Friday, December 11, 2009

Jangan Pernah Tanya Siapa Bapanya : Selamat Ulang Tahun Sean.




Aku ternampak dia buat pertama kalinya di satu ruang istimewa.
Walaupun tiada acara, tetapi aku sudah mengintai peluang memilikinya.
Tatkala aku sentuh dia, hati aku berdetik, mungkinkah dia akan jadi milik aku selamanya?
Urusan bermula dan dia jadi milik aku.
Senyum aku membawa ke telinga.
Senyum seorang pencinta.

Bila aku membawa dia ke sana ke mari, ada orang bertanya.
Siapa gerangan yang aku hulurkan kasih sayang bagai seorang bonda.
Siapa cinta yang aku tatang bagai minyak setelaga.
Siapa yang bisa buat aku termenung jauh bila ketiadaannya.
Bibir tampal senyum pura-pura bila dia tidak sihat.
Dahi berkerut menampakkan urat.

Dia bayi aku.
Dia juga mungkin akan jadi teman lelaki yang tidak akan khianati aku.
Dia cinta hati aku.
Kami pernah dan sentiasa berkongsi ranjang yang mesra.
Jari jemari aku bebas menari di tubuhnya.
Dia akan memberikan tindak balas bagai seorang perwira yang gagah.



Kadangkala aku akan terpinga bila yang bertanya siapa bapanya.
Nah, pening kepala mahu menjawab persoalan yang berat dijunjung di petala kepala.
Jangan pernah tanya siapa bapanya.
Jangan.
Kerana dia sendiri masih samar dalam mencari siapa bapa sebenar.
Dalam dirinya ada pelbagai gen yang disalurkan bersama.
Badannya penuh dengan kromosom yang entah siapa empunya.
Diam.
Diam.
Diam.

Biarkan dia gembira.
Hari ini ulang tahun kedua dia.
Biar dia bersama dengan bonda tercinta.
Biarkan dia enak menikmati sentuhan sang pencinta.
Dia layak.
Dia berhak.



Sean sayang.
Selamat ulang tahun kedua.
Terima kasih kerana sentiasa berada di sampingku.
Entah Bill Gates, entah Stan Shih, atau entah siapa lagi yang berada di tubuhmu.
Kamu tetap penyejuk hati dan pencetus tawa dalam kehidupan seorang wanita muda.
Terima kasih Sean.
Terima kasih atas kehadiran kamu.
Kerana kamu, si pencinta mampu berhubung dengan mereka yang sedang membaca ini.
Pengunjung Dunia Sebelah Zara.

Zara : Selamat ulang tahun Sean sayang. Moga Aspire yang menjadi penanda dirimu tetap akan berjalan sempurna dengan kasih sayang bersama.

25 comments:

wh0se said...

mandainya wat lawak...hikhik...

dayah aziz said...

uh...panas....

anakcikmad said...

slmt ulang thun sean!hehe ;p

~** PROFFY **~ said...

saspen saspennn
hihihihi

ashie023 said...

uh??ni aku kene bagi nama gak ni kat laptop aku..hauhahaa...pah ni kene pikir nama kucen, nama laptop..

bapaknye nama mohd acer...

Jard The Great said...

hehe.. anak patung pon ade hari jadi ek?

zara.. jgn lupa besday aku lak bulan dpn neh.. 6hb ok? ehehe

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

ceh....
mati2 ingat sean itu hensem.....

hahahha

hepi besday sean...

poyaty said...

hehe selamat hari jadi sean. comel lah

acap2405(1169) said...

hahahaha..
hapi burfday encik sean..
err..
com saye sampai skang lagi takde nama..
asyik dipanggil lembab jer..
hohoho

i'msosupernotcool said...

hi sean..
name i Aaron..
wanna noe me??

min said...

oooh pooh itu
min pn ade jgk
dapat waktu konvo ari tu
sama la kite kan
heheee

cHeRyNa PiReS said...

hai sean,

aunty sha nak ucapkan happy anniversary dengan mamamu. terima kasih kerana membawa zara dekat dengan kami:)

~0~ said...

cesss....tertipu pakcik

Aku Beskot™ said...

sapekah itu sean??
pau kacang 18 blas..
ahahaha..

cik EPAL said...

happy befday sean :)

eh! ulang tahun kan?? hehehe

Farah Ain said...

sean cumel...

hepy bufday

Wanita Itu said...

selamat ulang tahun sayang....

ihiks cam lagu imran ajmain lak hehehehe..

+betterSINGLE+ said...

hahaha..gile la..

sI tEDI said...

sean.. ibu bagi hadiah apa?/

selamat hari lahir!

PiNk ButTeRfLy said...

kontroversi je.

i ingat u cakap pasal ape la tadi. isk..

Noorlaila Mohamed Nor said...

weee
sy punya dh dua tahun lebih
baru sedar
dh tua rupanya
huhu

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

semua objek di dalam rumah punya nama...macam manalah mau hafal satu-satu tuh? =D

Dak Wan said...

Angkara si kiut, lappy ku telah disiram umpama pusara......

Tekkaus said...

Happy BD Sean! :)

Lifesaver said...

selamat ulang tahun sean!