Friday, December 11, 2009

Benda Panas, Wangi Dan Gebu : Mana Ada Orang Tolak Kan?





Benda panas.
Wangi.
Gebu.
Sedap.
Ada orang mahu tolak ke?
Rugi lah kan?

http://i48.photobucket.com/albums/f240/gengt/shop/dimsum_iAd.jpg

Hujan lebat.
Aku penat duduk dalam bilik kepungan.
Sejuk - walaupun aku bawa baju panas hari ini.
Tahniah, aku makin maju sebab tiada siapa pakaikan aku.

Aku keluar dari bilik kepungan.
Menuruni tangga dan aku keluar duduk di foyer.
Duduk di foyer tidak bermaksud aku berpoya-poya.

Aku duduk.
Perhatikan ragam manusia.
Ada orang sentuh bahu aku dari belakang.
Ciuman singgah di kepala.

"Zara, lama tak jumpa kamu. Apa khabar sekarang?"

Dian yang datang menyapa aku.

Aku : Aku sihat. Kau macam mana? Main suka kau buat camtu.
Kalau salah orang tadi macam mana?

Dian : Kalau salah, aku minta maaf. Aku cakap aku lupa pakai cermin mata.
Senang ja.

Aku : Kau memang suka macam ni.

Aku duduk dengan Dian.
Tengok orang lalu lalang.

Dian : Wah! Bulat-bulat merah jambu la!
Aku : Apa yang bulat - bulat merah jambu?
Dian : Tu sana. Aku nak pegang lah.
Aku : Jangan Dian. Seganlah.
Dian : Aku nak juga...



Zara : Petang ini rasanya mahu keluar bersama ahli keluarga. Minggu kedua untuk membuat pelaburan pada kanak-kanak yang teruja dengan kakak sulung mendapat gaji pertama.

30 comments:

generasi clan said...

bestnye gaji2....
mesti tgh poket penuh nie...
belanja sy amcm

mier@merr said...

haha,... ape yg bulat2 merah jambu??

atiQah adNan said...

confuse.. curious akak sayang..
heheh agaknye kawan kamu semuanye macam zara jugaa.. hee~

sI tEDI said...

kuih pau ke?/

ha ha ha


aduhai.. aku nak jadi adik buat seminggu due ni boleh> ekekekek

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.pau stobery? ;p

Wanita Itu said...

wah dah dapat gaji yeay........ :)

cHeRyNa PiReS said...

bulat2 merah jambu? haaiii...nak menguji minda kelabu kak sha lagi ke zara!!!!

PiNk ButTeRfLy said...

wah! cara teguran yang bahaya.

payah dan malu kalau salah orang. hehe..

apa yang bulat2 merah jambu ni? curious!

NuR said...

emm.. gebu tu kuih pau..
kan?

bulat2 merah jambu?
lolipop ke?

hehehehe

ashie023 said...

bulat2 dan merah jambu???kuih dorayaki??ahha..ape plak kuih dorayaki warna pink?

nursarah87 said...

dim sum? sedap ker?..err

miss zahidah said...

Tiba2 teringat gula2 kapas. . .

min said...

bulat-bulat merah jambu??
wat dat pokemon
heheee

Cik Biol said...

hoh ape tu bulat2 kaler pink kekeke

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kuiz bersama cekgi zara...haha =D

~0~ said...

ape yg bulat3 tue???

[z@ck] said...

bila nak blanja ak plak ni zara..
ehehe

Farhana said...

emmmm.. memang syedappp.. tapi ape erk??? pau ek? kan? huhu.. kamu mmg suke mnguji minda orang yek zara.. hehe.. ;)

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

ape kebendanyer tu?
ko ni wat suspen aku je la
geget kang

hans said...

apa yg merah jambu?

+betterSINGLE+ said...

kakakaka..
otak semakin dicuci..

~** PROFFY **~ said...

kirim salam kat kakak yg dpt gaji pertama tu

lalalalla

Mr. J @ pengerindu.com said...

Gebu. T_T

chokio_nia said...

pegang ape kak??erk..

zam.enol.arep said...

pelaburan kpd jiran agak2 minggu ke brape ye?...haha

GhOsToNe said...

alamak...

tertanyew2...

ape yg bulat2 warne merah jmbu nieyh???

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

macam kat gambar tu ker? dim sum... lama tak makan...

atau kuih apam bulat kalerful tu...tp kali ni warna pink...hehehe...



eh...ada ke orang jual apam kat situ ?

Dak Wan said...

Huish? Gaji pe erk? Gaji dah kluar erk? Awalnya.

Tekkaus said...

Belanja Zara! :p War..best kan? Gaji saya belum masuk lagi ni.

Lifesaver said...

awalnya dpt gaji