Wednesday, November 25, 2009

Profesionalisme : Kamu Ukur Guna Penanda Aras Versi Tiada Otak Atau Kain Dan Seluar Dalam?




Ketuk kepala.
Usap dahi.
Mulut terkumat-kamit.
Lidah membasahkan bibir.
Gigi berkelatuk menahan perasaan.
Entah marah, entah mahu ketawa, entah mahu menyumpah.
 *ketawa*

Mahu menyerang peribadi dengan mengatakan aku tidak profesional dalam menulis?
Sengal.
Kamu masuk ke blog peribadi aku.
Ya, ini peribadi dan pernah aku menyentuh kamu?
Asal usul kamu tidak aku ketahui, hatta nama pun di luar pengetahuan aku.
Mengapa?
Lain kali jangan guna TANPA NAMA.(baca : Anonymous)
Sebab apa?
Lepas berak, semua orang pun akan cuci. Mana ada orang berak dan tinggal?
Lepas guna air, jangan lupa kesat dengan tisu.
Nanti busuk, aku tak suka. Benci.
*muntah*

Aduhai.
Benci aku menulis tentang hati dan perasaan.
Ada sahaja yang masuk menunjuk jagoan.
Eh bang, kain pelekat tertanggal.
Eh kak, kain batik tersingkap.
Eh bang, seluar dalam terlucut.
Eh kak, seluar dalam terjatuh.

Cara kamu menulis kepada aku memang mudah diteka dari mana kamu.
Eh, walau kamu kata aku baru menulis setahun jagung, ini bukan blog pertama.
Ini bukan laman pertama.
Alangkah cinta pun bukan cinta pertama kan?
Alamak, aku belum ada ciuman pertama.
*ketawa*



Tiga perkataan itu memang menunjukkan siapa aku.
Aku suka ketawa - itu bukan pura-pura!
Kasih sayang - itu memang sumbangan aku pada dunia!
Cinta : semua orang ada perasaan - Kau bukan manusia?
Ciuman - Itu tanda niaga penulisan aku - Kau teringin juga?



Eh, jangan datang lagi kalau setakat mahu mengeji.
Kau buat aku bosan.
Sebelum kau pergi, ambil kain kau!
Ambil seluar dalam kau!
Basuh najis yang kau tinggalkan.
Jangan tercicirkan di dunia aku.
Geli.



Zara : Menonton terlalu banyak siri dokumentari mengenai pelancongan kebelakangan ini. Mencari peluang terbaik untuk melarikan diri daripada kesibukan duniawi. Oh, tadi berkesempatan melihat blog bekas anak murid sewaktu menjalani Latihan Mengajar.

62 comments:

zella said...

cik "anon"
mmg sengal...

p/s: pedulikan.. be happy zara.. i love to read your blog! ;p

joegrimjow said...

tinggi bahasa kmo
pedas dn tajan

Tekkaus said...

Itulah lumrah hidup zarah. Kadang kala, sesetengah orang hati tak senang kalau lihat kita baik, ada saje yang nak dia kutuk! :(

Lifesaver said...

sape la yg berak tak basuh tu kan

ashie023 said...

zara...
my lovely dongsaeng..
persetankan ape org nak kata..
kalu nak kata pong, pakai enemos, ape kess..takut kene balik ah tuh..padahal org x endah pong mende dier nk kata...ahaha...

..jangan berubah kerana aku ske kamu sepertimana kamu skrg...walaa...

sekolah ada bagus ka//???
(aku rindu skolahku)

AHMADSUFI6177 REVO said...

oohh... x habis2 org mengganggu? dari mula baca blog nie sampai skg.. ada2 saja lalat yg ganggu...

chokio_nia said...

eh..da lain la akak nye layout..huhu...

hurmmm..seb bek ain tak pena dpt anony yg extreme..pena dpt pon skali je..=)

sabar yep..

hans said...

hahaha
itulah
yg buat marah dgn anonymous nih sebab selalu komen2 dia asyik nak menjatuhkan jer
xkisahlah
abaikan diorang

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

sabar jelah.. ^_^

naz said...

i rasa seluar dalam :)

sharamli said...

biarkan mereka...

GhOsToNe said...

huhuhuhu...

no komen!!!

.ieLah. said...

sayang!
lalala~!

sayang kamu...

Farah Ain said...

knpe nie...
ade org yg tak suke akak zara ey...

PiNk ButTeRfLy said...

sabar saja.

masih ramai yang sayangn kamu.

