Sunday, November 01, 2009

Perjanjian Perkahwinan : Dia Bakal Terbang? - Dia Adalah Seekor Burung Ke Sayang?

Aku menerima pesanan ringkas dari B.
Dia dan Jejaka sedang melalui fasa yang membahagiakan selepas mendirikan rumahtangga.
Ikatan yang sentiasa membuat setiap orang inginkan erti bahagia.

Sebelum berkahwin B meminta pendapat aku tentang bagaimana suatu institusi rumahtangga itu perlu ditadbir. Ah, aku sendiri masih melalui sesuatu seperti itu, makanya cadangan aku lebih kepada keinginan aku sendiri. Tatkala ditebak dengan soalan itu, spontan aku menjawab aku mahukan perjanjian perkahwinan.

Ya, perjanjian perkahwinan.

Bukan bermaksud aku tidak mempercayai lafaz taklik atau janji yang termeterai tetapi secara peribadi, aku merasakan setiap orang berhak memilih jalan hidup mereka sendiri. Perjanjian perkahwinan pada aku bukan perjanjian penceraian. Orang sering menyatakan, semestinya di dalam perjanjian itu tertulis mengenai pembahagian harta dan sebagainya.

Ah, aku menyanggah kata-kata tersebut.
Jangan hadang pemikiran kamu dengan sesuatu seperti itu.
Ini cuma suatu pendapat peribadi.

http://blogstore.lomluang.com/coffeeprince/coffeeprince_cartoons/coffeeprince_cartoon22.jpg
 [Gambar penghargaan di SINI]

Menerima panggilan daripada B - ingin memaklumkan bahawa dia dan Jejaka telah membuat perjanjian perkahwinan seperti yang pernah aku sarankan kepada mereka. Ah, mereka memang istimewa. Hati rasa bahagia mendengar kegilaan mereka berdua, dan insyaALLAH, Jejaka bakal terbang untuk kerja di seberang laut.

B : Jejaka bakal terbang ke luar negara.
Aku : Dia bakal terbang?
B : Ya, kenapa?
Aku : Dia adalah seekor burung ke sayang?
B : Apa maksud kamu?
Aku : Sebab nak terbang (gelak)
B : Rosak otak budak ni. Dia bukan burung lah! Dia ada burung! (gelak)
Aku : Huh?! Isteri siapa yang cakap macam ni?!
B : (gelak) Siapa mula dulu?
Aku : Burung apa? Burung murai. (ulang tiga kali)
B : Keji gila kamu!
Aku : Siapa yang ajar aku jadi keji? (gelak)

Rindukan kamu B. Sungguh. Sangat rindukan telatah kamu dan Jejaka. Teringat kegilaan pemanduan laju kita berdua yang membuat Jejaka terpaksa memeluk kamu dari belakang (walaupun secara jujurnya aku dapat merasakan dia sengaja) *ketawa* Maaf Jejaka, aku tahu kamu akan baca penulisan aku setiap kali isteri kamu membuat panggilan pada aku.

Pesanan aku cuma...
"Kamu dah potong?"
(gelak)
Aku memang takkan potong. Aku sukakan perkhidmatan yang ada sekarang. Antara Wi-Fi terbaik pernah aku gunakan. Terima kasih Streamyx!

Zara : Musim hujan sudah tiba! Esok perlu ke sekolah. Gembiranya hati!

60 comments:

hanimndroid said...

thank you zara mengingatkan tentang nama burung tu. br 2 hari lepas my fren tya tntg iklan tu. kami xingat apa nama burung tu. murai rupanya. aku pegi hantam burung pipit~ oh, iklan potong tu mmg best. two best scene 1-abg dah potong, he said: of courseeeeeeeeee. 2- lagu kompang "potong! potong!

sapa la buat iklan tu ya.


slmt bersekolah (utk daku jua)

sI tEDI said...

B tak ikut terbang sekali?

selamat bersekolag esok.

he he he

GiGGLe GaL said...

dik. iklan potong tu, p1 dah potong scene pengantin tanya laki dia da potong ke belum..sangat bangang iklan tu..

errm... esok da senin. aku malas la..tiba2 tegeliat urat belikat..

miSs siv said...

perjanjian tu penting!
utk kite jugak..
=)

jejaka jawab: of coz..

