Saturday, November 07, 2009

Bila Kamu Tiada Di Sisi, Dia Terasa Sunyi Dan Selalu Mahu Mati.

Bila dia yang dikehendaki tiada di sisi, kadangkala boleh hilang nyawa diri.
Jangan ketawa sebab dia sedang menangis.
Jangan tertawa.
Jangan!

Dia pernah peluk kamu.
Kamu pernah peluk dia.
Tapi antara kita tidak pernah berpelukan.
Mungkinkah kerana kita fikirkan masa bakal menunggu kita?
Bodoh!

Penipu!
Pendusta!
Pembohong!
Kamu kata kamu sudah belajar semua itu sejak dipangkuan bonda kamu.
Kenapa bukan saat dipegang oleh pengamal perubatan?
Jangan salahkan keluarga!

http://fpgurrl16.files.wordpress.com/2008/01/hurt.jpg
 [Gambar penghargaan di SINI]

Balik!
Pulang!
Kembali!
Dia menagih kamu kembali ke sisi.
Dia menjerit dan menanggung kesakitan seorang diri.
Tolong ke mari.
Tolong.
Tolong.

Tolol!
Dia memang tolol.
Biar disakiti, dia masih mahu kamu.
Kerana kamu sentiasa menjadi sebahagian dari dia.
Dia tidak pernah malu mengaku tentang itu.
Tapi kamu?



Buat dia - Jangan pernah putus asa.
Buat kamu - Sila kembali dan selesaikan segalanya.

Buat dia - Seseorang itu bukan segalanya.
Buat kamu - Jangan sampai dia keliru dan menemui jalan buntu.

Buat dia - Kalau tersilap langkap, kamu menempah jalan terus ke lubang neraka.
Buat kamu - Apa kamu hidup dibelenggu kesal dan dosa?



Catatan ini buat sepasang teman.
Teman dalam erti kata mereka yang aku sayang.
Mereka yang aku cinta disebabkan ikatan yang telah terbina.
Moga antara mereka bertemu jalan penyelesaian yang utama dan membawa bahagia.

Zara : Menghabiskan hujung minggu dengan membaca dunia tulisan penulis lain. Tuntutan kerja sedang dilaksanakan secara berdikit-dikit juga. Selamat berhujung minggu semua!

49 comments:

miss zahidah said...

selamat berhujung minggu....
aku sedang bertungkus lumus berusaha mengulang kaji pelajaran...
tiada hujung minggu yang berfoya2 lagi.....
huhuhhuhuhu....

ciK LyndaWawa igUana said...

kadang2..rindu jugak pada si dia....=)

Framestone said...

erm penuh dgn emosi...
kim salam buat teman kamu....

www.broframestone.com

meo188 said...

pesan sesama teman

oranglidi said...

cempedak goreng sedap kalu makan petang2 kan?

intan izani said...

selamat berhujung minggu zara..

zeqzeq said...

selamat membaca selagi ada masa..

Tekkaus said...

War...sikit-sikit mahu mati! LOL :D Happy weekend. :)

mier@merr said...

semoga kebahagiaan milik mereka...~~

eliza said...

ok..ok.. tak ketawa.. senyum2 je..:)

LORD ZARA 札拉 said...

miss zahidah :

hehehe~
good luck!

LORD ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana :

haha~
sapa kak?

LORD ZARA 札拉 said...

Framestone :

insyaALLAH bang~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

meo188:

betul~

LORD ZARA 札拉 said...

oranglidi :

makan jemput2 pon nice~

LORD ZARA 札拉 said...

intan izani:

TQ kak!

=p

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq:

insyaALLAH bang~

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

hahaha~
bukan Zara~

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr:

aku juga doa begitu~

LORD ZARA 札拉 said...

eliza:

hahaha~

joegrimjow said...

baru pasan cursor ada man u
xsukee

cHeRyNa PiReS said...

selamat berhujung minggu to u dik:)

LORD ZARA 札拉 said...

joegrimjow:

hahaha~

pedulik~

LORD ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS:

thanks sis!

sI tEDI said...

kenapa kawan tu zara..

semoag semuanya kembali tenang dan ceria seperti biasa

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

Entahlah Tedi sayang~
Huhuhu~


Thanks sayang!

Precious said...

Selamat berhujung minggu juga. Hei, sejak bila dah jadi Lord? Hiks

PAP said...

hujung minggu aku memang tak best.
esok aku ada final exam.
aku sangat tensen.
doakan aku wahai kawan.

LORD ZARA 札拉 said...

Precious :

hahaha~

sejak jadi cikgu~

LORD ZARA 札拉 said...

PAP :

tak mau tensen2 deh~

ashie023 said...

no tensen..

tapi ape cite nih?kekeke..
x paham cite, nak masuk jugak

by the way..lagu lily allen best..

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hehehe~

lagu Lily Allen syok!

=]

{lumut} said...

masih adakah penghujung yang menanti dengan kebahagiaan milik ku??

hmmmm

LORD ZARA 札拉 said...

{lumut}:

entah lah...

mungkinkah?

cik ian@aH Lian~ said...

sedang cuba memahami,
makin pening neh...

LORD ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

sabar sis~

kih3~

Abcdeftyyhahh. said...

hehe xfhm sgt la. hehe... tp ade sdikit yg kte fhm :)

LORD ZARA 札拉 said...

Abcdeftyyhahh. :

hehehe~

[z@ck] said...

peluk-peluk??
wow!

LORD ZARA 札拉 said...

[z@ck] :

ceh~

itu je ko baca~

Noorlaila Mohamed Nor said...

seronoknya ada masa lapang
nak jugakk hadap blog kawan2
tp asyik kena bc buku je
:(

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

alahai dik~
kak weekend baru dapat dik~

Rubah Terbang said...

pulangla mugkin mereka juga ingin peluk kamu ketat2

LORD ZARA 札拉 said...

Rubah Terbang:

mungkin..dan masih mengharap~

Lifesaver said...

sapa yg patut kembali ni?

Puan Nina (DINina) said...

alahai Zara..

saya pun tak boleh hidup tanpa dia..

LORD ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

seseorang kak~

=[

LORD ZARA 札拉 said...

Puan Nina (DINina) :

bertuahnya suamimu kak~

=]

Hafez Ismail said...

Entry yang menarik.The way you write is a masterpeice lah sis :)