Friday, December 25, 2009

Musim Mengawan Terpenting Bakal Muncul Esok - Sedia Zara!


Esok sepupu tersayang bakal melangsungkan pernikahan dan majlis perkahwinan.
Tahniah buat dia.
Teringat perbualan dengan bekas rakan seperjuangan ketika di matrikulasi dan di kampus selatan.
Kelmarin ulang tahun dia.



H : Sarip, bila kamu nak kahwin?
Aku : Apa pula aku dulu? Kamu lagi tua. Kahwin dulu la.
H : Aku nak makan nasi minyak kamu dulu.
Aku : Apa kata kita makan nasi minyak Pijan dulu?
H : Itu bahagian lelaki, yang perempuan kamu dulu la.
Aku : Gila ke? Aku muda lagi. Lagipun aku tiada teman lelaki. Carikan aku seorang.
H : Ala, aku baru nak suruh kamu cari untuk aku. Cikgu-cikgu muda ke?
Aku : Carikan aku jurutera-jurutera muda dulu la.



Sebahagian dari gambar pertunangan sepupu setahun yang sudah.
Bila tiba giliran aku?
Siapa tanya soalan tu aku gigit dia punya hidung sampai putus.
Ketawa.

Selamat hari Natal buat kekasih gelap yang cerah.
Selamat hari Natal buat semua teman-teman pengunjung Dunia Sebelah Zara.
Selamat berhujung minggu buat teman-teman semua.

Zara : Pelik mengapa semua orang menulis tentang lebihan lemak. Terbaca di SINI juga.

27 comments:

Hang TuARC said...

haiyayaaa lepak la
baru 24
berfoye2 dlu la zara
koh3
weh cikgu hot taw
mak2 mentua tgh mencarik menantu cikgu skang
koh3

en_me said...

ammvoiii nak kawenn ghitewww.. uhuhu

avid gunner said...

kawin dengan pengetua je, zara...haha..

miSs s!v said...

geget hidung sampai putus?
kau zombie ke kak?
ekekeke

Mamai said...

pakcik sudah melalui zaman itu

hisham said...

mane2 pg blog..byk ade kisah khwin..teringin plak nk kawin..hehe

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.ku kekurangan lemak
.mtk sikit! ;p

lynn-the gudigudigurl said...

bila turn kamu zara?
aoiiyork kena gigit hidung la ni .

[z@ck] said...

klu ko kahwin tak jemput aku..
ak gigit idung ko sampai putus..

cik lizi said...

haha ;p

slmt berhujung minggu jgk~~

enyheartsdiamond said...

merry xmas too zara tooo! <3

♥Hernee Nazir♥ said...

nk tnye turn zara bile tkut kna gigit idung.. xpe la akk doakn nti smpai mase turn zara mnyusul..hehehe

CikGadis said...

ckgu menjadi plihan mnantu yg HOT ?
ngeh3

profnotetree said...

mak iah..jangan kawin awal2 mari enjoy dulu then stop enjoy baru kawin

niesz said...

ha a. la..nies pon da xsabar2 nk mkn nasi minyak zara nie..hihi..

hans said...

owh,bila ko nak kahwin zara?
sila gigit hidung aku sewaktu aku sedang selesema dan bermukus
hahaha

mamai said...

bila tiba waktu dan tikanya pastikamu juga akan ketemu orang yang disayangi

Paan said...

Kahwin2 belakang cerita. Sekarang saya nak tumpu jadi doktor dulu. Murni kan impian saya?

sharamli said...

kamo0..

hidung sy kebal..

eh..bila giliran kamo0?

saypOOL rafhtello said...

mesti best kan gigit hidung.. nak2.. haha

ashie023 said...

aih..main tolak2 ni..ahhaha..senang2 korang berdua makan nasik minyak sendirilah..ahaha

[S]itie [B]Um [B]Um said...

kamu bile lagi sayang?

touyakaruma said...

kita kawen dua jerlaa senang

zeqzeq said...

mengawan???tandanya ia berkawan dulu baru mengawan, kalu nikah dulu, jadi menikah,

.:fifi:. said...

bilakah agaknya akn keluar posting yg bertajuk

'anda para blogger di jemput hadir ke majlis pernikahan saya zara..'

huhu bilakah???

Tekkaus said...

Berhati-hati ya. Jangan terlanjur. :p

Lifesaver said...

kamu jadi pengapit atau pengepit?