Monday, October 12, 2009

Hati, Langit, Payung Dan Aku

Hati selalu berasa runsing jika melihat langit sebelum keluar setiap pagi.
Adakah ini langit yang sama sedang ditatap oleh dia?
Adakah saat ini langit itu bakal membawa bahagia atau sengsara?

Selalu terfikir wajarkah membawa payung atau tidak?
Sebenarnya hati dan minda sudah lama mengetahui iaitu tetap akan membawa payung...



Manusia belajar melalui pengalaman yang telah berlalu, kekalahan dan kesalahan boleh dielakkan jika dapat bertahan pada waktu itu. Tiada istilah kekalahan jika dapat bertahan dengan beban ketika itu. 

Mungkin kerana inilah, payung yang aku fikir membawa kebahagiaan dan kemenangan adalah beban yang lebih berat dari sangkaan aku.

Zara : Usai melihat mentari hari ini, aku mengimpikan Bumi disirami hujan yang membasahi setiap inci tanah dengan kasih sayang. Hati sedang kering dan pipi sudah tidak pandai untuk basah lagi. Terima  kasih anggota tubuh badan yang sanggup bekerja demi menghargai sebuah nyawa.

62 comments:

Lifesaver said...

pengalaman itu penting!

Anonymous said...

Wow, pasal payung pun nk kecoh! :P

Paan said...

Sebab tu la kita dituntut menjaga harta...

Manusia said...

belajar dari pengalaman..

farah said...

cantiknya payung kamu sayang!

:)

skrg nie cuaca sudah tidak menentu.

sediakan payung sebelum hujan.

:D

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

perlu payung itu nanti kamu bentan =D

cHeRyNa PiReS said...

Anonymous said...
Wow, pasal payung pun nk kecoh! :P

--> siapa nieh? rasa mau pelangkung saja!

takpelah zara, kak sha can read between the lines and i think you posting is superb!

Ftyyhahh said...

Mungkin kerana inilah, payung yang aku fikir membawa kebahagiaan dan kemenangan adalah beban yang lebih berat dari sangkaan aku

sedih ya kakak?
sabar k kakak.

:)
salam syg :)

Framestone said...

tertibe teringat payung rm5 yg dijual di tepi jalan area masjid jamek takala hujan menimpa bumi yg fana....

2-3x pakai dah xleh pakai

www.broframestone.com

Uruchimaru @ kf said...

sediakan payung sblm ujan kan !!!

faqhrule said...

payung pasar tani juga tidak menjamin teduh berpanjangan yang indah.payung di kuburan juga menenangkan jiwa untuk menginsafi jalan hidup

miera a.k.a merr said...

aku taw lorong sempit itu...!! payung aku juga pernah berada di situ...dan begitu...hoh...apekah?

kak sha : sy nk join pelangkung jugak... xnk baca suda la...bsg lak dia... dr cerita payung je bleh membawa 1001 kisah khidupan taw... kan zara?

~La dOLce vyDa~ said...

kata2 ini penting.."sediakan payung sebelum hujan" kalo tak sedia abih kena ujan...hihihi

Samaira said...

pengalaman itu mendewasakn dan juga mematangkn fikiran
pengalaman perit buat kita jd bertambah kuat
bersabarlah sayang dgn setiap dugaan
pasti ada hikmah yg tersembunyi nanti
amin2

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

cayang ku.....

kakak mu mahukan PAYUNG yg dapat menemani ku hingga ke akhir hayat....

* amin *

sI tEDI said...

mendung..x ujan..aku dah lipat payung baliK!!

Anonymous said...

>:( Ehh, nk pelankung kite lak, x ksian ke!? Lgipun, wat pe nk beban, bli la payung yg boleh dilipat dan kecil (portable) kan senang! work smart! bak kata Najib , skrang bkan mse utk maju, ttpi utk bersatu! 1Malaysia! :P

Noorlaila Mohamed Nor said...

betul2
tak boleh kena hujan
masa depan boleh gelap

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

betul tu kak!
aku setuju!

ZARA 札拉 said...

Anonymous:

payung saya sangat biasa~
maaf~

=)

ZARA 札拉 said...

Paan:

benar sungguh kata Paan!

hidup Paan!

ZARA 札拉 said...

Manusia :

betul kata kamu~
dan ia bakal mendewasakan~

ZARA 札拉 said...

farah:

hehehe~
terima kasih sayang~
pesanan akan diingati~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehe~
bentan kata Nuar~
segan daku~

ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~
biarkan Anony tu kak~
dia ada hak nak cakap~


Terima kasih Kak Sha!
Kak Sha memang terbaik~

ZARA 札拉 said...

