Thursday, October 22, 2009

Ikatan Cinta : Aku Hindari Dia Demi Kamu - Si Penanam Bunga Dalam Hati.

Aku sudah hindari dia.
Aku sudah mula menjauhkan diri dari dia.
Aku sudah mula mengurangkan dia dalam setiap inci tubuh aku.
Kerana apa?
Kerana aku sayang kamu.

http://1.bp.blogspot.com/_npACaYtxxQk/R5WUSTGsVsI/AAAAAAAAAQA/BPlRpOMpTVU/s400/cartoon1.jpg
 [Gambar penghargaan di SINI]

Aku tahu aku mungkin akan tewas jika dia berdekatan dengan aku.
Aku cuba habiskan dia dengan laju.
Aku cuba bunuh keinginan aku pada dia.
Walau tubuh aku menggigil.
Walau tangan aku terketar.
Walau air hidung mengalir.

Aku pernah tewas dengan nafsu.
Lima tahun aku bergelumang dengan dia.
Dia sentiasa melingkari setiap nafasku.
Aku bangun kerana dia.
Aku gagah kerana dia.
Walau aku tahu dia bakal membunuhku.

Enak juga menjadi manusia degil.
Enak juga menjadi manusia yang keras kepala.
Enak juga.
Tetapi aku lebih mahukan kamu.
Aku tahu kadangkala aku terlalu berkeras.
Aku tahu.

http://www.beyondthebean.com/assets/latte-art.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Dia mungkin kegilaan aku yang sukar dipisahkan.
Tetapi demi kamu, aku sudah mula melarikan diri.
Dia tidak dapat menjamahi bibir aku lagi walaupun dia sentiasa menggoda aku dengan aromanya.
Aku rindukan dia tapi aku harus tabah.

Aku lebih sayang kamu.
Jaga diri kamu.
Jaga diri.

Zara : Sedang melakukan pengubahsuaian kepada keadaan otak. Mahu mengawal hati. Mahu sentiasa tersenyum megah. Bicara keji terlalu banyak aku hamburkan ketika ini. Aku manusia yang penuh noda dan dosa.

86 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

ketagih!
=P

messyremo said...

kat rumah pun kamu minum kopi mcm tu ke syg?

grand betoi..

mai sechawan~~hehe

Pocket said...

so basically tak nak ketagih kopi lg ker dik?
err entah kenapa pemahamaman pocket rasanya tersasar. kenapa?:)

rasanya tak der kna mengena ngan demam campak mu kan dik..?

sI tEDI said...

aku x suka kopi :)

Tirana said...

Lebih baik gila kopi dari gila dadah..tapi orang yang ada migraine kena kurangkan minum kopi.

keSENGALan teserlah.. said...

suka nescafe..!!
haha..

miera a.k.a merr said...

aku klu minum adek bradek kopi ni ley jdi ketar.... klu terminum mmg nyesal xsuda
maw dua hari aku xtido...haha,...
tp kopichino kolej 9 superb..mabeles...best gilo...
xtido 5 hari pon aku sanggup..hehe

ixora said...

SAYANG ZARA...

Ries Lee said...

aku penggila kopi nombor 1...

chokio_nia said...

ahaha..same lah..rase cm buang air tak basuh je kalo tak minum kopi seari..heh

miSs siv said...

boleh minum.
tapi jgn byk2 kak..
tapi kamu da mcm ketagih je.
hehehe

Airland said...

minum kopi arr bgs..
melengkapkan slogan

hisap NIKOTIN
minum KAFEIN
makan KAS-KAS

hehehe

Ftyyhahh said...

wah ni betui2 ketagih ni ;)
salam syg kakak :D

arque said...

kopi kapal api? ;P

Fatt Chin Choy said...

frust menonggeng itu kopi ko tinggalkan wei

joegrimjow said...

DENGAR LAGU NI
SEMUA MASALAH SATEL
WAHH
SAMPAI GITU SKALI

NUai said...

yeah!!
i like this one..
be positive my dear.
dunia mmg menakjubkan.
feel it n like it damn u will love it.. ^^

Samaira said...

yunk oiii skali skala minum x pe
lps la gian tu hehehe

Jard The Great said...

waa.. pasal kopi ke neh? ehehe

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hahaha~

amat ketagih bang~

=]

ZARA 札拉 said...

messyremo:

eh, bagi pula daku minum~

hehehe~

ZARA 札拉 said...

Pocket:

hehehe~

adikmu ini sudah bebas dari campak dan ayam bintik bang~

=]

ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

baru nak belanja Starbucks~

=]

intan izani said...

maksudnya
sudah berhenti ke
masih ketagih...

cube lawan nafsu...
;)

ZARA 札拉 said...

Tirana :

Hehehe~
Alhamdulillah Zara takde migraine kak~

=]

ZARA 札拉 said...

keSENGALan teserlah.. :

Hoyeah babe!

=]

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr:

hehehe~

ye ke merr?

alahai~

ZARA 札拉 said...

ixora :

sayang kamu juga~

=]

ZARA 札拉 said...

Ries Lee :

Jom lawan!

Wee!

ZARA 札拉 said...

chokio_nia :

pergh!

otai!


jom dik~

minum dulu!

ZARA 札拉 said...

miSs siv :

dalam hidup, kita perlu ketagih dik~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

Airland :

Tiada Nikotin dibenarkan dalam hidup daku~


hahaha~

ZARA 札拉 said...

Ftyyhahh :

muahaha~
sayang kamu dik!

kak rindu~

ZARA 札拉 said...

arque :

hehehe~
aku tak layan sangat~

ZARA 札拉 said...

