Tuesday, December 29, 2009

Kamu Boleh Padam, Ludah, Pijak Aku Tetapi Masih Gagal Membunuh.




Jari kau tunjuk satu pada aku.
Empat lagi ke mana?

Aku hanya mahu mendiamkan diri hari ini.
Diam.
Tampal muka senyum di wajah hodoh.
Hati yang tenang telah kamu kocak dengan tsunami hebat.
Ini bukan nilai yang aku cari.

Kamu curah cairan yang panas.
Kamu tabur serbuk sumpahan dalam senyuman aku.
Aku hanya mampu ketawa.

Kamu telah injak nilai persahabatan hingga ke perut Bumi.
Perut rasa mahu kentut.
Melepaskan ketawa berdikit-dikit.
Kentut.

Ceh, busuk.
Sebusuk nilai persahabatan kamu.
Senyap.
Diam.
Doa.
Perlahan.

Kamu tidak akan pernah mengerti.
Sebab kamu menulikan diri.
Jatuh ke sisi.
Bukan tahi.

Zara : Ketawa riang aku mahu kamu renggut. Ini bukan padang ragut yang penuh dengan haiwan berjanggut, ini bukan ladang ternakan yang penuh dengan rumput, ini sebuah hati yang sedang mereput.

21 comments:

sharamli said...

apa yang mereka buat pada kamo0 syg?


abaikan...

AzuanBudakPandai said...

cam sedh je entri ni huhu

GhOsToNe said...

entry sedeyh nampaknyew..

ala..

biaselew tue lam brkawan,kan?

rAtu saLju™ said...

jgn terus rebah syg..terus bangun dan lupakan dia dan kisah persahabatan yg tak baek itu...syg kamu!

Tekkaus said...

It's time to stand tough. Don't let others derive joy from your sadness and failure. :D

sI tEDI said...

sahabat yang tidak jujur boleh kirim salah sahajalah!

Dak Wan said...

Teman apa yg mengguris begitu?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tinggalkan teman sebegitu..cari saja yang baru..

m.haziqhanif said...

wat lek sudah...

Eldy said...

bunuh jer terus ! haha ~

ashie023 said...

just ignore them..
kalu pikirkan sakit hati..

Aku yang bijaksana said...

Thanks alot zara...

sedap kek tu =]

dilot said...

cerite mcm bunyi sedih je...jangan fikirkan sangat...nanti sendiri yang sakit hati..

i'msosupernotcool said...

komen ni xde kaitan..

teringat zaman sekolah..
all star hitam..
ahh..

Lifesaver said...

ada org menunding jari?

zella said...

hurm... ade org buat zara sakit hati??

~0~ said...

erkkkkk

Naz said...

nak masuk tahun baru.. lupakan saja kisah2 lama... bersabar yer dinda... :)

atty's said...

masuk tahun baru ..mulakan azam baru ye dear..lupakan je..semua yg lama..tuh

ezzati said...

spe tunding jari tu?

Bungakopi said...

cantik~