Thursday, September 03, 2009

Oh Abang, Tahniah! Terima Kasih Makcik Penggunting Rambut Yang Menunaikan Impian Aku!


Oh, buat Jejaka Panas, tahniah buat kamu!
Sumpah, aku melompat-lompat bila mendengar perkhabaran tersebut di peti kaca petang tadi.
Tahniah buat Faizal Tahir, Audi Mok dan Nurfatima.
(oh, aku menulis seperti dari sidang meja hiburan)

http://cutecarry.files.wordpress.com/2009/03/faizal2.jpg

Gambar Kredit Di SINI

Tahniah buat mereka disebabkan lagu 'Malaysia Satu' telah mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Ya, generasi baru seperti aku memerlukan sesuatu yang segar dan menjadi kegilaan ramai, dan aku merasakan kedua-dua penggubah lagu dan penulis lirik itu telah berjaya dalam erti kata memilih Faizal Tahir menyampaikan lagu tersebut.

Ku teguh berdiri tiada lagi ragu atau gentar
Ku terus berani melangkah maju ke hadapan Satu impian nyawaku pertaruhkan

Genggaman tanganmu, semangatku terus membara janji ku pada mu, harapanmu ingin ku laksanakan

kau adalah ilham pada mereka yang ingin berjaya
Kau terus berjuang demi membawa perubahan satu impian oh berjuta harapan

Genggaman tanganmu, semangatku terus membara janji ku pada mu, harapanmu ingin ku laksanakan

Satu Malaysia,
kita inspirasi pada dunia Nama kan dijulang, kita menjadi kebanggaan Satu wawasan bersama bergandingan..

Genggaman tanganmu, semangatku terus membara janji ku pada mu, harapanmu ingin ku laksanakan

Oh, memang terbaik untuk dijadikan sebagai koleksi lagu yang berunsur patriotik dalam senarai aku. Oh, lagu pertama yang kamu dengar dalam blog aku ini adalah merupakan lagu tersebut. Sungguh, aku minat.

...dan aku pasti aku perlu mengucapkan tahniah buat makcik penggunting rambut di kedai berhampiran yang telah menunaikan hasrat dan impian aku bagi mendapatkan gaya rambut seperti di atas. Terima kasih makcik yang bertutur dalam Bahasa Malaysia dan Mandarin dengan aku. Hidup kita memang perlukan perpaduan kan makcik?

Zara : Buat masa ini aku sedang menggila atas nama sebuah tugasan yang terpikul di atas batu jemala diri ini. Aku gembira. Oh, Si Kosong sedang menulis 'resume' dan Si Busuk pula sedang berusaha mengembalikan surat elektronik aku. Doakan mereka ya?

64 comments:

cik ian@aH Lian~ said...

nape gambo
kekasih hati sis
leh ade kat entry neh?
ouh, kidnap ya?

farah said...

sayang,

aku juga suka Faizal Tahir,
dia comel.

:)

PETAK.! said...

Band Manis best juga.:D

leadleedeea said...

faizal tahir~!!! heheheheeeeee...lagu tu mmg best laaa zara~!!

~♥ cik intan® said...

.wahhhhh kekasih gelapkuuuu
.faizal tahirrrrrr

Paan said...

Farhan Tahir?

Yern Ain said...

ceit. ramai lak koleksi madu I kt sini!

tahniah ABANG!
(wahahaha. geli lak ckp cm ni)

sharamli said...

rambut ksmo0 p0n mcm ni?

Mr PenyuBiru said...

aku baru je dengor lagu tu.setakat ni cam tak sedap lg,lama² nnt sedap aa kut lagu tu.

░♥si lampu neon♥░ said...

dulu minat dia tapi now tak..baik layan lagu achapan dari layan lagu dia ni hahahaha =) achapan ade lagu ke?

BuDakHutaN said...

Aku dengar petang tadi pgumuman kat hotfm tu..congratz aa ntuk brader se superman ku..hahaha

saffa said...

Sampai sekarang, satu lagu yang 1Malaysia pun saffa belum dengar lagi! =.="

Siti Nurul Jannah Fital said...

oit adek syg oi...
Adekah benar kamu membuat rambut fesyen itu????

Ohh katakan tidak..ekekekke

relaxjom said...

oii oiii ...laki orang tuh ...hihhii

aku pasrah sajalah bila hampa suka kat mr Superman ni ...hehhee

aku tak ngammmm ngan dia ... arggghhhh

Nem0 o0h Nem0 said...

