Wednesday, December 02, 2009

Panggilan Lewat Malam : Kehadiran Kamu Di Antara Mereka Bertiga Membuatkan Hati Aku Nanar Untuk Membuat Pilihan Terbaik. Ini Soal Lima Hati Sayang!




Sayang.
Maafkan aku.
Sungguh, aku pohon ampun dan maaf dari kamu.
Selama ini aku hanya melihat kamu dari jauh tapi aku tidak mampu merasai kenikmatan bersama kamu.

Sayang.
Tarikh itu hampir tiba.
Mungkinkah ada jawapan bagi segala persoalan yang melanda aku?
 Teman wanita pertama?
Kekasih gelap yang cerah?
Cinta ketiga yang bakal bernikah?
Atau kamu yang baru ku temui?



Ia melibatkan hati sayang.
Bukan seorang.
Tetapi kita, kita berlima.
Aku, kau dan mereka bertiga.
Maaf sayang, kamu yang keempat.

Sayang.
Mulanya aku menjangkakan hanya ada dua dalam hidup aku.
Teman wanita pertama yang kini sendiri dan mencari bahagia.
Kekasih gelapku yang cerah yang sedang enak mengulit cinta.
Tarikh itu tidak luput dalam ingatan aku.
Tapi, tatkala aku menerima warkah dari cinta ketiga aku, aku tersentak.
Dia juga punya hak untuk menuntut kelebihan kasih sayang aku.
Sungguh.
Walaupun cinta kami telah direnggut oleh seseorang yang bakal dia nikahi, tapi aku pasti dia masih milik aku.
Degil bukan hati aku?
Nah, kamu muncul membawa sinaran yang membuat hati aku berkocak gagah.



Sayang.
Sudah tentu aku mahu buat kamu bahagia.
Sudah tentu aku mahu buat kamu ceria.
Lupakan teman wanita pertama dan kekasih gelap yang berkulit cerah buat seketika.
Usia mereka bakal menginjak juga, tetapi kamu lebih muda, lebih bergetah.
Abaikan cinta ketiga yang bakal bernikah dan meninggalkan aku.
Kerana apa?
Aku punya kamu sayang.

Sayang...
Kita mungkin jauh terpisah tetapi aku mahu kamu selalu mengingati aku.
Mengenangi kasih sayang kita sepanjang waktu.
Setiap saat, detikan yang berlalu, hanya aku yang mengisi kalbumu.
Bukan mereka yang hanya akan lalu lalang dalam hidupmu.
Maka sayang, bila aku sudah bicara mengenai waktu, aku hanya terfikirkan sesuatu.

http://d2g465z57r2u8t.cloudfront.net/photos/18902/Diesel-D21200-Pink-Watch-Final-1.jpg

Ia akan berada dekat denganmu.
Ia akan sentiasa berada disampingmu.
Di setiap denyut nadimu yang bergerak, detik waktu turut sama menginjak.
Maka, aku rasakan inilah yang terbaik di saat kamu mahu menginjak usia.
Meninggalkan nombor satu di hadapan.
Dan menyalin nombor dua sebagai ganti usia.

Sayang.
Sekali lagi aku dambakan kamu sudi memiliki ia.
Biarpun ia hanya sesuatu yang biasa, tetapi ia penting dalam kehidupan kita.
Aku harap kamu sudi sayang.
Menerima dalam setiap helaan nafasmu.
Menerima dalam setiap denyut jantungmu.



Selamat ulang tahun Ween sayang.
Biarkan aku lupakan teman wanita pertama dan kekasih gelap yang bakal menyambut ulang tahun pada hari yang sama.
Biarlah aku lupakan cinta ketiga yang bakal bersanding pada tarikh yang sama.
19 Disember 2009.
Biar ia hanya milik kita berdua.

Ween tuan punya Alam Maya Saya.

Zara : Sekali lagi, ini adalah penulisan khas untuk pertandingan yang dianjurkan oleh Ween (Alam Maya Saya -AMS) sempena ulang tahun kelahiran dia yang bakal tiba pada 19 Disember 2009 ini. Oh ya, memang benar teman wanita dan kekasih gelap bakal menyambut ulang tahun mereka juga. Cinta ketiga juga bakal melangsungkan perkahwinan dengan jejaka pilihannya. 


67 comments:

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.gudluck! :)

joegrimjow said...

cam nak masuk jugak la

Jard The Great said...

hehehe.. sweet...

hans said...

hahaha
ingatkan apa tadi
gudluck

mEiZ SHA said...

so sweet giler cikgu ni bermadah..;D

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha (◡‿◡✿):

thanks sayang!

=]

LORD ZARA 札拉 said...

joegrimjow :

sila Joe~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

Yeay!

jard was here!

LORD ZARA 札拉 said...

hans :

hahaha~

harus hans~

LORD ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA:

hehehe~

thanks kak~

ween said...

wah. puitis nya. i love ur words, kak zara! thanks join contest ween :)

Ms.Independant said...

Ni utk kontes Ween eh?
Gudlak!!!

^_^

Nakamura Kazuki said...

zara kome ni bukat je ahli kimia tapi ahli bahasa..blehla part time ngajar BM..hahahaha

ween said...

huu. mula2 mcm confius siapa mereka bertiga. baru lg berkenalan dgn Dunia Sebelah Zara. after read ur previous entry, baru faham :)

naz said...

romantik nya. siapa yang akan ayat u nanti mesti kena sastera tinggi haha

Paan said...

