Friday, September 11, 2009

Khas Buat Si Kosong - Maafkan Aku Kerana Bakal Menerima Kunjungan Merisik Petang Ini


Ini penulisan khas buat Si Kosong.
Maaf kalau aku membuat kamu terus membaca luahan hati aku di pagi Jumaat ini. Petang ini mereka bakal berkunjung. Keputusan di tangan aku. Maafkan Si Comel ini wahai Si Kosong. Aku tidak bisa menahan keinginan keluarga dia dari datang berbuka puasa di kediamanku. Hati ini milik kamu wahai Si Kosong walaupun acapkali kamu tahu aku sering berpoya-poya, namun kamu redhakan semuanya demi melihat senyuman aku.



******************************************
Malam tadi Si Kosong menghubungi aku. Usai peperiksaan dia berakhir semalam, dia sudah menghubungi aku juga. Demi melunaskan janji kami bersama, malam tadi dia menghubungi aku lagi. Hanya berbual kosong dan bertanyakan khabar seperti biasa. Perbualan kami bertukar rentak. Rahsia yang ku simpan terlerai bila dia bertanyakan rancangan aku pada hari Jumaat.

Si Kosong (SK) ; Si Comel (SC)

SK : Esok kamu buat kuih lagi ke?
SC : Mungkin juga, petang rasanya. Nak kena kemas rumah lagi, sebab petang ada orang nak datang.
SK : Siapa nak datang?
SC : Alahai...Ada orang mahu datang berbuka puasa di rumah bersama keluargaku.
SK : Siapa sayang?
SC : Ada orang mahu datang merisik aku. Maaf.
SK : Merisik kamu? Awalnya!
SC : Aku sudah habis belajar, mungkin itu yang membuatkan mereka mahu datang.
SK : Alahai, kenapa tiada orang datang merisik aku?
SC : Kamu belum habis belajar lagi.
SK : Siapa orang yang nak datang tu? Orang mana?
SC : Orang Johor juga. Ala, kamu jangan risau, pandai-pandailah daku uruskan. Lagipun, muda lagi, takkan aku mahu terima.
SK : Manalah tahu kalau makcik itu sanggup tunggu kamu.
SC : Alahai, nanti orang cakap dengan makcik itu, kalau mahukan daku, sila bayar RM 20 ribu.
SK : Kalau makcik itu terus keluarkan cek, cakap dia boleh bayar macam mana?
SC : Err, daku minta lagi benda lain lah. Kereta, rumah, DSLR, telefon genggam, macam-macam lagi.
SK : Oh, tinggi permintaan kamu ya?
SC : Kalau sudah tidak mahu, harus ditolak dengan cara begitu.
SK : Sayang, beritahulah. Mana kamu kenal keluarga makcik itu? Tak suka lah macam ni.
SC : Kenapa ni?
SK : Ya lahh, mana boleh orang datang merisik kamu, nanti lepas tu tiba-tiba kamu bertunang, macam mana?
SC : Alahai, tenanglah.
SK : Mana boleh tenang?
SC : Alahai, itu makcik-makcik aku yang mahu datang berbuka puasa lah...

Ketika ini SK masih tidak mendengar kenyataan terakhir aku itu...

SK : Mana kamu kenal dia sayang?
SC : Eh, kan dah kata makcik-makcik aku mahu datang berbuka di rumah. *gelak*
SK : Kamu kenakan daku sayang, sampai hati...*sedih*
SC : Alahai, daku bergurau sahaja. Hajat hati nak kenakan kamu sampai esok sebenarnya, tapi takut ada orang yang tak senang duduk sepanjang hari nanti.
SK : Memanglah...Sampai hati kamu...
SC : *gelak*
SK : Kalau kamu tak beritahu tadi, mesti daku sudah murung sepanjang hari esok...



Oh, sangat enak mengacau Si Kosong malam tadi. Jangan takut ya Si Kosong. Kalau diizinkan Yang Maha Esa, kamu yang bakal datang merisik dalam masa dua tahun lagi. Alahai...

Zara : Sedang mengemas rumah. Ada orang mahu datang berbuka petang ini. Oh, berbuka sahaja. Tiada anasir dan unsur lain. Selamat berhujung minggu dan mencari malam-malam sepuluh yang terakhir sahabat semua. Sayang dan cinta kamu semua.
Oh ya, tadi Pak Usu menghantar pesanan ringkas buat aku. Mak Usu selamat melahirkan anak kedua mereka dan bayi perempuan itu merupakan cucu ke-37 dalam keluarga sebelah Emak aku.

64 comments:

farah said...

kesian sama si kosong,

kamu mainkan dia ya?

:D

~ Hariza ~ said...

alahai..~
terkena si kosong..

si kosong..!
dgr tak ni org panggil?
meh kita cubit2 pipi dak zara..
jwb tau akak panggil ni.. :P

atiQah adNan said...

waa... belajar dari siapa kah ni.. nasib baik SK tidak mengelabah marahkan kamu.. huhuu

mira amair said...

hang ni la...