SORE FAIZAL MMG MANTAP.. I LIKE!!

[z@ck] said...

ku dah agak dah lagu ni akan menang..
tahniah bt yg terlibat..
=P

.palisevenfold. said...

ko nak buat pembedahan jantina lak ker pasni?

en_me said...

wah, za fandaii cakap cina lorrr..

Tekkaus said...

Ouh...lagu mereka terpilih? War...bagus lar! :)

penjenayah merah jambu. said...

Faizal Tahir?
Dia bawa lagu apa pun boleh demam sy dengar..
Ops,Zara berambut Faizal Tahir?
Wow,rambut raya ye?Hihi,mesti comel! :)

meo188 said...

oh yeah!

messyremo said...

hehe~~

tak bole byg la kamu berambut abg pejal tuh~~

mngkin nnti harus di photoshop kan wajah kamu di badan abg pejal=P

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~:

apa sis?

kekasih hatimu?

amboih~

ZARA 札拉 said...

farah:

sumpah, memang sangat comel~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

PETAK.! :

memang tapi FT daku tetap terbaik~

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

hehehe~

betul kan kak?

Ihiks~

ZARA 札拉 said...

~♥ cik intan®:

oh, hairi nak bubuh mana?

hehehe~

ZARA 札拉 said...

Paan:

err~

Paan, kamu ok?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain :

hahaha~

abang I juga~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

hahaha~

hampir2~

ZARA 札拉 said...

Mr PenyuBiru:

harap2 bakal sedap bang~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

acapan ada lagu ke?

david arumugam ada~

=p

ZARA 札拉 said...

BuDakHutaN:

kenapa se superman?
kamu menuntut bersama ke?

haha~

ZARA 札拉 said...

saffa:

alahai~

takpe syg~

ZARA 札拉 said...

Siti Nurul Jannah Fital :

hahaha~

yup~

LOL!

ZARA 札拉 said...

relaxjom :

hahaha~

sungguh syg bang~

dia cool~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Nem0 o0h Nem0 :

hahaha~

betul kan Nemo kan?

ZARA 札拉 said...

[z@ck] :

hahaha~

betul2~

tahniah2~

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold. :

owh~

aku dah ada kromosomnya~

nak kena buat lagi ke?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

en_me:

sikit je en me~

=O

ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

Yup!

memang sangat bagus kan?

happy2~

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu. :

sampai demam syg?

amboih2~

ZARA 札拉 said...

meo188 :

LOL!

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahaha~

silakan~

eh, muka kami sudah hampir sama~

hahaha~

hidayah said...

aku suka dia

dia hensem =))

"genggamlah tanganmu....."

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hahaha~

amboi~

Lifesaver said...

wah!!!aku pon meloncat kesukaan melihat bf ku menang dik...hehehhee

::dazlaila:: said...

tumpang gumbira..

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

kak~

jgn meloncat~

pk baby dalam perot~

ZARA 札拉 said...

::dazlaila:: :

hehehe~

bahagia~

Anike MK said...

AKu juga sgt riang mendengar perkhabaran itu...
yaho!!!! faizal rawks!

ZARA 札拉 said...

Anike MK :

sgt best kan syg?

kamu mmg sangat memahami~

mau syg kamu~

rAtu saLju™ said...

aku x mo komen kemengan dia..aku nk komen muka n rambut dia cute..heheh...
sekian,sari berita penting...

ZARA 札拉 said...

rAtu saLju™ :

hahaha~

ratu pun kata begitu~

aku suka~

mira amair said...

mnat faizal tahir ke cik kak?
heeeee..

ZARA 札拉 said...

mira amair:

oh~

sangat minat syg~

sI tEDI said...

tahniah faizal tahir.
ada org teruja kamu menang di sini. la la la

ZARA 札拉 said...

sI tEDI:

hahaha~

aku juag~

Ery Farieha said...

saye suke faizal tahir!
waaa. fanatik. cehh :P

ZARA 札拉 said...

Ery Farieha :

hahaha~

samalah kita~

ihiks~

olin said...

comel faizal tahir..

olin said...

comel faizal tahir..

ZARA 札拉 said...

olin :

memang dia comel Olin~

ZARA 札拉 said...

olin :

aku pun comel~

hahaha~