Saturday, October 31, 2009

LDP dan Pelbagai Tafsiran - Terima Kasih Kerana Jujur Walaupun Kamu Membuat Satu Salah Laku

Salam semua!
Hari ini hari Sabtu dan saat ini hujan sedang mencurah-curah membasahi Bumi.
Usai pulang dari sekolah.
Melunaskan cuti berganti sempena Deepavali yang aku tidak merasai dan disambung dengan kursus LDP.

LDP
Latihan Dalam Perkhidmatan.
Disebabkan jadual aku hari ini sudah diwarnai oleh TIGA jamuan makan, aku merasakan ia lebih kepada LDP juga.
Lebihan Dalam Perut.
Lemak Di Pinggang.

10 Pagi - Jamuan sempena majlis kursus.
1 petang - Kami warga sekolah dijemput hadir ke majlis jamuan Guru Besar Sekolah Rendah.
4.30 petang - Jamuan minum petang usai LDP.

Hasilnya aku merasakan perlu menahan nafsu makan selama beberapa hari agar lemak-lemak hilang dan terbang. Hari ini kepala pusing. Terkenang akan kelas-kelas yang dilalui oleh aku hari ini. Terlampau banyak suka dan duka serta cerita jenaka.

http://blogstore.lomluang.com/coffeeprince/coffeeprince_cartoons/coffeeprince_cartoon11.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Disebabkan kesilapan kecil GPK memberikan kelas ganti kepada aku hari ini, aku bertembung dengan peristiwa yang enak dan menghiburkan.

Masa Ke-7 : Kelas 2 IK
Ada 3 pelajar lelaki sahaja di dalam kelas.

Aku : Mana orang lain?
Pelajar : Waktu KH cikgu. Semua pergi bengkel.

Aku duduk dan hati terdetik sesuatu yang kurang menyenagkan. Tangan pantas membuka Buku Pergerakan Kelas 2 IK di atas meja. Mata tertancap di jadual. Waktu ke-7 tatkala ini, dan seharusnya memang kelas KH, bukan Bahasa Inggeris yang sepatutnya diganti oleh aku.

Aku : Siapa ajar awak KH?
Pelajar : Cikgu STR.
Aku : Saya nampak Cikgu STR tadi, dia ke bengkel. Awak semua ponteng ya? (nada tinggi)
Pelajar : (muka pucat)
Aku : Pergi bengkel sekarang.
Pelajar : Baik cikgu (bergegas keluar tanpa membawa sebarang buku)
Aku : Buku mana?! Tutup kipas!
Pelajar : (seorang kembali dan melaksanakan arahan aku)

...dan aku memerhatikan mereka sehingga mereka masuk ke bengkel. Untuk memastikan mereka tidak melarikan diri dari ke kelas lagi. Oh, ini bukan kali pertama aku menangkap pelajar ponteng kelas selama aku memulakan tugas, tetapi ini kali pertama berjumpa 3 orang yang jujur kerana ponteng.

Malam ini ada Maskara Shorties.
Sedihnya tidak dapat ke Rumah Pena.
Sumpah!
Sungguh sedih.
Tok Rimau, Saudagar Garam, Dean Sham - jangan lupakan aku ya?

Zara : Hujan masih lebat di luar. Mungkin akan keluar sebentar esok. Aku kehilangan tanda nama. Entah, lupa letak di mana. Cuai!Benci! Sudah aku gunakan semenjak dua tahun lepas. Penuh dengan memori dari zaman Latihan Mengajar.


Oh, aku punya undian yang terbaru di tepi. Jika ada masa, luangkan masa untuk mengundi ya? Dan aku tidak kisah berapa kali kamu mahu mengundi. Terima kasih semua! Selamat berhujung minggu.

40 comments:

messyremo said...

ala..

tak kisahla tak rasa cuti depavali pun..
bkn kamu mmg dh lame cuti ape..hehe

Cik As said...

hehe..seronok nyer da mula masuk ke kelas.... akak tk de kne masuk kls lagi... minggu yang penuh dengan taklimat dan menyelesaikan semua borang2 penting,.....

masih lagi bersabar menunggu minggu hadapan... apa yang bakal terjadi seterusnya...

miSs siv said...

hehehe..
garangnye cekgu nih..
=p

imHepPie said...

teacher zara!!!

sI tEDI said...

aku sekolah dulupun selalu ponteng!

nasib baik tak ketemu cikgu ZAHRAH masa tu.
la la la la

AzuanBudakPandai said...

tc.zahrah..
salah masuk kelas yea hahaha

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

wuish..garang sungguh dik Zara.

bagus2...hehe..mesti kecut perut budak2 tu..

{lumut} said...

owh garangnye cikgu...hehe

ZARA 札拉 said...

messyremo:

eceh~

dushum!!

ZARA 札拉 said...

Cik As:

seronok ke kak?
nanti jap ku fikir~
hahaha~

ZARA 札拉 said...

miSs siv:

moh masuk kelas daku~

=]

ZARA 札拉 said...

imHepPie:

yes mimie darling?

ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

hahaha~

=]

if tak aku gigit2 kamu~

ZARA 札拉 said...

AzuanBudakPandai :

salah masuk waktu~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

a.z.r.i.n.a.03.07 :

hahaha~

dasat tak kak?

LOL!

ZARA 札拉 said...

{lumut} :

hidup harus garang~

LOL!

cHeRyNa PiReS said...

waaahhh...sudah mula menunjukkan taring ye! bagus! lepas nieh kalau diorg ponteng lagi, sila tegur. kgn dibiarkan. okay?

ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~
baik sis!

=]

hanimndroid said...

apo la nak jadi bebudak skg nih. lempang laju2

ZARA 札拉 said...

hanimndroid :

aku tumpang lempang muleh?

hahaha~

Samaira said...

ya ampun garangnya kamu ekeke

GiGGLe GaL said...

bagus..bagus..cikgu ..aku suka ko garang.. patutnya ko berkas je mereka tu.. biar dirasa..

mier@merr said...

alamak...selamat aku xjd student zaman ko..haha....sebab kite sezaman..
aku kuat monteng klas bio... fobiaaaa....

zeqzeq said...

zara..
zara
cepat2 buru sidia yang ada POJEK LDP.
mana tau 10 tahun dapat pakai C Class atau E class..mata bulat..

yang penting LDP tanpa 'H'

qah qah qih qih

zan-xray said...

hehe terhibur hati mendengar cerita zara.
memang ada lagi budak2 yang jujur ni.

arque said...

haha.garang betul ni. ;P

Tekkaus said...

Hai...budak-budak zaman sekarang! :(

Fatt Chin Choy said...

ponteng sebab takut tu

Lifesaver said...

btol ke budak2 tu pegi bengkel???ke diaorg pegi tmpt lain plak?

Puan Nina (DINina) said...

zara syg..kamu mengajar dimana

ZARA 札拉 said...

Samaira:

muahaha~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

aku polis ke kak?

ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

hahaha~

tanpa H?

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

jujur sampai ku tak bleh blah bang~

ZARA 札拉 said...

arque :

nak jadi student daku ke?

ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

tu lah pasal~

ZARA 札拉 said...

Fatt Chin Choy:

takut apakah?

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

ku udah skodeng kak~

dia pergi bengkel~

ZARA 札拉 said...

mier@merr:

ceh~

mau kena dushum ni~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Puan Nina (DINina):

di sebuah sekolah menengah kak~