:

hik hik~

biarkan mereka terkezut kak~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

eh mama~

hehehe~

atty's said...

alor sian nya ..kan dpt diah telor

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

comel benda berbulu itu tapi sayang warnanya merah jambu...kalau hitam pasti tertarik di kalbu =D

ZARA 札拉 said...

atty's :

hehehe~

sungguh kasihan~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

ku ada yang bewarna hitam...



Nuar mahu?

bijen m. said...

urgh.
bila habis baca aku pandang gambar nugget ayam di ruangan 'anda mungkin juga meminati:'.
kurang hasam.
terus aku xde selera nak komen.

ZARA 札拉 said...

bijen m. :

hahaha~

alasan kamu~

pang~

hahaha~

cik eja^_^ said...

comel semua nyer hehe..
espesially tu? hehe

ZARA 札拉 said...

cik eja^_^:

tu apa?

huhuhu~

olin said...

dah ada jwapan?

ZARA 札拉 said...

olin :
dah~