Ftyyhahh :

entahlah dik~
tak tahu nak kata apa~
=)

ZARA 札拉 said...

Framestone:

hehehe~
acapkali yang murah tu jangka hayatnya pendek~
kadangkala sedih juga~

ZARA 札拉 said...

Uruchimaru @ kf :

betul!

=)

ZARA 札拉 said...

faqhrule:

sekarang dah tak boleh letak payung di kuburan tau cikgu~

=)

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr:

hehehe~
nama pun pernah tinggal di asrama kan sayang?
ahh~


P/S: biar sahaja sayang~semua org boleh lontarkan pendapat~

ZARA 札拉 said...

~La dOLce vyDa~:

hehehe~
comel sungguh~
bukan basah ke nanti dik?

ZARA 札拉 said...

Samaira:

Terima kasih cinta~
Walaupun baru mengenali kamu, kamu buat aku bahagia~

ZARA 札拉 said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

Amin kak~
Ku juga mahu kalau ada~

ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

tapi jangan lupa simpan dalam beg tau?

=)

ZARA 札拉 said...

Anonymous:

=)

alahai, mereka bergurau saja~
memang ku ada yang portable punya~

=)

ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor:

wah!
sampai gelap masa depan kata adikku~

ashie023 said...

smalam x ujan tapi petir dan kilat je..angin bertiup kencang..
LAPORAN CUACA DARI TERENGGANU..sekian..

jap jap..ambe nye payung mansoon cup kene kuorkan nih..sb skrg ujan dah bila2 masa pong bleh turun...ambe curious tul..tp nok wat guane ..kan Hujan itu rahmat...bersyukurlah kita diberi hujan , dan bukan kemarau..

Tekkaus said...

Payung mesti bawa! Kalau hujan boleh lah berteduh! :p

puding roti said...

gamba payung di luar bilik bersama kasut itu cantik. nostalgik

Cik RaRa said...

payung sgt berguna bila hujan...
btolkan kak zara ;)

Pocket said...

langit itu yg ditatap ku pg td,
tp langit tu tak biru, tp gelap.

pasal pocket gi keja kul 656 pg.

payung anda bengkok?
atau ilusi optik?

cintaAnna said...

sila sediakan payung sebelum hujan

imHepPie said...

suka penulisan kamu zara..besh...

[z@ck] said...

under my umbrella..ella..ella..ee..ee..ee..
feelin jd rihanna pullekk..
hahaha

i.am.belle said...

Perlukan payung terjun kaler pink. Jom terjun bersama xD

ZARA 札拉 said...

ashie023:

hehhee~
cam baca laporan cuaca dah aku~
hehehe~

ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

betul katamu bang~

=)

ZARA 札拉 said...

puding roti:

hehehe~
benar kat kamu~

ZARA 札拉 said...

Cik RaRa :

btol Rara chumel~

=)

ZARA 札拉 said...

Pocket :

hehehe~
kalau gelap pasti juga akan bertukar cerah kan bang?

ahh, mungkin agak bengkok~
tuannya ganas~

ZARA 札拉 said...

cintaAnna :

hahaha~

betul kata kamu~

ZARA 札拉 said...

imHepPie :

maceh dak Mimie~

=)

ZARA 札拉 said...

[z@ck] :

takpe2~
nyanyi~
dia dah tak dapat datang Malaysia~
hehehe~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle:

wah!
best tu!
woot~

Kak Long Mawar Merah said...

Payung juga boleh digunakan ketika hari sedang panas, melindungi daripada pancaran matahari yang membahang.

Salam Zara...
Kak Long suka payung yang boleh muat dua orang di bawahnya...rasa macam romantik aje. hahaha..

arque said...

experience is the best teacher. ;P

arque said...

experience is the best teacher. ;P

ZARA 札拉 said...

Kak Long Mawar Merah:

Salam Kak Long~
Zara juga suka~
Dan lebih2 lagi kalau berpayung ketika hari hujan~

=)

ZARA 札拉 said...

arque :

yup!

ku setuju dengan kamu~

ZARA 札拉 said...

arque :

hehehe~

I should reply in English I guess~

Yup!
Agree with u buddy~

hidayah said...

teringat pgntin laki nak sampai tp hujan lebat ale2x jln berpayung pasa malam. tetanya gak siapa yg punya payung tu hahak

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hahaha~
dasat amat~
hahaha~