=)

Pais Chaos said...

kiss kiss!!!

Framestone said...

nk kiss leh he...23x

he..23x dah bosang sgt la... erm perlukah kite wat kempen anti Tanpa Nama

miss lolly a.k.a luvfareda said...

zara sayang~

bahasa kamoo sangat sinis :P
tahniahhh :):)


keliks carol :)

cHeRyNa PiReS said...

thanks dik zaraku.

tersenyum pulak kak sha baca entry zara hari nieh.

adeehh...hidung sakit, demam...mood pun tak ada sangat.

but u cheered me up.

thanks a lot!

selamat hari raya aidiladha, sis.

[z@ck] said...

orang suka berak merata sgt banyak..
eee..x suka..
nyah ko dari sini..
=P

niesz said...

hihi..ucuk nyer bau suar dalam tu..hahaha..

eLLa said...

wat bodo jer..
anony tue bosan2 ..xder keje..
keje kco org jer..adesss

LORD ZARA 札拉 said...

zella :

hahaha~

thanks darling!

LORD ZARA 札拉 said...

joegrimjow:

hahaha~

ganas tak Joe?

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus :

betul katamu bang~
ada je yang tak senang~

et said...

huhu..pedas sgt..

ini ucapan khas buat si tidak bername yg keji itu:
"padan muke kamu wahai si keji..x baek mengutuk org..idup ni kene saling menerime n memberi..kalu tau memberi je..tp, xnk menerime..itu tande kamu si ego.."

haha..geram juge dgn org keji nih..huhuhuuu~

LORD ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

kalau aku tau aku lempang dia kak~

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023 :

salam sayang~
unni~

kih3~
school ok je~
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

AHMADSUFI6177 REVO:

apa bleh buat~
org tak suka~
uhuks~

LORD ZARA 札拉 said...

chokio_nia :

kak dah tak kisah dik~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

hans :

betul hans~
kalau yg baik2 takpe~

LORD ZARA 札拉 said...

☺[ai][sUmi]☺Chan :

terpaksa sabar ni~

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

naz :

i pun rasa camtu~

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

sharamli:

sedang~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

GhOsToNe :

hahaha~

ok~

LORD ZARA 札拉 said...

.ieLah.:

syg kamu juga manis~

LORD ZARA 札拉 said...

Farah Ain :

ada org nak tunjuk hero kat sini~

LORD ZARA 札拉 said...

PiNk ButTeRfLy :

zara sayang pink juga~

LORD ZARA 札拉 said...

Pais Chaos :

hahaha~

hug hug~

LORD ZARA 札拉 said...

Framestone:

boleh bang~

kih3~

jom buat kempen tu!

joM!

LORD ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda:

hahaha~

terpaksa sayang~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

selamat hari raya juga sis~

gonna miss u~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

[z@ck]:

hahha~

sokong kamu!

LORD ZARA 札拉 said...

niesz :

hahaha~

eww~

LORD ZARA 札拉 said...

eLLa:

tu la pasal Ella sayang~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

et :

wah~
ucapan best tu et~
hehehe~

Dak Wan said...

Aduhai... kurangnya kasih sayang org tu yek? Kesian..



p/s: Anonimos, tektik "tackle" tu dah lapok ah... atau kamu mmg suka publisiti murahan?

LORD ZARA 札拉 said...

Dak Wan:

hahaha~
sengaja dia memancing tu bang~

=]

sI tEDI said...

dak zara : si anon tu mesti keje angkat tong taik orang.. taik sendiri lupa nak amek.. la la la la

Noorlaila Mohamed Nor said...

wahhh blog akak mmg feveret anon yea
xhabis2 dengki ngn akak

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI:

hahaha~
mungkin gak le~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

tapi anon ni macam boleh diketahui kawan siapa~

=]

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.ehem2
.mcm tau je siapa ;p

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha (◡‿◡✿):

hahaha~

syyhh~

incik meo said...

wahahahahahha... cool

ezany said...

hiyya.. pengotor la itu olang..

en_me said...

sengal kanns..

zeqzeq said...

sesekali melepas geram pada ZARa apasalhnya, rindu tanda sayang. MALU tapi mau.

Psst : jangan cium saya tau..

LORD ZARA 札拉 said...

incik meo:

hahaha~

harus~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

ezany:

itu la pasal~

manyak muchuk~

LORD ZARA 札拉 said...

en_me:

amat sengal woo~

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq:

hahaha~

begitu pula ya bang?

=]