Wednesday, October 21, 2009

Ikatan Cinta : Kalau Dia Ingat Kata Kunci Kamu Berdua, Mungkin Dia Masih Berhak Terus Membaca.

Ditujukan buat seorang teman yang sedang menahan kepiluan dan cuba mencanai kembali rasa cinta.
Kamu tahu siapa diri kamu dan betapa aku sayangkan kamu serta mahu kamu bahagia.
Moga kamu dapat berikan kepada si dia - agar dia lebih mengerti bahawa kamu masih seperti dahulu.

http://img242.imageshack.us/img242/8951/184531679241512wokbkptiia6.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Awak, ingat lagi kata kunci kita berdua?
Kata kunci hati kita berdua.
Awak ingat lagi?


Masa kita mula-mula kenal, awak cuma nampak permukaan jiwa saya.
Masa mula-mula kita kawan, awak cuma nampak luaran hati saya.
Tapi awak terima dan awak mula tamak.


Awak berdiri di luar hati saya.
Awak ketuk perlahan-lahan.
Awak datang setiap masa, setiap hari.
Awak tanya, bila agaknya awak dapat masuk ke pintunya.


Awak datang setiap hari sehingga saya kehilangan diri.
Awak marah saya - awak kata saya menyelinap masuk ke dalam hati awak tanpa perlu usaha.
Saya termangu - saya dalam hati awak, jiwa awak?
Awak merayu - berikan awak kunci, kata laluan atau apa sahaja agar awak bisa masuk ke dalam.


Saya berikan awak kata laluan.
Awak buka dengan perlahan.
Awak mula berikan sepenuh tumpuan dengan tinggal di situ.
Awak baca setiap helaian manuskrip dalam hati saya.
Lembaran demi lembaran awak baca.


Awak, bila tiba halaman yang sukar untuk difahami, mengapa awak berdiam diri?
Mengapa awak tidak mahu lebih mengerti?
Mengapa awak tidak mahu bertanya kepada saya, tuan punya diri?


Awak, hati yang awak masuki adalah hati saya.
Kamus yang awak perlukan adalah saya.
Awak, adakah awak masih mahu membaca lagi?
Atau mahu berpaling pergi?

***************************************************
Teman, aku harap kamu jumpa makna bahagia.
Teman, aku harap semuanya bakal terjalin semula.

Zara : Sudah melewati pengunjung ke dua puluh ribu seperti yang dinyatakan dalam penulisan sebelum ini. Hati tidak mahu kehilangan kamu semua. Bilangan alamat eletronik yang aku terima sudah melebihi seratus dan masalahnya ada had untuk yang boleh dijemput (khabarnya seratus sahaja). Oh, aku akan letakkan peti undian, sila undi di tepi ya?

76 comments:

Framestone said...

erm bro xingt pun.... mungkin hati sekejab buka sekejab tutup...

out of topic--> tue la.... bro pun rase cam tue la... tp bile selidik umur...masih muda lagik....

nmpknya bro kne wat penyelidikan... check betul ke 100 plus tue ada kandungan sabun atau x or lidah budak tue ade prob

cik intan (◡‿◡✿) said...

.hmm sedeynyee cerita yang kamu tulis zara
.touching plak T___T

Paan said...

Sorry, lama x update blog. So, tak tau hujung pangkal. Ngehehehehe...

cik ian@aH Lian~ said...

kalau blog ini menjadi peribadi.
sis mungkin tak dapat membaca lagi.
apapun, semoga kamu bahagia.

ixora said...

u touching me by this entry...
hidup zara

Jard The Great said...

well zara.. pape pon.. ku akan respek apa yg ko nak buat.. hehehe

NUai said...

nice entry..
7 thumbs up..
huhuuu.. sedey tapi itulah dunia..
^^

zamspotte said...

melankoliknyer maksud di sebalik posting ni...

Kita suka mencari dan mengkaji sendiri tanpa merujuk kepada yang hakiki...