Lifesaver said...

ler..dik...bikin suspenda saja..hati ku berdegup2 juga

hanimndroid said...

sib baik ye xsentappp hahahah, best2 kamu ni.

zan-xray said...

sila la buat kerisik banyak2 ..
selamat bergosip2 dgn makcik2 kau ya zara petang ni.

cik eja^_^ said...

hehe.. kak zara nie..
ja baru jer follow cite akak..
si kosong tu laki yek hehe...
mesti jeles hehe

itafukada said...

alahaii si kosong.kasihan kamu.pasti tetap jd si kosong la nmpknya sbb si comel bakal dipenuhi.huhu..

erkk..demandnye..haha..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kesian si kosong...kamoo kijam zara...hahaha

DSLR yg paling tak bleh blah tuh... =P

en_me said...

tahniah jadi makcik lagikkks..

Wanita Itu said...

halahai..

bukan hanya SK saja terkena..

kakak mu ini pun terkena juga..

terkezut kakak hee..

orang2.. said...

2 thun lg ye...
amin2..

saffa said...

Alahai Zara.. Suka betul menyakat orang. Isk isk isk. =)

sI tEDI said...

mari kita bermain kompang di telinga di kosong!! la la la la

Pais Chaos said...

best giler kene risik!!

vidadarisakura said...

oh sikosong..aku ada jangan risau jika syg kamu dipinang orang.haha

ashie023 said...

aigoo..kuat menyakat tul..sian si blank..kekeke..

messyremo said...

pergh..

sedap2 je si kosong kene kencing..
aku harap si kosong akan balas balik..haha

p/s kepada si kosong,sila kenekan si comel nih kaw2 punya..dia ni dah terlampau nakal..hehe

et said...

ahahahaa..

ngaku diri comel ek..xper2..

usik2 bwk bahagie..^^

Tekkaus said...

So kosong! Si Kosong! Apa sudah jadi kan? Terkena lagi! :p

Paan said...

Ada tumbuh sisik x?

.palisevenfold. said...

hahaha. nampak sangat ler ko ni tak sabar nak kawin.

cepat2 la sikit.

ko dapat anak laki, ko hantar kt aku seminggu sekali.

minggu pertama aku ajar siapa tu perempuan. hahahah!!!

Cik RaRa said...

kak zara...

suke sakat bf ey...
hheeee..

miera a.k.a merr said...

apa da kamu.... sian sama itu si kosong...~

precious said...

Owhh .. noti betul si comel yer!! Berpeluh si kosong ...

meo188 said...

huhuhuhu... :)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

so sweet...

olin said...

hahaha.. padan muka SK. aku suka ko kenakan dia. kenakan lagi. kenakan lagi. haha..

mRs.jUkoGYu said...

kesian si kosong...kalau tak bg tau awal2 pasti beliau sudah menangis barangkali...;)

cintaAnna said...

Zara...Si Kosong benar2 kosong kah???

DUSHHH!jahatnya soklan aku...hehhehe

acik ayu said...

kiut sunggo kamu!

untung si kosong.
^^

salam perkenalan.

ZARA 札拉 said...

farah :

gurauan mesra aku rasa sayang~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~:

oh~

aku kunci bibir dia kak~

haha~

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan :

kalau dia marah~

boleh tak zara merajuk?

haha~

ZARA 札拉 said...

mira amair :

napa dgn ceq?

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

err~

baby menendang sekali tak kak?

ZARA 札拉 said...

hanimndroid :

kalau dia sentap~

harus ku pitam~

haha~

ZARA 札拉 said...

zan-xray:

hahaha~

baik bang~

ZARA 札拉 said...

cik eja^_^ :

nanti kak check jantina dia~

haha~

ZARA 札拉 said...

itafukada:

haha~

mau tunggu dia nangis boleh?

lalala~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

DSLR sangat kacak Nuar~

haha~

ZARA 札拉 said...

en_me :

jadi kak sedara en me~

uhuks~

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

hahaha~

jgn terkejut kak~

ZARA 札拉 said...

orang2.. :

hehhee~

aku jua mau amin kan~

ZARA 札拉 said...

saffa:

best sungguh Saffa~

hahaa~

ZARA 札拉 said...

sI tEDI:

Jom!

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos:

best pais~

cam nasik~

ZARA 札拉 said...

vidadarisakura :

hahaha~

mau potong jalan nampak~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

buli dia adalah wajib~

hahaa~

ZARA 札拉 said...

messyremo :

haha~

aku pasti dia akan abaikan cdgn kamu~

ZARA 札拉 said...

et:

haha~

adakah aku perasan?

ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

haha~

kasihan dia kan bang?

ZARA 札拉 said...

Paan :

perlu ke tumbuh Paan?

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold. :

nanti aku hantar anak aku belajar komputer dengan ko~

ZARA 札拉 said...

Cik RaRa:

hahaha~

sesekali~

lallaa~

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr :

takpe Merr~

dia tak nangis~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

precious :

hahaha~

nanti ku tolong kesat peluhnya kak~

ZARA 札拉 said...

meo188 :

hahaha~

ZARA 札拉 said...

a.z.r.i.n.a.03.07:

hehehe~

manis gak kak~

ZARA 札拉 said...

olin :

nak join?

moh le kita~

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

cadangnya begitu kak~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

cintaAnna;

kosong apakah itu?

ZARA 札拉 said...

acik ayu :

hehehe~

terima kasih syg~