Wednesday, November 18, 2009

Bila Emosi Menguasai:Ceritera Indah Berakhir Tetapi Dunia Baru Bakal Bermula! Aku Manusia Ceria!

Salam semua!
Maaf!
Maaf!
Maaf!
Maaf atas kata-kata kasar di dalam penulisan sebelum ini.

Maaf atas penulisan yang amat dikuasai emosi malam tadi.
Sungguh tidak terkawal hingga terlupa diri. Dan buat mereka yang menghubungi aku melalui sistem pesanan ringkas, Mukabuku, Twitter, blog serta panggilan telefon, sumpah, aku amat hargai!

Pertama
Tiada lagi siri Ceritera Indah Si Kosong dan Si Comel lagi.
Penggambaran pengembaraan tidak dapat diteruskan akibat pelakon utama sudah mencari haluan hidup masing-masing. Doakan yang terbaik buat mereka berdua dalam menjalani kehidupan seterusnya. Mungkinkah akan ada siri baru selepas ini? Entahlah.

Kedua
Oh, terlalu mengikut perasaan bila ditegur oleh Emak malam tadi akibat kesilapan kecil. Perubahan hormon mungkin, tetapi ini kesilapan sendiri. Bulan belum mengambang, daerah belum dijajah, tetapi fikiran dan minda gagal dikawal. Manusia keji aku malam tadi. Eh, ke memang keji sentiasa? *ketawa*

Ketiga
Buat sesiapa yang menyatakan supaya aku tidur baik-baik serta jangan menangis, aku hanya ingin menyatakan yang aku memang tidur lena malam tadi dan aku tidak menangis. Sejak bila aku mempunyai hati batu, aku kurang pasti. Eh, mana pergi hati kerak nasi? Mungkin sudah dimakan oleh burung-burung yang berterbangan di dalam hati dan di sawah padi. *ketawa*



Oh, cukup sahaja buat kali ini. Mungkin aku terpaksa menguasai ilmu menghilangkan perkara tertentu di dalam dunia ini. Sudah mahu ke sekolah. Jaga diri kamu semua! Terima kasih kerana sentiasa menyokong aku! Terima kasih kerana tidak pernah meninggalkan aku sendirian.

Zara : Hati sedang menyanyikan lagu indah serta ceria. Menuju ke sekolah dengan penuh semangat Waja walaupun hajat hati mahu memiliki kereta MyVi. Eh, ada kaitan ke? Layan sahaja. Cinta kamu semua!

78 comments:

chokio_nia said...

owh..ade probs eh??sabar ye akak..idop mang byk dugaan..smile..=)

chokio_nia said...

ain 1st???cm tak caye..

Tekkaus said...

Sudah ok lar tu? Kan baik. :D

.ieLah. said...

aku selalu sayang kamu.
selalu.

mari peluk :)

Dak Wan said...

Sabo erk? Ceria2 selalu.... :D

rimieilya said...

zara,knp ni?ko dh ..... ng die ke?why?xde angin ribut,tetb je dh banjir ni..

aku doakn yg terbaik utk ko ye..syg ko selalu

miNt said...

sabar..

sebenarnya single lagi happy.

trust me.

hahahahah;DD


f*uck you!we hate your whole crew!lalalalal~

;DD

cheer!

Jard The Great said...

did i miss sumthing? uhuhuhu

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

teguran emak mungkin ada hikmah nyer

zella said...

ceria-ceria selalu k??
;)

ashie023 said...

semoga ceria sentiasa..be strong zara..

kome pegi mane tu pakai topi tuh?

niesz said...

bagus2..kene kuat tau..biar ape2 pon cubaan..hikhikhik..niesz da start da mengarut..

smile k..xmo da tgk kamu sedey2 ek..

naz said...

tidur meleleh air liur basi. settle haha have a great journey

qila~ said...

xsmpt tgk pn si..tp xpela,x smua bnde b'akhir sprt yg d'rncg..
ada hikmah drNya ^_^

ber_uwang said...

cool cik gu...

Anneyz said...

c0ngrats~kompetensi emosi yang sgt baik...
saya sangat ssh nak kompetensi!
sangat lama nak healing..
niway, life must g0 0n!

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.alaa knp x de laggi ceritera si kosong dan si comel T__T

ezany said...

semoga ceria selalu lepas ni..

Samaira said...

ooo
aku fhm
kamu kuat2 aje ya
aku doakn kamu sentiasa :)

zeqzeq said...

ok ok faham hormon bertukar warna

Wanita Itu said...

adek..

kamoo oke2 saja yer sayang..

que sera sera..

watever will be will be

da future not our to see

ade kena mengena ker sayang hehehehe..

takecare :)

SHiKiN said...

tu la pasal...terkezut aku bace hehehehe....

