Sunday, December 20, 2009

Keliru Dengan Jantina : Jangan Singkap Kain, Jangan Londeh Seluar


Selamat berhujung minggu semua.
Moga kalian sentiasa dalam rahmat Yang Maha Esa.
Hari ini mungkin akan sibuk lagi dengan aktiviti senyum-makan-salam.
Musim mengawan memang popular jika hujung tahun bukan?
Bak kata aku, orang Malaysia pantang ada cuti - mesti proses mengawan secara halal dan besar-besaran akan dibuat. Yang tidak halal itu masuk cerita lain.

Pertandingan sempena Ulang Tahun Pertama Dunia Sebelah Zara masih berlangsung.
Tarikh tutup penyertaan adalah pada 25 Disember 2009.
Setakat ini penyertaan masih dihantar dan aku sedang menilai sambil tersenyum melihat cara penulisan kalian yang mesra dan hangat.



Kebanyakan peserta sangat suka dengan ruang PENCINTA DIRI yang berada di sebelah kiri atas.

Seorang ahli kimia berusia 22 tahun yang gilakan pelukan dan ciuman. Dia kadangkala keliru dengan jantina sendiri setelah berjaya menghasilkan tiga kilang kasih sayang, cinta dan juga racun untuk digunakan terhadap makhluk yang memakai seragam putih-hijau-biru secara konsisten setiap hari.



Berikut adalah sedikit penjelasan tentang perkataan yang ditebalkan.

Ahli kimia - itu merupakan kursus utama ketika pengajian sarjana muda aku. Oh, memang aku dalam fakulti pendidikan tetapi aku juga merupakan sebahagian daripada fakulti Sains. Maksudnya, kaki aku berpijak atas dua fakulti dan sijil akhir yang aku genggam ada tandatangan dua dekan fakulti ini. Seperti sarjana muda berganda.

Keliru dengan jantina - aku lelaki atau perempuan? Kalau kamu tanya bekas rakan sekolah dan bekas rakan matrikulasi - aku percaya jawapannya pasti berbeza dengan jawapan bekas rakan seuniversiti.*ketawa*

Tiga kilang kasih sayang, cinta dan juga racun - itu adalah manifestasi perjuangan aku sebagai diri aku yang kamu kenali di sini.

Seragam putih-biru-hijau - di mana kamu selalu melihat ini yang boleh kamu kaitkan dengan kerjaya aku sekarang?

Ada apa-apa lagi persoalan yang menganggu minda?



Aku masih menunggu jika kalian mahu menghantar penyertaan lagi. Mungkin hadiahnya tidak seberapa tetapi aku harap kalian sudi menerima jika penyertaan kalian menambat hati si gebu yang tinggal bersama aku.Aku rindukan kekasih gelap yang cerah, dia bakal berangkat pulang menemui bakal isteri tercinta sedikit masa lagi.

Zara : Selamat berhujung minggu semua. Terima kasih atas pelukan dan ciuman kalian semalam. Aku tidur dengan diulit bahagia.

26 comments:

zella said...

rajinnya zara study...

p/s:wah! sempat lg posing di makmal ye??
=)

naz said...

ohhh now i faham sikit je lar haha
terang kan lebih meluas agar i yakin u perempuan

Dak Wan said...

Hehehe... Setelah sekian lama, masih ada yg tertanya-tanya ye? Hehehe.

NuR said...

seperti sarjana muda berganda
~~ suka ayat tuu..

abe long said...

xstudy pon tu...
posing yg byk..
hhheeee

zan-xray said...

dah terjawab pun pertanyaan tu :p
cuma menunggu kad undangan zara untuk musim mengawan seterusnya ahakz

mamai said...

nak pinjam baju yang putih tu

mamai said...

nak pinjam baju yang putih tu

mamai said...

nak pinjam baju yang putih tu

Framestone said...

bro pasti dgn jntina bro.. coz bila bro selak seluar bro nmpk itew he...23x dah bro pastibro keras dan bukan lembut melentik huhuuh

www.broframestone.com

mUTe said...

Ni lab mano lah nih.... haha. Bersih jer baju. Baru beli eh? haha

cik EPAL said...

ni kontes ke?? :)

cik EPAL said...

klik tm and tupperware :)

Ms.Independant said...

Aku nak join tapi...
Maseh memikirkan name yg sesuai.
Adehhh~

avid gunner said...

hadiah bagi gempak skit...macbook ke...moto sebijik ke...hehe..

kawie2020 said...

hehehhehehe.. japs aku nk cr idea nih...

[z@ck] said...

aku nk join..tp idea tak mai lagi..
huhuhu

enyheartsdiamond said...

eny baru lagi follow blog zara..so mcm x layak bertanding je sbb byk lagi yg belum xplore ttg zara ;)

*eny suka ruangan tu jugak ;))

Jard The Great said...

i'm clueless at the moment.. ehehe

Farhana said...

Ohohoh.. Itu rupenye kesah di sebalik cerita.. Ahaks.. ;)

Bertambah stingkat ku mngenali zara.. Heee.. ;)

Lea-eLia said...

wahh, segala persoalan telah terjawab! thanks Miss Zara!

Eazy Izzuddin said...

hype
ahli kimia juz like my sista...
xD

suke baju tuh

btw
Vote For Me

http://www.broframestone.com/2009/12/bfundi-bloggers-dengan-broframestone/

Thanks so much
hehe
xD

messyremo said...

muka penat tu..

adakah aku TERnampak mata panda di situ?ekeke...

tnggu aku pnye entri~
itupun kalu sempat masuk...hehe

Lifesaver said...

kamu bakal ahli kimia? oh!sudah jadi cikgu kimia

PiNk ButTeRfLy said...

mau hantar penyertaan tapi masih malu2.

haha..

Tekkaus said...

Cikgu kimia berhati-hati tau. Jangan letupkan sekolah! :p