Monday, November 23, 2009

Hanya Mereka Yang Tinggal Sebagai Peneman Di Ranjang Yang Sepi Dalam Kamar Yang Suram : Hati Mewangi

Salam hari Isnin semua.
Maaf jika komen-komen yang diberikan belum sempat dibalas akibat kekurangan kesihatan diri. Bila cuaca merenggut dan mengalirkan air hidung, bila daerah peribadi dijajah sehingga berlaku pertempuran darah, ya, aku hanya insan yang meredhai segala ketetapan setiap purnama.

Tiada lagi Zahrin Hakimi.
Tiada lagi Zahrin Daniel.
Tiada lagi Adam Danish.
Mereka sudah diletakkan di sebuah daerah berbentuk empat persegi.
Biar mereka dikurung didalam tempat yang mempunyai sisi yang serupa.
Panjang, lebar, tinggi yang sama.
Biar.

Ranjang ini pernah sepi.
Kamar ini pernah suram.
Tetapi hati masih mekar mewangi dan tidak akan mati.
Pasti.


Belakang : Pooh, Si Kuning, Robinson
Depan : Rayyan Zarith Hakimi, Kenny, Airul Farish.

Mereka ini tinggal kenangan.


Belakang : Zahrin Daniel, Adam Danish, Kenny , Zahrin Hakimi
Depan : Charlene

Mereka hanya kenangan.
Mereka hanya cebisan memori yang mendamaikan.
Manis, pahit, suka dan duka sudah dilalui bersama.

Daerah empat persegi adalah destinasi terakhir mereka.
Mungkinkah akan pulang ke penghantar mereka?
Mungkin.

Jangan pernah ketuk kepala.
Jangan pernah usap dagu.
Jangan biar cubitan pipi.
Itu menganggu tidur aku yang belum abadi.

Zara : Perjuangan menentang penjajah baru bermula. Bekalan dadah semakin tipis. Pil biru semakin mengempis. Pil kuning membuatkan air hidung berhenti menitis. Tuhan, aku dambakan kesihatan yang terbaik!

53 comments:

zella said...

so cute!!

NuR said...

zara
kenapa nak dihantar ke daerah empat segi..
pasti mereka tak mahu jika ditanya..
aku fhm bahasa mereka..
hehe...

suezensuzanna said...

huishh..byk nyer patung:)

Tekkaus said...

War...banyaknya patung! :D

Lifesaver said...

akak pon pengumpul koleksi anak patung sperti mu..waktu zaman muda dahulu...skrg masih muda..haha

min said...

eh pooh itu
sama dgn min pny
dpt waktu konvo ari tu
kenape nk pisahkan mereka
kesian kan??

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

doakan zara cepat sihat yer...mau pulangkan kepada pemberi ke anak2 patung tu semua? aduh...kenangan

zamdotcom said...

comel banget ^^

p/s: eh..zara mahu privatekan blog inikah?

[z@ck] said...

byknya bear ko..
=P

mira amair said...

anak ptung da nma..
best giler!!
nma pun sodap!!

cInTa aDrIaNa said...

kak zara...nape nak hantar ke daerah empat segi....??

diorg cakap xnak...hehe...

waaa...nama diorg sedap la...

mier@merr said...

laa...xyah anta kat pemilik la zara..anta kat aku...comey tu.. syg beb... aku still simpan semua pemberian 'beliau' biarpun sume da jadi kenangan...

cHeRyNa PiReS said...

kak sha baru je welcome satu tambahan kepada katil. anda pulak buang. mengapa? takkan rimas?

Dak Wan said...

Gi vacation la.... bleh tenang skit ;)

sI tEDI said...

dak zara..
tuan pemberi tu tak minta.. x perlu pulang..

x perlu juga asingkan mereka ke tempat lain...

pernah dengar tak.. kesilapan org tua.. anak2 menajdi mangsa???

erhMmm.. derang masuk dalam bilik 4 segi samalah seperti derang menjadi mangsa.. :(

tempatkanlah mereka di tempat sebelumnya.

mak ayah yg punya masalah.. anak2 tah bersalah..

harap kau faham kias aku ni.

sharamli said...

