Wednesday, December 23, 2009

Bila Aku Menggigil Hingga Mahu Terkucil Tanpa Henti Sejak Isnin



[Gambar asal dipinjam di SINI]

Sedang menahan sakit perut yang amat sangat.
Akibat mahu mudah lawas, aku telah tewas.
Asyik ke tandas.

Sejak hari Isnin menarik tirai menunjuk mentari, aku hampir hilang diri.
Mula-mula hanya sakit perut berskala sederhana, tetapi semalam kitaran muncul selepas 28 hari.
Rasa berganda sakit sambil berguling tidak berguna hingga mahu berlari.
Eh, rasa mahu ke tandas lagi.
Mahu ke sekolah sebentar lagi.

Moga kalian punya hari yang ceria.
Aku pula?
Moga tidak diwarnai tandas di hujung bengkel di tempat letak kereta.
Ketawa.


Oh, mahu ke tandas....

Zara : Teh herba ini amat membantu menyelesaikan masalah sakit yang berpanjangan.Peluh dikesat. Mahu tersenyum riang sepanjang hari.

28 comments:

i'msosupernotcool said...

tke care babe..
huhu

anaklaut said...

jangan dibiarkan...

pi jumpa Dr la ..

atiQah adNan said...

Ya Allah..
semoga cepat sembuh ye darling..
mesti sakit kan rasenye tak selesa bagai... banyak minum air n rehat k..

M O N I C A said...

lolx..sakit perut yeak..mkn ubat k sis..:)

naz said...

kesian. telan ubat tidur baru tak rasa apa. tapi bila bangun berterabur la haha

[z@ck] said...

ko cirit ke..
minum teh pekat mmg terbaik la..
terus pegi toilet la jawabnya..
hehehe..

=P

get well soon dear

Dak Wan said...

Naper bila bulan nak penuh, mesti sakit? Kawen jewr arr cepat2 k Zara :)

zella said...

cuba sapu minyak panas dear...
semoga cepat sembuh...

AzuanBudakPandai said...

minum teh pekat la wei huhu

~0~ said...

pil kokchai....

oReNd3ViL'89 said...

hohohho..sbr kak..T_______T

Lifesaver said...

makan ubat apa tu sampai ke tandas

en_me said...

senggugut tewww.. siannnyerrr

mamai said...

pastikan semapt di cuci hahaha...

eija ^_^ said...

paham-paham...

penah alami hehe...

sabar yek..

yusenze said...

Kesakitan itu satu nikmat~~~(-_-")

cik EPAL said...

mesti salu masuk tandas ni... :D

ezzati said...

aduhai..x ok lagi ke ni..

saypOOL rafhtello said...

makan pil chekataun(aku xreti eja).. =)

Precious said...

Pengangan ubat kurus ke, Zara? Hihhihiiii ...

Paan said...

Tandas sekolah adalah kawasan larangan bagi insan bernama Farhan.

Noorlaila Mohamed Nor said...

sy demam kak
huhu

mier@merr said...

wahahaha...aku mnum teh herba gk wei..tp sekali msuk tandas je setel sume..hihihi

hans said...

asal?
poison food ke teh orang kampung untuk kurus?
haha,kalau tandas tu leh cakap dah lama dia halau ko zara
haha

enyheartsdiamond said...

eny pon sakit perut pg td..huhu

avid gunner said...

get well soon!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

walaupun ceritanya ttg sakit perut tetapi animasi najis yg comel itu membuatkan entry cukup kiut...hahaha =D

Fatt Chin Choy said...

salah makan ni