Wednesday, December 09, 2009

Awak Buat Saya Bahagia Sampai Sanggup Mati Tiga Kali.




Sedang berguling mengira waktu untuk lari pulang ke rumah.
Sudah menyelesaikan urusan menjaga pelajar yang mengambil peperiksaan hari ini.
Berguling ke kanan, berguling ke kiri.



Si Merah berbunyi.
Ada pesanan ringkas dari seorang teman.

Teman : Tengah buat apa?
Aku : Kat sekolah. Bertugas.
Teman : Hidup macam mana sekarang?
Aku : Hidup aku berbentuk jantung dan petak.
Teman : Hidup basah lagi?
Aku : Tidak.
Teman : Masih tengok langit?
Aku : Setiap hari.
Teman : Awak buat saya bahagia sampai sanggup mati tiga kali.
Aku : Kau nak mati tiga kali? Gila.
Teman : Salah hantar. Itu untuk kekasih hati. Abaikan sahaja.
Aku : Oh, nak aku tolong jawabkan?
Teman : Nak jawab apa?
Aku : Kalau awak mati tiga kali, saya kena sediakan kain kapan tiga kali, kenduri pun kena lebih lagi.
Teman : Macam haram.
Aku : Aku menyatakan yang tersirat.

Zara : Rindukan perkataan bahagia yang semakin sirna dalam kehidupan sebagai seorang wanita muda. Kegembiraan pati terpenting dalam kehidupan dan aku sedang menghirupnya dengan rakus dan gembira.


30 comments:

qila~ said...

haha,btol tue..alang2 3x bek 30x tros =P
btw,pic kmu sgt2 comey~

zella said...

nice pic....

hurm... harap2 dpt bahagia hingga ke mati huhuhu...

~0~ said...

karat siot ayat...hahahah

ieQa sWetLuv said...

oo... cikgu.. ngajar di mana ya??

Zarpeno said...

hahha

GhOsToNe said...

hahaha...

gilew....

sggup mati 3 kali tue!

adoyai!!!

min said...

sgt comey kamu berbaju hijau
auwwww
heheee

cHeRyNa PiReS said...

ada yang sanggup bermatian demi zara...cayaklah:P

tapi kak sha rasa cute pulak tersalah anta msg tuh. maybe buat2 tersilap anta? (oooppsss...bakar...bakar...)

Fatt Chin Choy said...

haha
pedas jawapan ko

~dARlee zURiS~ said...

mati 3 kali?
fikir pasal mati sekali pun begitu menakutkan..nie kan pula nak mati 3 kali?adoii...

naz said...

mak ai sampai mati tiga kali makan dalam ayat jiwang teman kamu haha

Uncle Greg said...

wow dasyatnya sanggup mati tiga kali hehehe :)

Lifesaver said...

aku jeles sbb ayat kamu dalam SMS macam tu

rimieilya said...

ku jua sedang mengintai bahagia yg semakin hampir..semoga kita sama2 kecapi kebahagiaan itu ya

jaga diri selalu

ezany said...

hidup basah lagi.. apakah..?

mier@merr said...

aku nak idup 1000 tahun lagi kalau bhagia...ekeke

Farhana said...

Perkataan bhagia ape yg kamu mksudkan zara? Huhu... Susahnya nak cari bahagia, makin dicari bahagia kdang2 makin jauh pule larinya..

PiNk ButTeRfLy said...

hahaha..

jiwang kawan kamu!

Wanita Itu said...

ampun..salah hantar mesej..malunyer hee...

zam.enol.arep said...

nati cekgu syed kna ziarah 3 kali...haha

Ms.Independant said...

Jiwangnya kwn tuh!
Huhu

:P

K~UN said...

harus juga gali 7kaki bwh 3kali~
huhu..

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.edit gune picnik nmpak! ;p

[z@ck] said...

ahahaha....
bis kena maki ngn si teman tu..
=P

acap2405(1169) said...

huhuhuhu..
klau saye salah antar message kat kawan takpe lagi jangan laa salah antar kat mak bapak..lagi maluu woo..

Aku yang bijaksana said...

cintaku mati 3 kali...haha!

noor afzan said...

cwt..buley pulak silap anto..
kecik ati kan..

ashie023 said...

mati 3 kali..kapan 3 kali..kubur berapa????haha

sI tEDI said...

tinggi kosnya tu zara... ha ha ha

Dak Wan said...

Hampeih nya...... kira lumpsum RM 3000 serba satu ok tak? Hehehe.