Samaira said...

wakaka ayat dia bkn burung tp ade burung x bley thn ekeke
adoi2

sharamli said...

dy0rg da g h0neymo0n ke?.

mier@merr said...

nk kawennn!!! haha..

kegedikan terlampau...hehe....

cik eja^_^ said...

hehe..
sweet nyer.. dengar

zeqzeq said...

penulis ini sudah ada kemajuan Virus..

zeqzeq said...

lain kali tanya sarang kat mana, bila nak pulang..

Tekkaus said...

Iklan potong? Haha :D So sudah potong tak? :p

imHepPie said...

haha..b selambe je kan..bahgia idup dorg

najwa hazirah halmi said...

adoi..wa pon teringin nk kawennn skunk!!
haha~

░♥si lampu neon♥░ said...

aku belum potong lagi weeeh hahahaha

Noorlaila Mohamed Nor said...

b tak terbang sama?

naz said...

iklan sekarang buat budak2 cepat matang agaggaga

miss lolly a.k.a luvfareda said...

burung ape zara sayang~ weeee

Dak Wan said...

Burung apa tu? Burung Cacatttttttttt.... Hehehe, teman pn mmg takmo potong!

zan-xray said...

suker nya baca teman mu tu sangat bahagia.

ya, tak mau potong juga ada ke patut perkhidmatan tak menyeluruh lagi dah suruh potong.. streamyx gak yang terbaik.

Lifesaver said...

kamu mmg nakal dik!

intan izani said...

amboi zara,
kecik2 da pandai eh

;)

farah said...

jangan nakal-nakal yer cikgu!

:D

cHeRyNa PiReS said...

kak sha pon sokong pasal perjanjian perkahwinan nieh. kita takkan tau apa nak jadi di masa depan kan!

nywayz, sangat merindui kamu sayang...

apa khabar cerita sekolah?

puding roti said...

suka iklan potong2 tu. hee

rAtu saLju™ said...

hahahah...nak tgelak aku bce entry ini....syg kamu!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

hahaha...tersengih2 baca entry ni...mesti kawan zara tengah bahagia gila sekarang ni =D

Puan Nina (DINina) said...

owh zara syg..

saya tahu mcm ne rasanya kebahagiaan kwn mu itu..

Nakamura Kazuki said...

part burung tu besh....kalau jejaka takde burung namanya jejaki kut..hahaha..lagi tak bleh blah burung murai..apa..burung murai..apa..burung murailaaaaaaaa

arque said...

hahaha.potong! potong! potong! ;P

Airland said...

aku tgu bos aku potong dial up yg lembab ni..
potong arr..
bru aku rajin nk upload gambar..

LORD ZARA 札拉 said...

hanimndroid:

hahaha~
lama betul kamu pk~
takpe2~

aku tanya balik mau?

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI:

hahaha~

B ikut nanti~

LORD ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL:

dia dah potong part tu?

rugi ahh~

LORD ZARA 札拉 said...

miSs siv:

ya betul!!!

LORD ZARA 札拉 said...

Samaira :

hahaha~

ada burung deh~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

sharamli :

dah babe~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr:

kawen ajak please~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

cik eja^_^:

hehehe~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

kemajuan virus?

kihkih~

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

hahaha~

kang terkejut pula bila dengar jawapan~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

hahaha~

tak mau potong~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

imHepPie:

hahaha~

jom2 kawen~

LORD ZARA 札拉 said...

najwa hazirah halmi :

jom wa~

kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

belum?

dah tu, mau?

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

hahaha~

bakal terbang bersama~

LORD ZARA 札拉 said...

naz :

setuju!!

kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda:

hahaha~

dak lolly~

hamboih~

LORD ZARA 札拉 said...

Dak Wan :

hehehe~

betul2~

takmo potong~

LORD ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

betul bang~


=]

LORD ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

pengaruh kamu kak~

kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

intan izani :

hahaha~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

farah:

hahaha~

baik syg~

LORD ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

cerita sekolah sedang di tulis kak~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

puding roti :

hahaha~

sama lah kita~

LORD ZARA 札拉 said...

rAtu saLju™:

kih3~

gelak2 ada makna ya syg?

LORD ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

alhamdulillah~

kelihatan amat bahagia Nuar~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Puan Nina (DINina) :

hahaha~

saya juga memahami mengapa kamu rasakan begitu sayang~

LORD ZARA 札拉 said...

Nakamura Kazuki:

hahaha~

jejaki kata kamu~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

arque :

hahaha~

apa lagi sayang~

kalau potong tak bleh tuuutt~


kakakaka~

LORD ZARA 札拉 said...

Airland:

cepat suruh dia potong laju2~