Thursday, December 03, 2009

Gigit Lidah Ke Gigit Bibir Yang Nikmat? : Ini Sama Seperti Cinta Pertama, Kekasih Pertama, Kerjaya Pertama Dan Juga Bayaran Pertama Sayang.




Aku tertarik dengan penulisan seseorang pagi ini.
Mungkin tajuk yang ditulis yang membuatkan aku suka.
[sila tekan tajuk untuk ke penulisan tersebut]

Ya, itu hasil penulisan seorang penulis yang menggunakan gambar pucat sebagai penghias diri, dan mempunyai hobi membunuh sel otak pada waktu lapang. Penulis Buih Bebuli Nafas, L.

Sekali baca, mungkin aku tidak dapat menangkapnya.
Dua kali baca, ya, ada sindiran yang melankolik di situ.
Bermain dengan metafora dengan aku?
*ketawa*



Ini sama sahaja bila kamu bertanya mengenai siapa yang pertama.
Cinta pertama.
Kekasih pertama.
Kerjaya pertama.
Bayaran pertama.
Malam pertama - aku masih belum layak untuk menyentuhnya, apatah lagi mengatur bicara.

Ada nikmat masing-masing di situ.
Ada yang pahit.
Ada yang sakit.
Ada yang manis.
Ada yang tiada rasa.
Ada yang kamu tidak mahu tahu apa rasanya.
Perasaan kosong.
Terbang.
Hilang.



Dan aku sebagai masih satu makhluk bernama manusia, dalam hati masih ada rasa percaya.
Setiap kejadian ada perasaannya.
Biar apa jua.

Cinta Pertama - Sudah aku pernah melaluinya.
Kekasih Pertama - Sesungguhnya mengiringi cinta pertama.
Kerjaya Pertama - Sudah aku lalui kesakitannya.
Bayaran Pertama - Panggilan telefon sebentar tadi membuat aku ketawa gembira.

Sujud syukur atas kurniaan rezeki.
Tatkala ada teman yang masih perlu menunggu bayaran pertama, Alhamdulillah, aku sudah mengecapinya.
Terima kasih Tuhan!

Zara : Ada orang kata gaya penulisan aku semakin penuh drama sejak kebelakangan ini. Maaf jika kalian tidak dapat menerimanya. Bukankah taman bunga sudah menjadi padang bola semula? Maka, ini hasil padang bola yang luas terbentang indahnya.


56 comments:

Anike MK said...

Tapi belum pernah ko blanja aku dgn gaji pertama ko...

so...

jadikan kali pertama ko blanja aku..

=]

joegrimjow said...

cium lebih nikmat

erkkk..

terpost 2 entry sama
ku da delete entry yg kamo komen tu
sowiee

~dARlee zURiS~ said...

dua2 tak nikmat
boleh?
;D

yelah...memang penuh kesasteraan kat sini
but,dont worry honey
akak still suka membacanya
penuh simbolik :)

JiEjAh_DeEn said...

eerrkkkkkk banjer akak dek !!!!

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.da dpt gaji heh!?
.jom jalan jalan!!!! ;D

naz said...

haihh selalu nya pertama kali diluar kawalan haha

Tekkaus said...

War...best can. Ape kamu nak belanka kita orang? :p

ashie023 said...

memang dramatik skitlah penulisan ko zara sebab tulisn gaya bahasa melayu standard...dan penuh keanggunan..kekadang translate trus je dari bhs engerish..aku pong jadik baca kekadang klako gak..kretip ko..

miSs s!v said...

perasaan ku masih kosong.
eh da gaji?
ekekeke

♥Hernee Nazir♥ said...

sila blnje kami ye :) mee bandung muar nyum2..

GhOsToNe said...

hmmm...

no komen...

biar lew drama x drama..

jnji kite epi..

blog kitew..

hehee

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

akak masih lagi bersama dengan kerjaya yg pertama dari tahun 2002 hingga sekarang.....

=)

sI tEDI said...

yey!! dak zara dah dapat gaji!! aku ske!!

et said...

xpernah rase kerjaye n gaji pertame lg..owh2..termasuk mlm itu juge..ekekekee~ ^^

Noorlaila Mohamed Nor said...

belanjaaaa!

LORD ZARA 札拉 said...

Anike MK :

eceh~

amboi laling~

laju~

LORD ZARA 札拉 said...

joegrimjow :

cium ek Joe?

=p

LORD ZARA 札拉 said...

~dARlee zURiS~:

hehehe~
terharu~

sob3~

LORD ZARA 札拉 said...

JiEjAh_DeEn :

kih3~
makan bleh?
LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha (◡‿◡✿):

Jom!
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

naz :

hahaha~
betul juga tu naz~
=p

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

hahaha~

boleh3~

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023:

hahaha~
kantoi direct translate kan?
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

miSs s!v:

lalalala~
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

♥Hernee Nazir♥ :

hehehe~
insyaALLAH~
=]

LORD ZARA 札拉 said...

GhOsToNe :

ya betul!!

give me eleven!!

LORD ZARA 札拉 said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

hehehe~
zara plak entah ebrapa lama~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

hehehe~
nantikan kemunculan beliau~

LORD ZARA 札拉 said...

et :

ingat yg malam dah~
lalala~

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

eceh~
dia pun dah kerja~
kih3~

en_me said...

gegett jerr.. ammvoiii

LORD ZARA 札拉 said...

en_me :

hahaha~

tak bleh ke en me?

=p

Hazami Bahrin said...

Bite me please Bella!!!

Oooppps~

Donatella said...

LOL!

What's wrong with HB there?

Bella is not a vampire tho.

Allyssa M said...

Dramatic?

It's just the way too cool!

Darling, when u'll write in ENglish back?

LORD ZARA 札拉 said...

Hazami Bahrin:

weh~

munguks ke Hazami?

Jaga anak ler~

LORD ZARA 札拉 said...

Donatella:

I don't know.

I bet his wife is angry at him~

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

Allyssa M :

Hmm~

I don't know.

Sooner perhaps~

Hazami Bahrin said...

Ceh~

memandai je u babe~

I jaga anak le~

Before Krismas I balik Malaysia, nak jumpa u bleh tak? I bawa sekali anak2 angkat u ni~ Wifey i pun turun, bleh?

LORD ZARA 札拉 said...

Boleh2~

Just roger me~

=]

HEMY said...

kalau susah sangat...gigit part lain..byk lagi boleh digigit..ahahaha

PenuliS said...

dpt gaji yee...??

Cik Biol said...

cinta pertama aku lebih pada sahabat hahaha,maka aku belom pernah bercinta la kan hehe

zeqzeq said...

alangkah nikmatnya bayaran pertama untuk kekasih pertama.

LORD ZARA 札拉 said...

HEMY :

hahaha~
betul gak~

LORD ZARA 札拉 said...

PenuliS:

hehehe~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Cik Biol :

hehehe~

ye ke?

Donatella said...

Can u really be trusted Hazami?

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

zeqzeq :

hahaha~

tiada bayaran~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

Donatella:

Well, ask him~

=p

niesz said...

alhamdulillah..semue nyer ok kan..hope seterusnyer akan lebey baik..

LORD ZARA 札拉 said...

niesz:

hehehe~

insyaALLAH~

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kena frame kan slip pertama gaji tu..

hehe..

LORD ZARA 札拉 said...

a.z.r.i.n.a.03.07:

hahaha~

sogan den kak~

=]

PiNk ButTeRfLy said...

belanje pertama untuk PiNk?

hehe..

LORD ZARA 札拉 said...

PiNk ButTeRfLy :

hehehe~

=]