MOKCIK AZWA said...

masa muda2 dulu bila ditegur emak, memang mudah terasa nak melenting. Sudah jadi emak kini baru tahu perasaan emak...elok la bila kesedaran datang, cepat2 kembali ke pangkal jalan.

p/s naik waja pun ok juga...esok2 nanti bleh beli myVi limited edition hehehe...apa kaitannya mokcik pun tak tahu hahaha

mier@merr said...

aku da prasan itu.. tapi tidaklah mahu bertanya..huhu..

kuatkan hati..
kamu penah melaluinya kan?
kamu akan jadi lebey kuat kan?

byk lagi perkara yang nak dkejar dalam idup nih... caiyuk2!!

atty's said...

apa jua dugaan ..hadapi ngn tenang ye..

cInTa aDrIaNa said...

kakak zara...senyum2 selaloooo...(^_^)V

cj'alhafiz said...

zara, cj pu pernah gak merajuk, melarikan diri kedalam bilik...menghempaskan pintu...dan menangis teresak2 sambil memikirkan nasib diri. tapi tu masa zaman hingusan dulu. Apapun...jgn sesekali guriskan hati ibu...sbb, berkat hidup kita ada doa seorg ibu....

teringat cite yang nabila huda berlakon aritu. Jahat gila dia wat kat mak dia...last2 dapat bala. padan muka...mintak jauh...

Aku Beskot™ said...

nice cekgu zara..
ko kn cool..
senyum k.=)

faqhrule said...

lawa baju

arnamee said...

SALAM:)

semua ketentuanNYA,
ALLAH taala dah tentukan jalan cerita kamu, mula2 mungkin sedikit pahit, lepas ni, manisnya lama:)

insyaallah:)

imHepPie said...

sukanya tgk dia da ceria

YobSumo said...

bahasa kau kadang2 mmg sgt cantik. suka membaca.

seKut taWar said...

jeles ah tgk tshirt sol-jah tu..huhu aritu mmbe dok tyng2 tshirt tu..chit

newey...
jgn moody2 keh..cool

Nakamura Kazuki said...

walaupun kome tak tahu hujung pangkal amukan kome zara..ambe enjoy je baca.....just sabarla ye....

wetfusion said...

=_="

PiNk ButTeRfLy said...

bahagia kalau kamu bahagia!

=)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

oh saya ketinggalan...mahu baca entry di bawah

Lifesaver said...

sabar ye dik zara!

LORD ZARA 札拉 said...

chokio_nia:

TQ dik!

=]

LORD ZARA 札拉 said...

chokio_nia:

Yup!

kamu 1st dan 2nd!

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

^_^

LORD ZARA 札拉 said...

.ieLah. :

hehehe~

syg kamu juga!

Noorlaila Mohamed Nor said...

kakkk
baru baca
huaaaa sory
takpa ramai lagi adaaaa
okeh?
ceria selalu!

LORD ZARA 札拉 said...

Dak Wan :

hehehe~

harus~

LORD ZARA 札拉 said...

rimieilya :

banjir?

apakah?

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

mint : trust u darling!

LORD ZARA 札拉 said...

Jard The Great:

hahaha~

not really~

LORD ZARA 札拉 said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

mungkin juga kak~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

zella:

yeah I will~

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023:

G naik kuda~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

niesz :

baik sayang!
nak peluk!
nak peluk!

LORD ZARA 札拉 said...

naz :

^___^

meleleh katamu~

LORD ZARA 札拉 said...

qila~:

^__^

LORD ZARA 札拉 said...

ber_uwang :

hahaha~

TQ

LORD ZARA 札拉 said...

Anneyz :

Thanks syg!!

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha (◡‿◡✿) :

takde jodoh~


LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

ezany :

insyaALLAH~

doakan~

LORD ZARA 札拉 said...

Samaira :

thanks syg!

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

Wanita Itu:

ada kot kak?

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

SHiKiN :

hahaha~

aduyai!

LORD ZARA 札拉 said...

MOKCIK AZWA :

hahaha~
amboi Mokcik~

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr :

yup!
thats right babe!

LORD ZARA 札拉 said...

atty's :

thanks kak!

LORD ZARA 札拉 said...

cInTa aDrIaNa:

Wokey!

kak senyum laju2~

LORD ZARA 札拉 said...

cj'alhafiz :

hehehehe~

comel le kamu~

LORD ZARA 札拉 said...

Aku Beskot™ :

hahaha~

harus~

LORD ZARA 札拉 said...

faqhrule :

mestilah cikgu!

LORD ZARA 札拉 said...

arnamee :

hehehe~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

imHepPie:

^__^

LORD ZARA 札拉 said...

YobSumo :

thanks beb!

LORD ZARA 札拉 said...

seKut taWar :

hahaha~
jgn jeles~
cepat beli!

LORD ZARA 札拉 said...

Nakamura Kazuki :

Thanks beb!

LORD ZARA 札拉 said...

wetfusion :

=]

LORD ZARA 札拉 said...

PiNk ButTeRfLy:

me too darling!

LORD ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

silakan bang!

LORD ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

baik kak!

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

ngee~

baiks!