Friday, November 20, 2009

La Tahzan - Jangan Bersedih : Buatlah Minuman Yang Sedap Dari Limau Nipis Yang Masam

Salam semua!
Apa khabar?
Maaf, malam tadi aku tiba di rumah dalam jam 11 malam. Terima kasih yang mengikuti perkembangan perjalanan aku di Mukabuku dan Twitter. Terima kasih! Aku suka dengan pandangan yang kalian berikan pada aku. Sungguh, memang terharu!

Oh, waktu sudah hampir ke jam 6 pagi dan harus bergegas ke sekolah. Ada apa dengan tajuk penulisan aku pagi ini? Ini adalah yang akan aku sampaikan dalam Kuliyyah 5 Minit dalam Budaya Al-Quran pagi ini di sekolah. Bayangkan, dengan mata bengkak umpama panda, aku akan duduk tersimpuh di hadapan para pentadbir, guru-guru serta kakitangan swasta dan menyampaikan isi kuliah yang berkisar mengenai kesedihan.

http://2.bp.blogspot.com/_QsoGdcIKlvQ/SRLt6CsdefI/AAAAAAAAAFE/qN53NtEKJR0/s400/la+tahzan+(edeazry).jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Tajuk itu aku pilih dari salah satu bahagian dalam buku karangan Dr. Aidh Abdullah Al-Qarni iaitu La Tahzan. Ya, aku memiliki naskahnya dan Alhamdulillah, ada di antaranya dapat mengubati hati aku. Isi penulisan yang menarik dan mudah difahami. Oh, maafkan aku. Harus bergegas untuk bersiap ke sekolah!

Doakan yang terbaik buat aku ya? InsyaALLAH, akan menulis mengenai lawatan aku selepas ini. Jaga diri kamu semua! Selamat hari Jumaat!

Zara : Tahniah buat adikku, Khadijah yang mendapat 5A dalam UPSR. Tahniah juga buat sepupu-sepupuku, Anas, Hajar dan Azim yang mendapat 5A juga. Buat Afiq yang tidak mendapat 5A, tidak mengapa, Kak Imah tahu kamu akan berjuang dengan lebih gigih lagi. Pujuklah hati Mama kamu ya?

53 comments:

eija ^_^ said...

baik nyer adik nie hehe...

zeqzeq said...

syukur adik dah baik,jujurnya dia

qila~ said...

mcm bku dlm cite syurga cnte eh..??
emm adk org dpt 4a1b je,alhmdulillah la..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

jaga diri kamu juga zara =D

kamu pun jgn bersedih ya =)

oranglidi said...

BUKU DR AIDH MEMANG BEST. ADA SATU LAGI YANG DIA TULIS DALAM KAPAL TERBANG TU.. PEMENDA NTAH TAJUK DIA.. KECIK TAPI PADAT..

Wanita Itu said...

salam jumaat..

apa saja yang terbaik untuk kamoo sayang :)

.ieLah. said...

la tahzan

untuk kamu,
untuk aku.

mari peluk :)

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.kite dapat 5a jugak kak zara! ;p

imHepPie said...

suka gak bca tuh...tenang je...da khatam da

Lifesaver said...

moga gembira selalu!!!

[z@ck] said...

xbes sedih2 ni..
=P

ashie023 said...

uh..ambe nk carik buku nihlah...adehlah...

arque said...

dah jadi ustazah ke zara.tahniah.haha. ;P

woit thanks selalu dtg dan komen page aku dowh.hehehe.

Mr PenyuBiru said...

laa..ko bersedih ke.. ke sebab limau nipsi masuk mata.hehe

mier@merr said...

alhamdulillah :)

yang...ceria2 slalu!!

JiEjAh_DeEn said...

mmpppp dah lama beli la tahzan ni :-))
bagus untuk mengisi rohani yg kekosongan .

avid gunner said...

gua baca buku ni masa LI kat thailand dulu...

sempoi buku tu. two thumbs up!

♥Hernee Nazir♥ said...

la tahzan zara :)

Nina Ini Milik Din said...

Semoga kamu tidak bersedih lagi selepas ini wahai sayang..

miss_eliana said...

la tahzan..
buku ni mmg sgt bagos..
yg xberduka pon bole baca..kn?kn?
buat kite rasa nk menikmati idop dgn penuh kegembiraan.. =)

Samaira said...

la tahzan zara..tahniah adik kamu dpt 5A :)

CIK IZ'S said...

sahabat yang tidak pernah mengkhianati adalah 'buku-buku yang memberi manfaat'..

La tahzan.. terkandung di dalamnya ilmu yang membawa kpada ketenangan sebagai hamba Yang Esa..

smile always.. :-)

cHeRyNa PiReS said...

selalu dengar, tak pernah baca. bagus agaknya. mungkin boleh try.

tahniah utk saudara2 kecik tu:)

Tekkaus said...

tahniah kepada adik mu Zara. :D

et said...

ngee..suke buku ni..^^

wah3..congratz adik2 kecik..uuu..mesti bahgie kan? hehe~

miss zahidah said...

don't be sad...
pernah dengar dan pegang buku tu...
tapi tak pernah baca...
my daddy ada buku tu...
nanti la try baca.....

LORD ZARA 札拉 said...

eija ^_^:

baik ke?

hehe~

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

=]

LORD ZARA 札拉 said...

qila~:

tahniah juga!

LORD ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

baik Nuar!

LORD ZARA 札拉 said...

oranglidi:

Tu lah pasal~

memang best~

LORD ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

TQ kak~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

.ieLah. :

thanks syg!

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha (◡‿◡✿) :

hehe~

LORD ZARA 札拉 said...

imHepPie :

betul2~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

baik kak!

LORD ZARA 札拉 said...

[z@ck]:

hahaah~

betul2~

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023:

sila2~

LORD ZARA 札拉 said...

arque:

hahaha~

ko pon sama~

LORD ZARA 札拉 said...

Mr PenyuBiru :

hahahaha~

mana plak~

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr :

baik syg!

LORD ZARA 札拉 said...

JiEjAh_DeEn :

betul2~

LORD ZARA 札拉 said...

avid gunner:

ni yg gua syg lu ni~

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

♥Hernee Nazir♥ :

insyaALLAH kak~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Nina Ini Milik Din:

insyaALLAH syg~

LORD ZARA 札拉 said...

miss_eliana:

betul!
ceria2~

LORD ZARA 札拉 said...

Samaira :

TQ sayang~

LORD ZARA 札拉 said...

CIK IZ'S :

betul2~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~
maceh kak~

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

TQ bang!

LORD ZARA 札拉 said...

et :

memang bahagia~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

miss zahidah:

silakan sayang~

KuZeR said...

bangun dengan payah untuk bernyawa semula setelah jatuh dan kehilangan semua dan alhamdulilah sekarang dah mampu berlari. Semuanya bantuan dr.Aidh-La'Tahzan. Syukran jazila.