Sunday, December 06, 2009

"Jari Tengah Kamu Yang Diangkat Tatkala Senja Meremang Memang Sesuai Dengan Motosikal Dan Perangai Yang Buruk"




Senja meremang.
Langit bertukar warna.
Kenderaan bertali arus.

Menoleh ke kiri.
Menoleh ke kanan.
Kenderaan yang panjang beratur memberikan izin laluan.
Tangan diangkat, senyuman dihulurkan tanda terima kasih.

Usai kenderaan pelbagai guna milik keluarga bergerak, bunyi hon dari ketua rumah bergema.
Dua celaka menaiki motosikal tiba-tiba menerjah entah dari mana.
Entah dari lubuk mana.
Bunyi hon kenderaan lain juga bertalu-talu, tanda amarah.



Eh, pemandu jahanam.
Engkau menyeringai pada kami.
Eh si pembonceng durjana, kau tunjukkan jari tengah sambil memaki-maki.
Kau tahu jari tengah itu juga kita panggil jari hantu?
Nah, serupa dengan perangai kau yang sebegitu.

Motosikal cabuk tak mengapa.
Perangai buruk dan busuk itu sungguh bahaya.
Bila digabungkan keduanya, sesungguhnya kamu manusia gila!

Mahu menunjuk jaguh di jalan raya?
Bajingan, itu bukan tempatnya!
Nyawa kamu tiada nilai?
Bagus!
Sebab nyawa kami ada.
Nyawa pengguna lain juga ada.
Azan Maghrib melantun memenuhi angkasa, jari kau masih tegak menunjuk ke udara.

Moga kamu berdua masih ada kesempatan untuk mencium bau pintuNya.
Moga-moga.

Zara : Hati mendongkol marah melihat mereka yang tidak mengerti nilai nyawa sendiri dan manusia lain ketika di atas jalan-raya. Oh, khabarnya semua institusi pengajian tinggi akan memulakan sesi baru pada 14 Disember 2009? Indahnya...

44 comments:

Noorlaila Mohamed Nor said...

tak senonoh la mereka
tak sayang nyawa

Anonymous said...

.kurang ajar betul budak tuh!

-intanurulfateha malas sign in hehee-

Aidi-Safuan said...

hehe...sabar jerla.
risau gak dengan penunggang motor nih.especially malam minggu.
tengah2 highway ramai2 bawak motor.risau dengan kejadian ada orang kena belasah sampai hampir mati kat highway MRR2 oleh 15 orang mat rempit

«♪Ruff♪» said...

aku lah antara pelajar yang bakal memulakan sesi 14 Disember 2009 tuh..hehehe

Sharinginfoz said...

macam2.. apa2 pun singgah ya

Pocket said...

dik zara,
langgar jer...
kalau mat rempit sebegitu,
biarpun dilanggar,
tiada siapa yg kasihan,
lagi gelakkan lagi ada la..

so please help mankind.
help the other bored driver.
by giving something to trigger their laughter...
by running over those rempit with your front tyre...

once passed the rear bumper...
do reverse again and do them the favour
of crushing their helmet twice:D
so that it would look nice :)


eh jadi madah!!?

+betterSINGLE+ said...

nyawa mereka ad yg kedua di pasar pagi & malam..

ezany said...

isk2.. tak beradap..

Cik Biol said...

kerat saja jari tgh dia itu hehe

Jard The Great said...

ceh.. tukar rumah plak.. ehehe.. nmpk matang daa..

miloicekaw1119 said...

kak...nk cerita benar atau tidak???

Mr PenyuBiru said...

maybe jari tu je dia bleh angkat.jari lain salah urat kut.hehe

.ieLah. said...

bukan utm ke syg?
u laen macam lewat sikit je.. :(

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

dari komentar ke5 tadi jadik ke belasan dah...

tak kuar lar komen kRina td... Zara tengah bega-bega eh..?

apa ye komen tadi...pk jap..
haa.. bbudak tu sumer mmg kurang ajar...

bbdak skarang ni takde rasa hormat kat orang lain dah... byk dah dengar dan baca... merisaukan..

mier@merr said...

hah..xsedar diri la tu...ish2

hans said...

layout baru tapi sedikit berat
kb mall runtuh bahagian atas pun sebab orang2 macam ni rasanya

sI tEDI said...

sokonh hans..
sedih bila tgk org lain jd mangsa pada kecuaian org lain :(

Farhana said...

Wah.. Tukar layout ke? Hehe.. Apo mahu buat pada mereka?? Kita sula saja? Hmmm.. Dorang kalau tak kena mmg tak mau sedar.. Sabar saje laa zara.. ;)

GhOsToNe said...

mat rempit kew?

i pn mat rempit...

tp x tegar...

huhuh...

miSs s!v said...

kak.
sy pena jd mcm budak due ekor.
hehee
sorry~

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor :

apa bleh buat~

=[

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha:

memang woo~~

LORD ZARA 札拉 said...

Aidi-Safuan :

huhuhu~
tu le pasal~
membahayakan diri woo~~

LORD ZARA 札拉 said...

«♪Ruff♪» :

hehehe~
tahniah~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Sharinginfoz :

ya~
maseh~

LORD ZARA 札拉 said...

Pocket :

hehehe~
u make me smile
even tho I need to crash some pile~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

+betterSINGLE+:

murah benar nampaknya tu~~

LORD ZARA 札拉 said...

ezany:

ku jadi tensen dengan makhluk sebegitu~

LORD ZARA 札拉 said...

Cik Biol :

aku nak gunting laju2~~

LORD ZARA 札拉 said...

miloicekaw1119:

benar sayang~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

hahaha~
ye ke beb?

LORD ZARA 札拉 said...

Mr PenyuBiru :

aduyai~
positif sungguh encik penyu~
hehe~

LORD ZARA 札拉 said...

.ieLah. :

ye ke?

LORD ZARA 札拉 said...

a.z.r.i.n.a.03.07 :

ye ke kak?

aigoo~~

hehehe~

betul kak!

setuju sangat!

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr :

tu la pasal~

rasa mau lempang~

LORD ZARA 札拉 said...

hans:

berat ke wei?

huhuhu~
memang bahaya sungguh~

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

huhuhu~

tu le pasal~

bikin darah panas~

LORD ZARA 札拉 said...

Farhana :

kalau bleh sula laju2~
dan tak kena tangkap, ku dah buat dah~

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

GhOsToNe:

ku pun suka rempit~
tapi tak camtu~
huhuhu~

LORD ZARA 札拉 said...

miSs s!v :

aigoo~~

mau pitam~~

zella said...

dorang ni xsayang nyawa mereka
dan juga membahayakan nyawa kita gak..

LORD ZARA 札拉 said...

zella:

betul katamu sayang~~

Lifesaver said...

sabar ye dik

anith said...

dh ckp amalan kot kak..
bersedia dh nk mati~
hurm