Saturday, October 17, 2009

Gulung Di Waktu Pagi Untuk Berguling Di Waktu Petang : Aku, Dia Dan Popia Kentang Serta Sardin

Waktu pagi ketika hujan lebat sedang menggila di daerah aku.
Si Kosong (SK)
Si Comel (SC)

SC : Maaf lambat balas pesanan. Tadi di dapur. Hari ini buat popia. *gelak*
SK : Popia inti kentang ke?
SC : Kentang dan sardin *gelak*
SK : Sedapnya, nak juga.
SC : Pergi kampus, pergi kampus. Sedang menunggu kentang untuk empuk.


::Inti yang sudah siap dimasak::

Tengah hari ketika cuaca sedang panas terik dan garing.
SK : Jangan lupa makan.
SC : Tengok dulu lah.
SK : Makan, jangan degil. Makan popia ke? *gelak*
SC : Popia untuk minum petang.

Petang yang menunjukkan perubahan cuaca yang dahsyat. Panas dan panas. Mungkin perubahan iklim memang membunuh setiap lapisan urat saraf.

SK : Sudah petang! Nak popia. *ketawa*
SC : Alahai...cuaca panas di sini.
SK : Di sini sedang hujan lebat, lain kali boleh pinjam kamu bawa ke sini. Boleh ada minum petang setiap hari.
SC : Ceh! Nak pinjam sebab itu? Sedang menggoreng popia *gelak*
SK : Mesti sedap, nak juga. Hujan-hujan begini sedap kalau dapat makanan panas.
SC : Memang sedap, daku sedang makan panas-panas ni.
SK : Keji, tak nak kawan dengan kamu lagi.
SC : Tak nak kawan tak mengapa, jangan tak nak kahwin (sambil meletakkan gambar ini sebagai bahan penceria dalam pesanan ringkas)


**Popia Kentang + Sardin**

SK : Sampai hati kamu hantar gambar tu! Nak pergi dapur cari makanan lah macam ni. (dan tidak kembali-kembali sehingga malam)

Malam yang dihabiskan dengan bersandar dan baring di kerusi merah - menonton berita dan drama bersiri.

SC : Kamu sedang buat apa?
SK : Tengok Nur Popia... *gelak*
SC : Keji sungguh...

Tapi sebenarnya sedang menonton cerita ini. Alahai, aku memang sangat gembira kalau menonton drama atau apa juga cerita di saluran ini. Aku terpaksa mengeluarkan Si Merah untuk mengira tempoh masa selingan iklan. Rasa macam menonton iklan berbanding cerita sebenar.

http://www.intro2u.net/new/wp-content/uploads/2009/08/nur-kasih-wallpaper.jpg
(Gambar penghargaan di SINI)

Oh, lagu temanya memang menarik. Daya tarikan dalam drama ini buat aku?
Pengarahnya - Kabir Bhatia.
Cara pergerakan ceritan serta sorotan kameranya.

Sebelum terlupa, selamat menyambut pesta cahaya buat sahabat-sahabat yang berbangsa India.
Ramesh, Vinod, Thivya, Ghandis, Shashi, Yogeswari, Nicky, dan semua rakyat Malaysia!
Selamat Menyambut Deepavali!

http://jemima.files.wordpress.com/2006/10/deepavali.jpg
 (Gambar penghargaan di SINI)


Zara : Sedang terfikir, di daerah mana bakal aku ditempatkan. Usai menerima tempelakan dan gurauan kasar tentang perkara ini. Ya, manusia ini belum pernah keluar dari negeri sendiri. *senyum*

63 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

haha..
comey je dat perbualan...
nk jugak popia...!!!

cik ian@aH Lian~ said...

mintak tisu sikit syg.
aku mahu menangis di sini.

maaf~

cik intan (◡‿◡✿) said...

.envy!
.nk nangis jgk
.tiru sis ian
*tgh gaduh dgn bf T__T*

.abg zara
.nak popia~
.nak makan byk3
.tanak nangis T____T

Aku Beskot™ said...

kak,
kasi popia 2 inggit eh..
haha..

Noorlaila Mohamed Nor said...

sedap ni!
suka sardin dari kentang~

farah said...

hari2 makan popia ke je nie?

:P

Tekkaus said...

Macam sedap a'd! Kenapa tak kirim kat saya? :p

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

popiah oh popiah...
memang sedap... tp lagi sedap kalau makan ngadap Aidil ngan Adam tu kann?? hehehe.. jgn pedulik KRina ...

boley cuba...slalu buat camtu utk inti kipap jer...

PETAK.! said...

Ada tinggal kan untuk Petak sikit tak.?

Manusia said...

nak popia juagak..

penjenayah merah jambu. said...

hahahaha,sweet gila conversation "tak kawan takpe,jgn tanak kawen"

kihkihkih,zaraaaaa,lovely habes!

Airland said...

Cerita ko bleh wat filem komedi romantik la..hahahaha

miera a.k.a merr said...

yang...pinjam ko gk leh? ko xyah g jadik cgu lah...ko jadik tukang wat juadah minum ptg aku..haha

miSs siv said...

abg zara?
hehehehee!
cik intan buat lawak plak..
=D

sweet nye akak dgn si messy..=P

jeles siket~

lalalalaaa~~~

miSs siv said...

nak komen agy..
ape yg best dlm nurkasih?
mcm bosan je~~~

Ries Lee said...

tolong la zara.....







































tak boleh tgk la popia tu...
terliuq ni...

