Monday, September 07, 2009

Malam Tadi Malam Pertama Kami Berdua. Oh, Bukan Bermaksud Telah Melupakan Yang Lama


Semalam keadaan kesihatan tidak begitu mengizinkan untuk diri kekal gagah dan tabah di atas suatu tempat yang di panggil dunia. Acapkali diri disinggahi dengan penyakit kecil seperti itu yang selalunya berjaya mengekang ketabahan hati dan ketahanan tubuh. Ah, selsema sentiasa berjaya membuat aku terdampar di kamar ditemani dengan tisu-tisu yang tidak putus berkunjung ke hidung. Sengsara!

Malam tadi, tidur diulit sedikit kebahagiaan. Aku sudah punya dia yang aku dambakan sejak minggu lepas. Bukan bermaksud aku sudah lupakan Si Hitam. Sumpah! Bukan! Si Hitam dan aku sudah bersama semenjak tiga tahun lalu, banyak yang kami telah lalui bersama. Bukan sedikit cabaran yang kami tempuhi sepanjang aku bergelar mahasiswi atau insan secara umumnya. Kami bersama tatkala senang dan susah.

http://www.doudou-shop.com/produits/couple_ours/couple_ours_zoom.jpg
*Oh, ini bukan dia*

Semalam dia yang baru hadir. Ya, mungkin tidak semewah orang lain, tetapi dia masih yang baru. Baru dilahirkan dan menghuni hati aku semalam. Kami mengikat janji bersama dan dengan harapan masih punya waktu sampai ke satu tahap tidak memerlukan dia lagi atas sebab tertentu. Sungguh, dia hadir membawa sedikit kegembiraan tatkala aku dirundung kesakitan.

Selamat datang Si Merah.
Selamat datang ke dunia sebelah Zara.
Selamat datang ke dunia yang penuh suka dan duka!
Hidup indah bakal bermula dengan kasih sayang seorang wanita muda dan sebuah telefon genggam yang mempunyai paduan tiga warna.
Selamat datang Si Merah sayang.
Oh ya, Si Kosong juga punyai sesuatu yang sama seperti aku. *senyum*

http://www.priceindia.in/mobile-phone/wp-content/uploads/2008/11/nokia-5130.jpg
*Gambar penghargaan di SINI*

Zara : Masih kurang sihat. Selamat bercuti buat mereka yang bercuti hari ini. Oh, Johor tidak mengambil cuti pada hari Nuzul Al-Quran. Hanya pada Awal Ramadhan. Buat sahabat penulis blog yang tidak sengaja membuat panggilan pada aku malam tadi, aku masih mahu ketawa dengan perbualan gila kita walaupun hanya seketika.

62 comments:

Jard The Great said...

semata-mata sebuah henfon... entri jiwang ini dibuat.. wakakaka

Jard The Great said...

tak dpt pon emel ko... hmmm

en_me said...

Xpress music tewww.. chantekkk

::dazlaila:: said...

wahhh tepon baruuuu...
tepon raya lorhhh....

mEiZ SHA said...

heheheh
sejibik sama ngan abg punyer
but abg punyer biru laa syang..:)

Tekkaus said...

War...entri kamu memang perlu guna banyak imaginasi. Ha :D

Wanita Itu said...

sayang..

sama la genggaman kiter

warna merah..kakak like :p

messyremo said...

amacam malam pertama?

okae ke?

puas?haha~~

lea said...

nak promOte henpOn baru upanya..ngeh3

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

konpem bergayut 24 jam =P

semoga cpt baek dr selsema, zara =)

atiQah adNan said...

hari ni nuzul quran.. k.l tak cuti huhuuu~ si merah dan hitam dua-dua kaler faveret akak...

get well sooon dear..

Azrie Ghazali said...

terpedaya sudah....huhu

farah said...

waa,

kau pon pakai hp baru sayang?

bagus.

sama spt aku, xpressmusic juga.

:)

Lifesaver said...

aku nak phone tu jugak dik!