Harap2, masih dapat baca posting kamu....

atiQah adNan said...

berikan masa kepada mereka..
tiada paksaan dan desakan dalam membuat keputusan.. biarkan.. yang penting kita teruskan berbahgia yaa..!!

Tirana said...

Apa kata kuncinya? hehehe..

{lumut} said...

bila awak sampai di lembaran yang sukar difahami..awak pergi..

kesimpulannya..adakah awak bodoh?kerana tak faham..ataupun awak bodoh kerana pergi begitu saja.adeh.

best la entry ni.

miera a.k.a merr said...

i loike u la zara.... puitis n dalam mknanya... kamu suka sgt menikam secara lembut...hehe

rAtu saLju™ said...

zara...aku syg kamu..itu sja,,sekian...

Samaira said...

sobsss x perlu la private
hehe

farah said...

alahai,

aku tersentuh syg.

isk.

cHeRyNa PiReS said...

Awak, bila tiba halaman yang sukar untuk difahami, mengapa awak berdiam diri?
Mengapa awak tidak mahu lebih mengerti?
Mengapa awak tidak mahu bertanya kepada saya, tuan punya diri?


---> kak sha pinjam ayat nieh utk sms seseorang. dia jawab,

"eh...manjanya. kenapa tiba2?"

sekarang sangat malu dan taknak cakap lagi...hohihi...

zeqzeq said...

masih ada..masih ingat, nanti hilang, baru nak cari kunci boleh??nanti hilang di mata??

bila hilnag baru tau rindu kan..
selamat memilih

Aku Beskot™ said...

cekgu cekgu cekgu..
cekgu ajar sastera ke??
entri ni best zara..siyes..
best smpi rs nk lari setempat selaju mungkin..
hehe..

ZARA 札拉 said...

Framestone:

hehehe~
kena sentiasa buka dan tutup~
hehehe~

P/S: sila selidik bro~aku sangat curious~

ZARA 札拉 said...

cik intan (◡‿◡✿):

alahai~
tak mau sedey2~

=)

ZARA 札拉 said...

Paan :

hehehe~
tak mengapa Paan~

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~
insyaALLAH tak mungkin jadi peribadi kot sis~

ZARA 札拉 said...

ixora:

Thanks ixora dearie~

=]

ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

hehehe~
terima kasih jard~
aku sayang kamu~

ZARA 札拉 said...

NUai :

Yup~
betulkan Nuai?

ZARA 札拉 said...

zamspotte :

sengaja menghijab diri dari melihat sesuatu yang hakiki~

itulah manusia~

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan:

ya kak~
betul~
hanya membantu sekelumit cuma~

ZARA 札拉 said...

Tirana:

hanya mereka yang tahu kak~

=]

ZARA 札拉 said...

{lumut}:

Entah Lumut~
ENtah bodoh atau entah suka mencari jalan keluar sendiri~

ZARA 札拉 said...

miera a.k.a merr:

hahaha~
kadang2 harus ganas juga~

ZARA 札拉 said...

rAtu saLju™:

sayang kamu juga~

ZARA 札拉 said...

Samaira:

hehehe~
kita lihat dulu bagaimana~

ZARA 札拉 said...

farah:

ahh~

moga ada yang tersenyum selepasnya sayang~

ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~
hantar pada siapa tu kak?
wewiit~

ZARA 札拉 said...

zeqzeq:

hehehe~
kalau sudah lari~
masihkah boleh kembali?

ZARA 札拉 said...

Aku Beskot™:

hehehe~
ku cikgu kimia~

=]

sI tEDI said...

semoga kawan kamu itu menemui bahagia.. :)

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

nice n3 dik...
tersentuh hati akak membaca nyer...

sebab ada bait2 ayat dalam n3 ni sama terjadi dalam kesah chenta ku yg lalu...

huhuhuh

=[

Noorlaila Mohamed Nor said...

