Sunday, October 11, 2009

Varicella : Bintik Ayam Merah Jambu Dan Ada Apa Dalam Balang Itu Sayang?

Aku terima panggilan telefon dari teman wanita yang kini isteri orang.

B : Zara, aku dapat tahu kamu kena bintik ayam yang berwarna merah jambu itu?
Aku : Ya, dan memang sangat sakit. Sila panggil aku Aiden. Emosi aku kurang stabil.

http://www.geocities.com/wela/ChickenPoxBabyCartoon.jpg
B : Bila sakit tukar nama ke sayang? Jangan begitu. Kamu masih kekasih aku.

Aku : Ya, aku harap begitu juga. Bagaimana hidup kamu?
B : Maksud kamu selepas kahwin?
Aku : Atau kamu sudah bercerai tanpa pengetahuan aku?
B : Mulut sungguh keji ya?
Aku : *gelak kecil* Jadi bagaimana?
B : Sungguh menggembirakan dan Jejaka memang sangat baik. Semalam dia bercerita tentang kawan dia yang mengingatkan aku pada kamu.
Aku : Apa dia?
B : Hati dalam balang (sila tekan untuk pembacaan lanjut) - aku percaya kamu masih ingat tentang itu.
Aku : Oh ya, aku masih ingat lagi. *gelak*
B : Jejaka beritahu yang kekasih kawan dia berikan bintang yang dilipat dalam balang sebagai kejutan di pagi hari. Jejaka tanya, apa aku akan beri pada dia.
Aku : Sudahnya, apa yang kamu cakap?
B : Aku senyap sahaja tapi pagi ini aku sudah letakkan sesuatu dalam balang buat dia.
Aku : Apa dia?
B : Aku letak jeruk sahaja. Senang.
Aku : *ketawa* Aku harap yang manis untuk buat dia tertawa.

http://baby411.typepad.com/.a/6a00d834b8c97353ef010536ccd518970c-800wi
(gambar penghargaan di SINI)

Zara : Selamat Ulang Tahun buat penulis blog yang aku panggil Jambu - Kriell. Sungguh rindu mendengar suara kamu tadi! Terima kasih dan semoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa gembira.

38 comments:

khairil said...

nnt bekas chicken pox bg nmpk lg seksi, hehe jgn risau =P

miera a.k.a merr said...

ihi... suke jeruk.....

zara : cepat sembuh...nnti student tgk muke ko yg bintik2 tu...

Samaira said...

aku mahu jeruk itu boleh kakaka

Noorlaila Mohamed Nor said...

haha tak tefikir pulak
letak jeruk je~

cHeRyNa PiReS said...

orang tua2 cakap takleh letak jeruk atau mende2 macam. halwa kundur manis. anda bagi halwa kundur ke zara?:)

Pocket said...

jeruk kalu, basah yek?
yg kering tu bukan kira jeruk jgak ker?

jeruk buah kana:D

olin said...

jeruk apa? betik?

hehe.

ashie023 said...

kene chicken pot ar?oooo....take care ar..jangan mengaru manyak sangat noona..

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

moge cepat sembuh..

zamspotte said...

alamak!! Bintik2 ayam tu ayam kampung ker ayam karen??

Moga cepat sembuh ya!!

Aku Beskot™ said...

adeh..
smoge cepat smboh..
sori..
ak maseh x dpt tangkap psl cte balang tu..
lemau btol otak ni..

Ries Lee said...

harap cepat kebah...

.palisevenfold. said...

kkkoookkkkk koookkkk kkookkkk...

beb, jom sabung ayam ;p

Ftyyhahh said...

wah wah. aduyai kak. lmbtnye kena.
hehe.
xpe2 nnti nmpk comel :)

ZARA 札拉 said...

khairil :

waduh2~

kamu ni Jambu~

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr:

huhuhu~
tak mau~
nak baik tanpa bintik~

ZARA 札拉 said...

Samaira :

boleh syg~

ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

hahaha~
senang je~

ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

hehhee~
halwa tu ku tak pasti~

ZARA 札拉 said...

Pocket :

apa agaknya beza antara jeruk dengan asam ya?

ZARA 札拉 said...

olin:

jeruk campur2 gamaknya~

ZARA 札拉 said...

ashie023:

tak menggaru langsung ni~
muahaha~

ZARA 札拉 said...

☺[ai][sUmi]☺Chan :

maceh sumi comel~

ZARA 札拉 said...

zamspotte :

ayam organik bang~
hahaha~

ZARA 札拉 said...

Aku Beskot™:

eh takpe2~
ayat aku bukan terbaik ni~

ZARA 札拉 said...

Ries Lee :

hehe~
maceh Ries~

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold.:

Jom!

berapa banyak duit kamu nak letak?

ZARA 札拉 said...

Ftyyhahh :

comel ke nanti?

aduyai~

~La dOLce vyDa~ said...

cepat2 sembuh yer zara...bukan jeruk dah tk bleh mkn ker..??

Paan said...

Yes! Sorang lagi dah kena dah...haha!

Get well soon!

Anonymous said...

Apa laaaaa yg diorang merepek nih.. :P

ZARA 札拉 said...

Anonymous :

maaf kalau kamu kurang mengerti bahasa~

=)

ZARA 札拉 said...

~La dOLce vyDa~:

terima kasih sayang~

entahlah~

ku kurang pasti~

ZARA 札拉 said...

Paan :

hahaha~

macam menang main apa je kamu ni~

maceh Paan!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

aiden dah sembuh nnt, cari di farmasi gel mederma utk hilang parut2 ya =D

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

baik bang Nuar~
akan ku cari~

Anonymous said...

Apa lagi yg mahu dikerepekkan...

ZARA 札拉 said...

Anonymous:

Eh, kamu muncul lagi~
Aku cuma harap kamu bukan makhluk keji yang datang dari FB aku~

=)

Nak makan kerepek?
Sila beli sendiri.