Tuesday, December 15, 2009

Ini Bukan Gambar Keluarga Bahagia. Bukan, Kamu Salah Masuk Blog.


Ini bukan gambar keluarga bahagia.
Bukan.
Kalau kamu cari laju-laju dan terjumpa kami di sini, ia hanya satu ilusi.
Diam.
Termenung.
Senyum.

Aku sedang tenang.
Tersenyum ceria bersama bayi kesayangan.
Bayi merengek perlahan, ada pesanan masuk, menyelinap senyap.
Nah, kamu tiba-tiba menjelma dan menyatakan kamulah putera hati seorang gadis yang telah lama kamu abaikan.
Terkesima.
Melongo.
Ternganga.

Ketawa.
Senyum.
Tersengih.
Terbahak-bahak.
Tutup mulut.
Senyum simpul.

"Kamu masih milikan aku"
Ketawa berdekah di depan kaca.

"Hati aku masih terpaut pada keikhlasan yang kamu semaikan dahulu"
Senyum nipis di hujung bibir.

"Walau berjuta wanita disamping aku tetapi kamu tetap di hati yang satu"
Senyum kanyur tampal di wajah.

Tiada getar dalam jiwa.
Tiada degupan dalam jantung.
Rasa kering hati.

Tangan tergerak melihat dinding.

"Sayang, saya cinta kamu sampai mati"
Perempuan lain.
Entah siapa.

Kamu buat aku ketawa.
Permainan palsu.
Strategi lama.
Teknik zaman dahulu.


 19 November 2009
Air Panas Pedas, Negeri Sembilan.
Gambar kenangan bersama rakan sekerja dan adik kecil yang menghabiskan masa belajar berenang bersama bapanya. Oh ya, rakan sekerja ini sudah berpunya - jadi secara rasminya, dia bukan dan tidak akan menjadi skandal aku yang seterusnya

Eh, ini bukan dia yang di dalam cerita.
Si kecil itu juga bukan anak kami berdua.
Kamu mencari gambar keluarga bahagia?
Eh, ini bukan majalah keluarga dan ibu bapa.
Salah tu.
Betul, kamu salah masuk.

Senyum. Peluk. Cium.

Zara : Sedang menggila di Mukabuku bersama teman wanita yang pernah tinggal bersama sewaktu di Tahun Dua. Merindui kenangan bersama dia. Oh ya, teman lelaki yang pernah bergurau mahu menghantar rombongan meminang usai tamat matrikulasi juga ada. Teman-teman bersukaria sahaja.

19 comments:

Aku yang bijaksana said...

Sepadan lah kamu berdua....

(saja nk timbulkan gossip)


hahahahaha!!!!

GhOsToNe said...

uhuks..

bagai pinang d belah dua!!!

tahniah!!!

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

wah...mandi manda
sangat sy0k...

=D

zella said...

wah...ingatkan lelaki tu cinta hati zara td! ngeh3...

rizputra7 said...

bagai bola dibelah dua..hehehe...apa ler...Arsenal menang ler musim nie...MU dah penat tahun nie hehehe

Lifesaver said...

siapakah itu?skandal kamu kah

mamai said...

oh ber suka ria di wet worls pedas yer tapi tak berapa nak seronok kat sana sebab tak banyak game

naz said...

betul ker ni zara? atau status anda cuba dikaburi

Wanita Itu said...

dia masih mengejar kamoo zara :)

tegarkan hati yer sayang..

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

ala ape salahnyer~
nampak sama cocok~
wahahahahaa

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.ehem3 ;p

et said...

ngeh3..saje nk timbulkan kontroversi ek kak zara? ^^

enyheartsdiamond said...

bagai merpati dua sejoli..seyes ;))

min said...

sgt comey
sesuwai sungguh
hehee

~** PROFFY **~ said...

pheweeettt

:)

DeeN said...

Tetiba teringat lagu 'Keluarga Bahagia.' Laalaalalaaa~

ashie023 said...

DeeN
aku pong tetiba teringat lagu tuh..Keluarga BAhagia..ahaha..

zara
betul kah jejaka itu sudah berpunya??owh..bukan skandal ko eh...ahahha

Aku Beskot™ said...

wahh..
p mndi..bestnye..
kalo p mndi lg ajak k..
hehe..
ak keciwa ngan kekalahan man u..
tp musim maseh pjgn..
glory²..hoho

Cik Biol said...

huehuehue baru nk jeles tgk keluarga bahagia ehe