Thursday, December 24, 2009

Kalau Kamu Rasa Tegang, Kamu Perlu Baca Ini Secara Tenang.


Hari ini keputusan PMR diumumkan.
Tahniah buat semua calon PMR 2009.
Masih banyak yang perlu diperbaiki untuk masa hadapan.
Tahniah buat adik aku yang culas mahu belajar. 6A 2B itu sudah baik buat kamu, malahan lebih daripada usaha yang kamu curahkan.
Buat sepupu-sepupu tercinta yang masih belum dihubungi, aku pasti kalian juga punya cerita bahagia.
Senyum.



Suasana sibuk disekeliling membuatkan aku pening.
Aku duduk di satu sudut, berusaha menyelesaikan kerja aku sendiri.
Aku keluarkan apa yang aku perlukan.
Aku buka satu-satu, cermat.

Aku tunggu dia datang.
Harapan aku, dia datang cepat agar yang lainnya akan lebih pantas.
Dia ibarat magnet berkuasa tinggi.

Mereka datang.
Permohonan maaf aku kepilkan di dalam hati.

Aku : Bahan dah siap. Aku tunggu korang datang.
D : Mari aku tolong kau bukakan.
Mereka : Kau nak tolong buka apa? Jangan main-main.
D : Bukakan sampul ni lah!
Aku : (Tahan marah dalam hati)

Kerja-kerja kami mulakan.
Aku benci bila buat kerja ini - penat, sungguh aku benarkan diri aku gembira.

Aku : Tolong tegangkan bahagian ini.
D : Sekejap, aku tukar posisi dulu.
A : Gilalah! Kau nak tukar posisi?
B : Kau jangan nak main-main kat sini Jang.
D : Jangan bisinglah, kau tolong aku sekali cepat!
Aku : Kalau nak buat benda ini cepat, baik kau tolong tegangkan bahagian tu.
Kalau tak sampai esok kita berkampung kat sini!
C : Kalau nak tegang, mestilah kena pegang. Apalah budak-budak ni.

Tahap kemarahan aku semakin meningkat nampaknya.
Tuhan, tolonglah aku.
Aku penat dengan kerja ini.

Ya, itu tugasan kami.
Tugasan yang buatkan aku separuh mati.
Bantulah aku.



Mulai esok, aku agak sibuk dengan urusan keluarga.
Sepupu terdekat bakal melangsungkan pernikahan dengan teruna pilihan hatinya Sabtu ini.
Khabarnya perlu menjadi pengapit, oh, tidak mungkin.
Aku mahu lari.

Zara : Hujan - cuaca sangat sejuk. Ada sesiapa mahu berikan pelukan hangat buat aku?

27 comments:

zella said...

satu pelukan utk zara!
=)

Hang TuARC said...

pegang ape?batang khemah? hahaha

hans said...

wah
okayla tu 6A 2B

Aidi-Safuan said...

tegang mane? mane?

Qismina said...

salam... saje nk menyibuk uhuhu..

saypOOL rafhtello said...

bersyukur la dapat 6a..ok wat.. =)

M O N I C A said...

congrate dekat adik sis zara..:)

raudhah said...

kalu dah tegang buat apa nk dipegang lagi?? kan dah stable ahahhaha.. aisyeee...

enyheartsdiamond said...

tahniah adik zara!

zan-xray said...

tergantung la cerita..
benda yang dibuat tu..
aiyokkkkk peninggg

Uruchimaru @ kf said...

ko bwat pe skrg wey,lame xdgr citer?

bye

cHeRyNa PiReS said...

suasana tegang sebab kak sha tak dpt blogging. mungkin sampai tahun depan. tp kisah tegang kamu nieh dik...aduhaaiii....ku baca juga sebab nak ubat rindu walaupon hanya ada 30mins!

pengapit? wowww...kirim pix boleh?

naz said...

peluk percuma? hahahha

CikGadis said...

congrate tuk adek k zara

Wanita Itu said...

adik akak jadi pengapit....

jangan lupa tangkap gambar yer hee...

Dak Wan said...

PMR itu LCE / SRP kan? Adeihh... No wonder ada yg panggil teman pakcik. Hehehe.. Kenduri kendara memang perlukan kesabaran yang tinggi, kan Bak kata orang iklan "sabar je lahhh"

keSENGALan teserlah.. said...

hahaa...
ada mksud tersirat btol dalm perbualan tuh..
ngehh..
jadik pengapit..
market sket..mana taw ade yg berkenan nk buat menantu kan..
=)

sharamli said...

nak pegang jgk..nak2..

mesti lagik tegang...b0leh?

NuR said...

tmpt lain ujan
sini panas..

avid gunner said...

cantik la tu 6A..bole masuk aliran sains...

cInTa aDrIaNa said...

wow...kakak zara jadik pengapit..??

meh nak peluk2 meh...(^_^)..hehe..

zamspotte said...

crita per ni?? cambest jer... tahniah adik kamu...

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.tahniah utk adik kamu syg ;)

faqhrule said...

adik laki ke pompuan?

Farhana said...

Hahaha.. Tugasan pe tu zara??? ;p

~ jadi pengapit okey wut.. amik berkat pngantin.. ngee..

Ries Lee said...

tahniah utk adik anda.

Lifesaver said...

sudah tegang ke setelah di pegang?