Happy birthday Ween! (sape ntah)

s.c.h.u.l.t said...

tak berapa faham sebab banyak watak misteri. :D

apapun good luck!

pssttt..jom kurus! ^___^

ber_uwang said...

he he ... pak cik nak adiah juga

sI tEDI said...

dak zara.. gud luck!! :)

sI tEDI said...

dak zara.. gud luck!! :)

rizputra7 said...

gudluck zara..hasil nukilan yang cukup jiwang....

░♥si lampu neon♥░ said...

zara kalau ko taknak jam tu , ko pas kat aku k lalaa

LORD ZARA 札拉 said...

ween :

hehehe~

no big deal dear~

just hope u like it~

LORD ZARA 札拉 said...

Ms.Independant:

hehehe~

TQ sayang!

LORD ZARA 札拉 said...

Nakamura Kazuki :

hahaha~

BM?

karangan?

aku pengsan wei~

LORD ZARA 札拉 said...

ween:

hehehe~

maaf buat kamu confuse dik~

=p

LORD ZARA 札拉 said...

naz :

hahaha~

apakah sasterawan negara?

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

Paan:

main tibai je dak paan~

kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

s.c.h.u.l.t:

hehehe~

kamu buat bisnes kurus ya dik?

nanti ku usya~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

ber_uwang :

masuk pakcik~

masuk~

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

dak tedi~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI :

hehehe~

maceh~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

rizputra7:

jiwang ke Riz?

aiyoo~

hehehe~

LORD ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

tu ko tanya ween neo~

LOL!

Gieyana said...

uitss..19th Dec 09..tarih anibeseri akak gak tue...

LORD ZARA 札拉 said...

Gieyana:

wah kak~

buat contest gak ke?

hehehe~

YobSumo said...

teman wanita, kekasih gelap dan cinte ke3 semuanya kamu ada

jadi siapakah Ween di mata kamu?!!!!

tetiba emo pulak.

adakah Ween yang keempat?

jeng jeng jeng!

Hazami Bahrin said...

Then babe, who am I inside your cold heart?

Who am I babe?!!

=p

LORD ZARA 札拉 said...

YobSumo :

Oh Yob~

aku keliru~

aku keliru!!!

hahahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

Hazami Bahrin :

I don't know~

LOL!

ashie023 said...

aku x paham sangat cite nih ..kene translate dalam BI nih..ahhahah

oh..pasal contest ke?keke...hengatkan apa dah...<-kes x baca abis..pahtu dah letak komen..wakaka

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023:

Nanti aku translate laju2~

hahaha~

rAtu saLju™ said...

heheh...best of lux dear...x sngka u ponw masuk...

LORD ZARA 札拉 said...

rAtu saLju™:

hehehe~

TQ sayang!

CIK IZ'S said...

ingatkan ape la tadi...
wat suspen jer..
tapi, sedap gak sastera cikgu ni ek :p

LORD ZARA 札拉 said...

CIK IZ'S :

hahaha~
maceh sayang~

Noorlaila Mohamed Nor said...

suspen betul!
haha

DeeN said...

Macam novel plak, wow!

hans said...

hahaha
harus2
sokong2
tapi ada macam novel juga nih
tulis lah cerpen cik zara
mana tau leh jual
dapat royalti

GhOsToNe said...

chaiyok2!!!!!!

Pocket said...

adoila,
ku baca, ku tak paham,
ku baca lagi,
ku tak paham lagi...

akhirnya bila dah paham,
kutahu yg aku perlu stalk kamu lagi...
dan lagi dan lagi :D

utk memahami cinta pertama dan kekasih gelapmu itu...

adehlaaaa..:D

tp entah kenapa dalam ber'adehlaa' aku tersenyum... zara yang memutuskan neuron ku... aku perlu minuman ber DHA

Dak Wan said...

Wahhh..... Ermm, nak masuk gak ke takmo erk?

Fatt Chin Choy said...

power giler manis ayat ko
ahahaha

Tekkaus said...

nak masuk contest ke? All the best ya. hadiah boleh kongsi tak? :p

et said...

jam tu ke watak baru?

bace kali ke 3 macam baru dapat tangkap..

dah beli? atau baru nak beli? huuu~

gud luk utk contest..^^

LORD ZARA 札拉 said...

Noorlaila Mohamed Nor:

suspen eh?

hehehe~

LORD ZARA 札拉 said...

DeeN:

masih tak boleh lawan kamu kak~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

hans:

hahaha~
ku menulis tak konsisten hans~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

GhOsToNe :

arigato neh!!

LORD ZARA 札拉 said...

Pocket :

hehehehe~
hoyeah!

dapat memutuskan neuron abangku!
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

Dak Wan :

hehehe~
kalau nak silakan~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Fatt Chin Choy:

mana boleh lawan ayat ko Fatt~

haha~

LORD ZARA 札拉 said...

Tekkaus:

hehehe~

betul!

=]

LORD ZARA 札拉 said...

et:

hehehe~

bukan nak beli dik~

kih3~

L said...

bila lu nak tepon gua?

LORD ZARA 札拉 said...

L :

nak nombor ke?

hahaha~

Lifesaver said...

apa maksud kekasih gelap?