Pos mreka2 ke sini

zeqzeq said...

itu tandanya orang kuat kerja, bila rehat, terus deman (puji ikhlas)

zeqzeq said...

tandanya tak boleh rehat, kena kerja..

chokio_nia said...

akak...byknye bear..n name dorg bes..n how was ur day??i mean..wiken??

penjenayah merah jambu. said...

Tak nak simpan?

They're all YOURS kan?








Sy menyesal sangat beri kawan sy patung yg jadi hadiah pertama masa birthday saya 10 tahun lepas.Pengirim?Cinta pertama.

Benda-benda macamni,bila dikenang,akan buat kita tertawa suatu masa nanti,dan sekurang-kurangnya,menghiburkan hati,waktu kita dah boleh terima semua ni.

Dan membuatkan kita rasa betapa bertuahnya kita,suatu masa,pernah dihargai sedemikian rupa,dan disayangi,walaupun sekejap cuma.

Tapi,depend pada Zara,kalau simpan itu melukakan.......



*hug*

Bertabahlah.

Aidy Shahiezad said...

kenapa harus dikurung ke daerah empat segi yang sepi itu ??

Ries Lee said...

suke plak tulisan utk entry ni...
puitis sekali...
mcm mase mula2 follow zara dulu...

niesz said...

niesz ade patrick besar..ley r kawan ngan spongebob tu kan..ehe..

Samaira said...

erk perlu ke pulangkn hehe

Hazami Bahrin said...

Babe, bagi i je~

I bagi pada Hawa~

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

zella:

Thanks!

=]

LORD ZARA 札拉 said...

NuR:

alahai~

Nur faham ya syg?

LORD ZARA 札拉 said...

suezensuzanna:

hahaha~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

^_^

LORD ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

nanti bagi anak kak~

LORD ZARA 札拉 said...

min :

hehehe~
sama patung konvo kita ya min?

LORD ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

belum pasti lagi Nuar~

LORD ZARA 札拉 said...

zamdotcom:

belum tau lagi bang~

LORD ZARA 札拉 said...

[z@ck] :

hahaha~

gila aku~

LORD ZARA 札拉 said...

mira amair:

hahaha~
nampak aku cam gila~

LORD ZARA 札拉 said...

cInTa aDrIaNa:

haha~
nama harus gila dik~

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr :

hahaha~
tengok dulu camne syg~

LORD ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS:

bukan rimas kak~
saja~

LORD ZARA 札拉 said...

Dak Wan:

insyaALLAH bang~

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

woot~
panjang tedi tulis kali ni~
hehehe~

faham sayang~

LORD ZARA 札拉 said...

sharamli :

^_^

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

terima kasih bang!

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

hehehe~

nak cari kerja~

LORD ZARA 札拉 said...

chokio_nia :

weekend cam biasa je dik~

hehehe~

LORD ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu.:

saya belum pernah mengembalikan hadiah orang~

belum pernah~

LORD ZARA 札拉 said...

Aidy Shahiezad:

mungkin itu yang terbaik bang~

LORD ZARA 札拉 said...

Ries Lee :

hahaha~
ye ke Ries?
hehehe~

LORD ZARA 札拉 said...

niesz :

boleh sayang~

mesti boleh~

LORD ZARA 札拉 said...

Samaira :

hahaha~

ntah~

LORD ZARA 札拉 said...

Hazami Bahrin:

hahaha~

Adam tak main bear ke?

fadh said...

woaw~
byk nye bear..
kite pown xde byk cmtu..
ehehe~

LORD ZARA 札拉 said...

fadh :

hehehe~

nak ke sayang?

darkprince said...

really miss kimi so much...