Wednesday, November 11, 2009

"Senjata Yang Istimewa Harus Menangkap Mata" : Bagaimana Dengan Warna Merah Jambu?

Ketawa mendengar usikan seorang rakan setugas pagi tadi yang menyatakan kasut yang aku pakai semalam comel.

"Cikgu Zahrah, mana kasut comel yang dipakai semalam?. Sakit kaki ke?"

Aku hanya mampu tersenyum dengan pertanyaan terakhir itu. Bukan kaki yang sakit, tetapi hati yang sakit dengan telatah budak. Tidak mengapa, itu hanya secubit warna dalam kehidupan yang aku tempuhi. Pesanan ringkas yang tiba daripada luar Malaysia menarik minat aku.

"Zara, kalau mahu kelihatan anggun walaupun sedang marah, sila kenakan sesuatu yang terbaik. Senjata yang istimewa harus menangkap mata. Cuba fikirkan apa yang terbaik dan mahu memilih kamu menjadi guru buat anak-anakku."

http://2.bp.blogspot.com/_4wOiQmrRymE/ScTxBFRv4pI/AAAAAAAACe8/vry4z_b3j08/s400/BQcDAAAAAwoDanBnAAAABC5vdXQKFlBtRlVZaDBXM2hHZ05GTnctQW83R0EAAAACaWQKAXgAAAAEc2l6ZQ.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Oh, kalau boleh lepas lari dari sabit kesalahan mengetuk kepala orang dengan kasut bertumit tinggi dan berwarna merah jambu panas seperti di atas, aku akan memasuki senarai orang yang paling dikehendaki selepas penulisan ini.*Ketawa*



Zara : Mesyuarat penapisan pelajar Tingkatan Satu dan Dua akan berlangsung tengah hari ini. Oh, mahu menapis laju-laju tetapi pelajar, alahai, kosong kelas.

57 comments:

Wanita Itu said...

betul kamoo pakai kasut pink sayang?

owh kamoo sangat comel!! :)

Samaira said...

pink bkn untukku ekeke

Paan said...

Hitam adalah kegemaran I.

JiEjAh_DeEn said...

merahjambu??? hahahahaha so not me lah :-P

Puan Nina (DINina) said...

Saya sangat suka HITAM..

dan amat suka PINK..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

klise bayangan seorang guru yang garang, mestilah bertumit tinggi...sebab nanti bunyi detap-detup kasut tu bila cikgu mahu masuk kelas, seribu batu sudah dengar...hihihi =D

min said...

kasut pink??
wah sgt gojess kan
zara pakai ke??
hehehee
mst sgt comey kan

~dARlee zURiS~ said...

kamu pakai kasut pink g ngajar?
waaa...sangatlah sweet
lepas nie pakai crocs ajelah sayang
senang kamu nak mengejar budak2 tu
heheee...

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.wuuu pinkkkk
.i loikeee~

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

pakai kasut merah la yang.. nampak garang sket.. ^_^

faqhrule said...

pink? pakai yang florocent lagi mengancam!

mier@merr said...

kasut pink??

feeeeeeeewwwwwiiiitt..

naz said...

cikgu zara hottt:) haha

Lifesaver said...

kalo pakai tu..jaga2..takut2 di curi pula

K~UN said...

i like!
hehe..mesti cik F tergugat kalau sis zara pakai kasut atas tuh...hehe

NuR said...

santek la kalo kasut pink
saya suuuuuka pink.
hehe

Tekkaus said...

Tapi saya rasa kasut yang dipakai haruslah padan dengan pakaian mu. :D

zeqzeq said...

bagi imej Slim kena pakai merah nampak berisi, imej berisi pakai HITAM ,,baru natural..hitam boleh menguruskan pandangan.

atty's said...

satu ketika..dulu penah minat merah jambu .lor ni beralih arah ..

kEy said...

owh yunk~
kenapa semakin hari kao semakin feminin drpadaku?
kenapakah?kenapakah?kenapakah????

ekekekek
=P

[S]itie [B]Um [B]Um said...

aku nk tgk ko pakai kasut pink!! hehe

teddy_froggy said...

kasut pink??
wawawa...
x nah ade lam koleksi..
huhuh..

Aidy Shahiezad said...

kamu pakai kasut pink ke pergi sekolah ?? daringnya berfashion... huhuhu... ;p

LORD ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

sogan den nak pakai kaler tu kak~

LORD ZARA 札拉 said...

Samaira :

eh, tidak~

LORD ZARA 札拉 said...

Paan :

samalah kita~

LORD ZARA 札拉 said...

JiEjAh_DeEn:

bukan daku gak kak~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Puan Nina (DINina):

ngee~

hitam bulih~

LORD ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

teringin pakai sneakers gi sekolah~
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

min :

segan ku min~
hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

~dARlee zURiS~ :

muahaha~
dalam perancangan tu kak~

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha (◡‿◡✿) :

muahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

☺[ai][sUmi]☺Chan:

nak nampak ganas please~

LORD ZARA 札拉 said...

faqhrule:

pergh!

otai~

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr :

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

naz:

hahaha~

notti~

LORD ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

sapa curi aku luku dia kak~

LORD ZARA 札拉 said...

K~UN :

kah3~

amboih dik~

LORD ZARA 札拉 said...

NuR :

mau?

beli sayang~

mesti sesuai utk kamu~

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

hehehe~
benar juga bang~

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

setuju dan setuju bang!

LORD ZARA 札拉 said...

atty's :

kih3~

warna apa kak?

LORD ZARA 札拉 said...

kEy :

kah3~
terpaksa~

LORD ZARA 札拉 said...

[S]itie [B]Um [B]Um:

aku pitam jap~

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

teddy_froggy :

sila adakan~

kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

Aidy Shahiezad :

hahaha~

=]

tidak bang~

Hazami Bahrin said...

Gila Zara!
Ko pakai pink ke?
U nak i belikan tak?
Size berapa?

LORD ZARA 札拉 said...

Hazami Bahrin :

aku tak pakai pink le~


kaler hitam aku pakai~

saiz 7!

tak pun 8~

hahaha~

(dah berapa kali ko tanya ni?!)

Zaza said...

Zara pakai kasut pink?
Cam Zaza lah~

LORD ZARA 札拉 said...

Zaza :

eh, ye ke?
bukan ku punya~

zino said...

cikgu pandai gula gula murid ya hehe

Noorlaila Mohamed Nor said...

wahhh sungguh ni?
memang best kalau pakai aksut pink macam tu
meletopp kak!

LORD ZARA 札拉 said...

zino:

hahaha~
=]

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

kih3~

kamu lebih meeltop!

miss zahidah said...

tak pernah terfikir pun nak beli kasut kaler pink...
kalu purple n merah tu da la jugak...
lalalalalalala~

LORD ZARA 札拉 said...

miss zahidah :

hahhaa~

boleh sayang~

boleh~

=]

Yern Ain said...

ceit sayang!
ingat betul u nak kawen da. tergugat i cm tu. kne carik bf cpt2. haha