*terpesona*

MOKCIK AZWA said...

jangan lupa jemputin mokcik ya... nabilanajwa68@yahoo.com

intan izani said...

bestnyer bace...
;)

puding roti said...

wuwu. sedih. sedih. wuwu

Tekkaus said...

hati siapa yang sudah kami lukai Zaza?

Ouh....cuma 100 sahaja? Maksudnya saya takde peluang lagi lar! :p

ezany said...

erk.. ramai jer org dah keja tp tak private blog..

ape pun.. kamu yg tentukan..

Cik As said...

Bayak yg akak suka bc entry zara nie, but yg nie, akak mmg sangat suka...mmg sangat bermakna bg akak... mohon dipinjamkan untuk ditujukan pd mereka yang selayaknya...=)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

bestlah ayatnyer zara...menyentuh Qalbu botui =D

ZARA 札拉 said...

sI tEDI;

aku juga mengharapkan begitu juga~



=]

ZARA 札拉 said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

maceh kak~

biarkan cinta lalu pergi kan kak?

ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

*senyum*

ZARA 札拉 said...

MOKCIK AZWA:

insyaALLAH Mokcik~

=]

ZARA 札拉 said...

intan izani:

hehehe~

=]

ZARA 札拉 said...

puding roti :

alahai~

tak mau sedih~

ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

Mungkin tidak perlu bang~

=]

Ada sedikit khabar gembira~

ZARA 札拉 said...

ezany :

hehehe~

kita akan tengok nanti~

=]

ZARA 札拉 said...

Cik As:

Oh pasti boleh kak~

silakan~

=]

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

terima kasih Nuar~

tapi belum boleh lawan Nuar~

Puan Nina (DINina) said...

zara, saya sudah mula sayang pada zara..
suka singgah ur blog,suka membaca cerita zara..

apa yang zara tulis sangat betul, dan amat tepat pada sesetengah orang yang pernah kecewa..

teruskan menulis..saya akan mengikuti cerita zara..

atty's said...

huhuhuh..sedih..bila tiada..baru nak rindu .

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

termenung sekejap bila baca.

redha saja.

sayang kamu dik..

chokio_nia said...

sabar lah kak..idop mang begini...=)

miSs siv said...

akak..
pasal story nih..tak silap pena terbace dekat utopia @ gempak @ hype..lukisan katun petak..bout key utk hati..
nice.
mendalam...
:)

ZARA 札拉 said...

Puan Nina (DINina):

Terima kasih Puan Nina~

Saya juga sudah jatuh hati juga pada Puan~

=]

ZARA 札拉 said...

atty's:

selalunya begitu kan?

=]

ZARA 札拉 said...

a.z.r.i.n.a.03.07:

redha saja~
sudah tentu kak~

=]

ZARA 札拉 said...

chokio_nia :

hahaha~
betul tu~

ZARA 札拉 said...

miSs siv :

Oh, ya ke dik?
Entahlah dik~
Dah lama tak baca majalah2 komik ni~

=]

miss lolly a.k.a luvfareda said...

zara, indahnya kata2 itu sayang~

ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda :


terima kasih sayang~


=]

DeeN said...

Sangat mendalam.
Sesungguhnya jiwa manusia benar2 kompleks (er... bukan shopping kompleks). Hebat Maha Pencipta! :)

ZARA 札拉 said...

DeeN:

kak~
kamu buat ku nak pergi shopping complex.

=]

arque said...

aku nak bace lagi!!!hehe ;P
eh kene undi kaa? >>.<<

ZARA 札拉 said...

arque :

kalau mahu undi silakan sayang~

=]

hidayah said...

kata laluannya "sudi awak jadi suri hati saya"

heeee.

jawab zara !

ZARA 札拉 said...

hidayah:

hahaha~

tiada jawapan~

LOL!

miss zahidah said...

huhuhuhu...kunci hatiku masih disimpan rapi di dalam peti besi....

ZARA 札拉 said...

miss zahidah :

peti besi mana?

Palapes ke?

hehehe~