Wednesday, December 16, 2009

Alahai, Setakat Bogel Sahaja. Tidak Basah Melimpah Ruah Bukan?


Menghabiskan masa bersama Tuan dan Puan Pemilik Rumah beserta keluarga.
Hasilnya, 2 pasang baju kurung siap, 1 pasang kain untuk kurung batik yang belum dijahit dan sehelai tudung untuk diri sendiri.
Hanya kain pasang untuk batik sahaja yang ditaja oleh Tuan Pemilik Rumah.
Yang lain dibayar atas biaya sendiri.
Gaji pertama.


[Perasaan gembira dan ceria - rindukan diri yang bertenaga ini]

Penat berjalan meninjau dan melaburkan laba atas usaha, aku mengambil minuman bagi menggantikan oksigen dalam otak, menambah tenaga bagi terus berpoya-poya. Usai melepaskan lelah, aku ditegur oleh bonda merangkap Puan Pemilik Rumah yang tersenyum gembira bila aku titipkan wang belanja dari tuaian pertama.

Mak : Plastik botol jatuh tu, jangan lupa ambil.
Aku : Baik Mak, nanti Along buang.

Menuju ke tong sampah. Teringat ada peristiwa yang terjadi akibatnya.
Senyum.



Aku duduk dengan kawan aku.
Layan lagu dan buku.

Cuaca sangat panas.
Peluh mencurah-curah.

Aku keluarkan botol minuman.
Aku minum.
Kawan aku minta sedikit.

Aku : Minumlah.
Dia : Terima kasih.


Aku pegang botol lepas dia minum.
Pusing-pusing botol sambil baca buku.

Dia : Kesian dia bogel.
Aku : Siapa? (sambil pusing kiri kanan)
Dia : Tu (sambil jari dia tunjuk botol air aku)
Aku : Alahai...botol aku ke?


Aku leka.
Aku pusing botol tu sambil koyakkan plastiknya.
Alahai.
Aku dah bogelkan dia.


 Senyum.
Ketawa.
Bertenaga dan ceria.
Si penipu tidak muncul hari ini.
Patutlah matahari memancar indah dan angin bertiup sepoi bahasa.

Zara : Ternyata kelemahan aku sudah dihidu oleh teman wanita. Dia bijak membaca membuatkan aku terkesima. Terima kasih Maha Pencipta. Engkau ciptakan seseorang yang mampu membaca angin dan jiwa seorang gadis muda.

19 comments:

naz said...

uisshhhh sesiapa berbogel pasti ada sesiapa yang basah. hahahhaha

sI tEDI said...

dak zara kau pergi mana tu> genting????

Cik Biol said...

huehuehue aku ingat ape lah yg bogel hahahaha

NuR said...

hehe...
teringat adegan naik kuda pusing2 tu..
ada hujan palsu menitis ke bawah
secara tiba2..hehehehe

sungguh tak lupa..

avid gunner said...

sori la zara..dah lama gua tak terjah...pertandingan lu tu gua nak masuk...tapi cam bizi je masuk sem baru ni...hehe...xpe, gua try gak nt...

entri ni sejibik macam harian metro...tajuk tak bole blah...isi pasal benda harian je...haha...

enyheartsdiamond said...

laa..botol rupanya..semangat nk bc td..hehe :))

sharamli said...

tangan kamo0 memang xleh d0k diam kn..ha3

ashie023 said...

ahhaha..date ko x muncul ke?cam ader something x kene je..kekkee..

ahaha..aku hengatkan bogelkan ape..cuak jap lihat tajuk...ahaha

mamai said...

pergh tajuk tak kalh tu....bila nak banjer pakcik lak

chokio_nia said...

hahaha..cumel gla kawan akak..cmtu pn kre bogel??haha

Framestone said...

wow gaji die dah masuk ek..

gaji bro xmasuk2 lagi nie.. patut 9-10hb hari tue... td kol finance terkedu2 dorg nk menjawab he..23x

jom bogel huhuuh

www.broframestone.com

mier@merr said...

mana gmbar botol bogel?

zeqzeq said...

ini mesti si penipu telah berbogel ada alasan tak datang

hans said...

hahaha
ingat sapa yg bogel tadi
owh,dlu aku suka wat benda tu
skrg tak dah

hans said...

hahaha
ingat sapa yg bogel tadi
owh,dlu aku suka wat benda tu
skrg tak dah

i'msosupernotcool said...

kau ni sentiasa tajuk yg menggiurkan.. haha

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

baru idung aku nak berdarah td~
trus tak jadik kuar~
ces2~~

zella said...

pening r naik benda pusing2 kat blakang tu heheheh

et said...

sape yang berjaye memahami cik zara tu ye? tumpang epi juge..ngeee~ ^^