Yern Ain said...

nmpk garing!!!
waaaa.. sedappp...

nur kasih episod smlm x tgk lg.nak g buffer dlu!

hv a good wekend syg! ;p

ber_uwang said...

sedap nya popia

cHeRyNa PiReS said...

nur popia....ADOIIIIII...tak boleh tahan yang itu~:)

mmg gambar2 hasil kabir bhatia mmg best. cuma terpulang pada jalan cerita;p

happy deepavali, zara:P

intan izani said...

comel!

daku juge suke buat popia itu
feveret suamiku
anyway,
suke sgt tgk nur kasih
adegan katrina lari peluk nur
mmg menyayat hati
tumpah air mata ku
ouch!

13may said...

nur popia...hahha hahha hahha

cik eja^_^ said...

nak popia jugak hehe...

note:
cite itu memang menarik perhatian ku :)

CIK IZ'S said...

popia my feveret time bulan pose hihi..
nway, nur kasih penuh ngn pengajaran ..
stay tuned..

Uruchimaru @ kf said...

waa..lame sudah xmkn popia..!!!

ZARA 札拉 said...

keSENGALan teserlah.. :

hehehe~

comel ke sayang?

alahai~

=)

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~:

mak aii~
mau nangis napa kak?
uhuks~

ZARA 札拉 said...

cik intan (◡‿◡✿) :

alahai~
jangan nangis ya?

meh peluk2~

err..abg?
ihiks~

ZARA 札拉 said...

Aku Beskot™ :

wokey!

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor:

hehehe~
akak suka campur~

zeqzeq said...

tengok sedap...
gapai sedap ker..

ZARA 札拉 said...

farah:

hahaha~

takkan lah setiap hari sayang~
bleh haru~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

Jauh tu~
hehehe~

Sampai Melaka dah sejuk dah~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

zara mmg 'keji' tau...aduhai...simpati pada SC...hakhakhak =P

ZARA 札拉 said...

a.z.r.i.n.a.03.07:

hehehe~


sedap woo kak~

hehehe~


sila cuba~

ZARA 札拉 said...

PETAK.! :

muahaha~

ada dik~

sila2~

ZARA 札拉 said...

Manusia:

moh makan~


hehehe~

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu. :

hahaha~

setakat tak nak kawan takpe, tak mau kawen ku lempang dia~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Airland :

hahaha~

jangan bagi Prof Razak arahkan~

aku tak sanggup~

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr :

hahaha~
ceh~
aku kerja cikgu pagi, petang aku buatkan untuk ko~

mau?

ZARA 札拉 said...

miSs siv:

isk2~

jangan kantoikan dik~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

miSs siv:

Nur Kasih best sebab yang buat Kabir Bhatia~

tu je~


hahaha~

ZARA 札拉 said...

Ries Lee :

tolong-tolong~

















nak ke Ries?

hehehe~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain:

hahaha~
memang sedap woo~

hehehe~

sila buffer laju2~

ZARA 札拉 said...

ber_uwang:

moh makan~

hehehe~

ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~

jalan cerita dia cam lawak skit~

aduyai~

ZARA 札拉 said...

intan izani:

hehehe~

touching ke kak?

nah tisu~

hehhee~

ZARA 札拉 said...

13may :

hehehe~

wat geram je~

=)

ZARA 札拉 said...

cik eja^_^ :

hehehe~

ok gak citer itu~

ZARA 札拉 said...

CIK IZ'S:

hi dear!

=)

popia memang syiok!

ZARA 札拉 said...

Uruchimaru @ kf :

Nak aku buatkan ke KF?

hehehe~

ZARA 札拉 said...

zeqzeq:

Zara rasa sedap, tak tau le orang lain kan~

haha~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hahaha~

buli dia kadang2 best gak tau Nuar~

hehehe~

messyremo said...

hehe...

kalau Khabir Bhatia nak buat spoof drama,bole la guna tajuk Nur popia...

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahaha~

mau kena dushum ke?

Mie said...

haha..
phewwiitt~

'tak nak kawan tak pe, jangan tak nak kawen ya!'

cik kak gatai! haha

ZARA 札拉 said...

Mie:

ku gatai ke?

ihiks~

lalala~

et said...

hek3..bez nyer kalu reti memasak..popia..popia..

hidayah said...

oh tetibe rasa dah lama gila x makan popia ah zara

rasa nak pinjam zara jua ah

hik3x

inti tu kalu wat karipap pon sodap niiii

ZARA 札拉 said...

et :

hehehe~

sangat simple, nanti ku ajar~

ZARA 札拉 said...

Yaya:

amboi Yaya~

jangan pinjam aku~

haha~

amik terus~

Samaira said...

mmg sgt sedap hehehe popia kamu itu

ZARA 札拉 said...

Samaira :

hehehe~

best2~

yeah!

sayangku suka!

green said...

thistle_chord@yahoo.com

jgn lupa daku ye..