Fatt Chin Choy :

nanti aku cuba pujuk beliau balik~

=]

ZARA 札拉 said...

joegrimjow :

errr...

apa maksud kamu Joe?

ZARA 札拉 said...

NUai:

Thanks a lot Nuai!
Agree with u!

ZARA 札拉 said...

Samaira:

kalau boleh mahu sentiasa~

=]

ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

hahaha~

ya Jard~

=]

ZARA 札拉 said...

intan izani :

ketagih itu pasti kak~

sekarang sedang mengekang nafsu~

=]

oranglidi said...

woi woi!

ape ni? hahahaha. hhahahaha. rokok ke?

oranglidi said...

woi woi!

ape ni? hahahaha. hhahahaha. rokok ke?

puding roti said...

tak suka kopi tp kopi tu nmpk sedap. bleh tak nk colek corak tu aje? hee

ZARA 札拉 said...

oranglidi:

woit!


Woit!

ZARA 札拉 said...

oranglidi:

hahaha~

apa pula daku isap rokok wei~

ZARA 札拉 said...

puding roti:


ish2~

tak bleh~

hahaha~

Puan Nina (DINina) said...

huh..sedapkah rasa kopi..rasa seperti memasukan sesuatu yang kelat ke dalam mulut ku..

ZARA 札拉 said...

Puan Nina (DINina) :

sedap Puan Dina~

=]

zeqzeq said...

mana satu yang terawal??ikat dulu baru ketagih??
atau ketagih dulu baru terikat??

mira amair said...

sila bncuh kopi utk Ceq seteko..

falcon said...

bagi aku je la kopi tuh...hehe

ZARA 札拉 said...

zeqzeq:

ketagih dan terikat mungkin~

=]

ZARA 札拉 said...

mira amair:

seteko je?

=]

ZARA 札拉 said...

falcon :

uiks~

hahaha~

minum sesama mau?

faqhrule said...

zara, enrti yang ini tinggi sangat kiasannya

hidayah said...

oh zara !
milo lagi sedap !

eh tu gambar dorang tengah jahit mata bear.

ZARA 札拉 said...

faqhrule:

alamak~

ye ke cikgu?

maaf maaf~

ZARA 札拉 said...

hidayah:

milo buat daku mengantuk~

=]

cik intan (◡‿◡✿) said...

.caffein addict ek?
.haishh!

ZARA 札拉 said...

cik intan (◡‿◡✿):

hihihi...

xmau mrh..=]

Paan said...

Addictive gila benda tu! Waarrrrggghh!

cik eja^_^ said...

jangan minum banyak sangat kopi :)

jaga kesihatan yek adik zara

cik ian@aH Lian~ said...

suker kopi.
suker cappucino.
suker nescafe.

ouh, kdangkala
byk kafein dah
bercambah dlm tubuh.

sedap tp azab.

p/s: eh, mane kamu dpt
pic coffee prince yg comel2 neh?

Aku Beskot™ said...

ceh..seb baek ak penah bc psl ketagihan tu..
so, ngan pantas selaju usain bolt ak dpt detect.
hehe..

bley corak² kn lg eh air dlm cwn tu..
stylo²..

[z@ck] said...

tok aku suka suh aku bancuh kopi untuknya..tetapi aku gagal mancapai piawaian kesedapan kopi untuk golongan tua..jadi..ak lebih suka buat teh guna uncang lipton..mudah!

ZARA 札拉 said...

Paan:

harus Paan!

Jom minum!

ZARA 札拉 said...

cik eja^_^ :

hehehe~

baik kak~

=]

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~:

yang azab tu yang sedap sis!

muahaha~

P/S: search guna Google sajork~hehhe~

ZARA 札拉 said...

Aku Beskot™:

eeceh~

mesti usain bolt sajork~

kih3~

ZARA 札拉 said...

[z@ck] :

hehehe~

abahku sellau kata ku cam orang tua sebab minum kopi~

=]

itafukada said...

wahh..ketagihan kiter same la sygku zara.tp skrg ni mmg harus kdg2 berkorban utk jauhkan diri dr nya.owh..rindula aku..huuu...~

ZARA 札拉 said...

itafukada :

huhuhu~
betul2~

terpaksa jugaks~

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Dik Zara,

dah dua tahun stengah addicted pada yang sama...huhuhu...



ada cara nak elakkan?

ZARA 札拉 said...

a.z.r.i.n.a.03.07 :

Zara ganti dengan jus kak~

=]

{lumut} said...

sakit tahap kronik dah neh..
xkan kopi je.hulur ah popia ke..
bahulu ke...
hehe

ZARA 札拉 said...

{lumut}:

hahaha~

nak ke?

boleh~

=]

e l d y said...

wah hebatx2 !! ingat laki mana tadi.. kopi pula ~ haha ~

ZARA 札拉 said...

e l d y:

hahaha~

kopi~


=]

sharamli said...

syg kamo0 jugak...

ZARA 札拉 said...

sharamli :


peluk!!


peluk!!

miss zahidah said...

hurm, xsuka coffee la...lagi best tea....green tea...hehehehehe

Tekkaus said...

Sama juga kat sini Zara! Saya pun kaki kopi juga. LOL :D

ZARA 札拉 said...

miss zahidah :

hahaha~
Green Tea pun cool gak~

biasanya ku amik if lepas makan sushi~

ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

Hoyeah!

Boleh kita minum sama2 bang~

=]

.palisevenfold. said...

compare to sex, coffee are much more easir to deny ;)

not to mention the joy and the fun without any sin.

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold. :


hahahaha~

totally agree buddy!

=]