Saturday, November 28, 2009

"Untung Lembu Betina. Tak Payah Dikorbankan" - Lembu Pandai Boikot : Haiwan Pun Suka Parti Liar.




Dalam perjalanan pulang dari rumah saudara petang raya pertama Aidiladha.

Emak : Tengok lembu di tepi jalan ni. Semua kurus-kurus.
Abang : Lembu tu mesti tak makan bila tahu nak dikorbankan. Tapi untung lembu betina kan? 
Emak : Kenapa pula?
Abang : Tak payah dikorbankan.

Emak : Ni kitab mana abang belajar ni? Kan dah belajar syarat sembelihan semua dulu. (Bila Ustazah mula buka bicara, telinga harus menahan sahaja) 
Abang : Eh, salah cakap ke? Betullah kan?
Aku : Mana ada syarat camtu. Siapa ajar kau ni?
Abang : *gelak* Hari tu lepas kertas Pengajian Perniagaan, aku duduk borak dengan kawan aku. Nampak lembu banyak tepi sungai. Bila dia kata lembu betina tak boleh kena sembelih, terus aku kata ya. Mesti aku tengah mamai tu.
Aku : Aku takut dia peluk lembu kat rumah dia je. *ketawa*

http://4.bp.blogspot.com/_-sHLaszPYoI/ShLZv7vklwI/AAAAAAAACF0/JvF3oFkr3bg/s400/Back+by.jpg

Mesti haiwan-haiwan semua akan mengadakan parti liar jika ada orang yang berfikiran macam Abang. Tu salah satu contoh, habis jawab peperiksaan, dalam keadaan mamai ditanyakan soalan oleh orang lain. Aduhai.

Oh ya, malam tadi sudah selesai cerita Nur Kasih bukan?
Tahniah Kabir Bhatia.

**Penambahan**
Aku diminta untuk mewar-warkan kehadiran sebuah blog baru di dunia maya ini.
Jika berkesempatan, mungkin kamu mahu melihat budak baru ini di SINI.

Zara : Sedang berusaha memujuk seorang rakan, Si Tunjang Yang Comel untuk menemani aku bertemu dengan Bapak Gula-Gula petang ini di Bakri. Moga ada kesempatan untuk bertemu beliau. Kalau Si Tunjang tidak dapat menemani, mungkin aku terpaksa memaksa seseorang itu. *gelak nakal*


53 comments:

.ieLah. said...

x tengok pon nur kasih malam tadi.huhu

i.am.belle said...

lembu oh lembu. nasib baik aku lebih suka mencekik ayam.

arrrrr. nur kasih dah habis. ending mcm mana? cis lupa nak tonton huhuhu

i.am.belle said...

suka sgt dengar lagu 'alone' cover version by celine. syiok banget!

L said...

Tengok Nur Kasih juga?
Malangnya muka Adam kurang pucat.

P/S : Blog kamu menarik. Sila datang ke blog L juga.

Framestone said...

nk ikot jugak huhuhuhu

www.broframestone.com

Kamsiah said...

untung jadi lembu betina hehe...nur kasih..hmmm jarang sgt drama melayu yg berjaya membuatkan akak melekat depan tv...tp nur kasih..huhu melekat bagai kena gam gajah

ezany said...

nurkasih.. baca sinopsis jer setiap episod.. hehe..

GhOsToNe said...

kalo lah betoi

"ak nk jd lembu btine"

kate lembu jantan keparat...

faqhrule said...

ajaran kahar kot

AHMADSUFI6177 REVO said...

apasal kata gitu.. xbek oo.. lembu korban masuk syurga tau.. sila jgn buat2 tak tahu.. belajar agama kan? hihi.. (serius wei.. aku xtipu.. tanya ustaz)

qila~ said...

sgt sronok,kt kg b'kmpul rmai2 dpn tv tgk nur kasih,hehe..pstu lyn cte taubat nasuha..sdeyy~~

ct sarah said...

malam tadi menangis buat kali terakhir akibat Nur Kasih..tetiba akak harap Pasangan hidup berubah menjadi Adam @ aidil...sampai bermimpi zara....

sharamli said...

m0ga nurkasih difilemkan...

sharamli said...

m0ga nurkasih difilemkan...

mier@merr said...

yeah...nur n adam.... sweet..

ashie023 said...

huh..dah abis ke cite NurKasih...aigoo...ambe baru je bercita-cita nak layan balik 2 3 ari ni..camne ambe tak tau...aiya..

hans said...

hahahahha
memang betul2 mamai
nurkasih memang best
pasnih promote blog aku lak
haha

cHeRyNa PiReS said...

aiseh...topik sembelihan tuh belajar time form four...tp ramai tul yang wat2 kompius.

thanks sebab promote blog.
kak sha penat lah baca pasal promotion nur kasih:P

zeqzeq said...

lembu zaman ICT ..terbela..itu andaiannya

rAtu saLju™ said...

wuahahah...best jugak klu x kena korban...jom wat parti liar!

zella said...

mlm td tgk nur kasih...
naseb baik ending yg best...

drama camni kan best..
asyik2 drama koperat je,bosan jugak..

meo188 said...

i like to moo-it moo-it!

i like to moo-it moo-it!

et said...

haha..ades..dlu2 mase kecik2 ingat mcm tu jugak..da dewase cket, bru tau hal sbnr..klaka2..

Ries Lee said...

tak ikut pun nur kasih...

LORD ZARA 札拉 said...

.ieLah. :

hehe~
takpe laling~

LORD ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

hahaha~
ayam kesian~
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

hehehe~
betul!
best giloks~

LORD ZARA 札拉 said...

L :

hahaha~
yg pucat tu kamu je~
kih2~

LORD ZARA 札拉 said...

Framestone :

hehehe~
jauh bro~

LORD ZARA 札拉 said...

Kamsiah :

betul tu kak~
=]

LORD ZARA 札拉 said...

ezany:

hahaha~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

GhOsToNe :

nanti ku babap beliau~

LORD ZARA 札拉 said...

faqhrule :

wakaka~

LORD ZARA 札拉 said...

AHMADSUFI6177 REVO :

betul2~
setuju dengan kamu~

LORD ZARA 札拉 said...

qila~ :

hehehe~
tu la pasal~

LORD ZARA 札拉 said...

ct sarah:

urgh~
siap mimpi tu kak~

LORD ZARA 札拉 said...

sharamli :

aku juga harap begitu sha~

LORD ZARA 札拉 said...

sharamli :

ada DVD citer~
beli2~
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr:

betul!!

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023 :

Guna CatchTV~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

hans:

nak ke hans?

=]

LORD ZARA 札拉 said...

cHeRyNa PiReS :

hahaha~
sengaja tulis sebaris dua je pasal tu kak~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

hahaha~

mungkin juga~

LORD ZARA 札拉 said...

rAtu saLju™ :

Jom babe!!

LORD ZARA 札拉 said...

zella:

cinta korporat harta aje memanjang~

LORD ZARA 札拉 said...

meo188 :

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

et :

heehe~

Hazami Bahrin said...

Sayang~
U belikan I DVD nya~
Nanti madu u tolong bayarkan~
Dia kemaruk ni~

LORD ZARA 札拉 said...

Ries Lee :

heheeh~

LORD ZARA 札拉 said...

Hazami Bahrin :

madu?

Pang!!

hahaha~
mati aku kalau bini ko baca beb~

Noorlaila Mohamed Nor said...

kalau yg jantan saja kena sembelih
nanti tinggal betina saja
sunyilaa semua

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor:

hahaha~
sunyi katamu dik~

Lifesaver said...

lumrah alam..