Luth Textile said...

sudah poligami , kamu~

rAtu saLju™ said...

syg...moga kamu cepat sembuh ea...

jg diri...

slmat bersama hp merah itu....

cyg kamu!

sI tEDI said...

enpon baru.. yg lama bg aku>!!

bijen m. said...

cegah h1n1.
haha.
ciss.
aku bermimpi mimpi utk henpon baru jugak.
tp tiada wang.
habis di lensa baru kamera.
argh!

Noorlaila Mohamed Nor said...

waaaa
henpon baru
merahh lagi!!
si hitam macam mana?

{lumut} said...

wowowowowowowo...
fon baru tuh...
hehe...
zara,ko kecewa ke tau aku gadis..
erk.
salam kenal zara.

tasikmerah said...

baper hengget tu...?

hidayah said...

no telefon berapa ?

hohu~

mRs.jUkoGYu said...

tepon aku da rosak...nak beli yg baru gakla dik...nak carik yg palen murah sekali..hmmm..ade tak lg kedai jual 3310 heh?

keiroro said...

cittttt. penggunaan bahasa yang agak keterjiwangan semata-mata nak bagi tau handphone baru. hehe.

semoga cepat sembuh.

A C E said...

haha,, tjuk dia xbleh bla, haha

khairil said...

wow, nice fon...

olin said...

hehe.. si merah! selamat datang!

xraypapatango said...

sekali dia handfon daaa..
dusyumm!!

Chem5007 said...

Sape la si hitam dan si merah ni...huhu.

ZARA 札拉 said...

Jard The Great:

hahaha~

jiwang ke?

ZARA 札拉 said...

Jard The Great:

ada Jard~

ada~

ZARA 札拉 said...

en_me :

hahaha~

iPhone en me lagi hebat~

ZARA 札拉 said...

::dazlaila:::

hahaha~

ada tepon raya ke syg?

=)

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA:

ku punya sejibik dgn si kosong kak~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

hahaha~

mungkin juga~

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

hahaha~


sama ye kak?

lalala~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

lebih dari puas beb~

apa kamu mau tau lagi?

ZARA 札拉 said...

lea :

ayat harus mantap lea~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

thanks Nuar!

=)

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan:

Johor pon tak cooti~

hehehe~

ZARA 札拉 said...

Azrie Ghazali :

hehehe~

relax azrie~

ZARA 札拉 said...

farah:

tapi kamu punya lebih mahal syg~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

baby yg nak ke?

=)

ZARA 札拉 said...

Luth Textile :

terpaksa Luth~

dia rela~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

rAtu saLju™ :

cyg kamu juga honey!!

=)

ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

yg lama adikku dah bising mau~

ZARA 札拉 said...

bijen m. :

lensa lebih penting~

aku mahu dslr~

tunggu lagi nampaknya~

ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

si hitam baring senyap2 dulu~

ZARA 札拉 said...

{lumut} :

aku tak kecewa syg~

aku malahan bangga~

ZARA 札拉 said...

tasikmerah :

tak sampai 400 kak~

ZARA 札拉 said...

hidayah:

check kat Facebook~

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

yg classic punya mau?

murah tu~

ZARA 札拉 said...

keiroro :

hahaha~

dgn aku harus beb~

hahah~

ZARA 札拉 said...

A C E :

hahaha~

tajuk bukan isi kan?

=)

ZARA 札拉 said...

khairil :

Thanks syg!

ZARA 札拉 said...

olin :

hahaha~

tq~

ZARA 札拉 said...

xraypapatango :

hahaha~

relax bro~

ZARA 札拉 said...

Chem5007:

telefonku encik~

hehehe~

~ Hariza ~ said...

*jeles*

nak si merah juga..
:D

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

hehehe~

jangan jeles kak~

♥Hernee Nazir♥ said...

pnjam hp bru..hehehe ptut la bau kedai..hehehe

ZARA 札拉 said...

♥Hernee Nazir♥:

hahaha~

bau kedai ke kak?