Sunday, December 06, 2009

Walaupun Aku Tidak Dapat Ke Maskara 18, Aku Tetap Wanita Muda Yang Sukakan Barisan Dandanan Yang Mudah Dan Ceria Kerana Aku Enigma.




Salam hujung minggu semua!
Apa yang bakal dilakukan oleh kalian semua pada hari ini?
Oh, menerima tugasan dari Cik Biol malam tadi.
Seperti yang kalian sedia maklum, aku memang liat membuat tugasan kecuali aku rasa benar-benar aku suka.
*ketawa*

Memandangkan Dunia Cinta Pertama aku sudah dijadikan sesuatu yang peribadi, maka aku mahu menulis di sini. Lebih-lebih lagi sebelum ini ada yang meragui jantina aku walaupun sudah terpapar jelas wajahku yang bulat di merata penulisan aku sebelum ini. Justeru itu, aku mahu mengucapkan terima kasih buat Cik Biol yang comel itu. *senyum kecil*



Tugasan itu mahukan aku menyenaraikan mengapa aku menggunakan senarai di atas. Oh, itu semua memang milikan peribadi aku walaupun aku jarang menggunakan kesemuanya serentak. Sayang, aku tidak mahu menyenaraikan semua boleh? Aku hanya mahu memilih yang tertentu sahaja.

13 - Hugo Boss : Ini wangian untuk lelaki tetapi aku gemar akan baunya yang mesra.
14, 15, 16 - MAC : Kali pertama aku beli dengan gaji sebagai guru ganti sebelum majlis graduasi. Agak perit dengan harganya tetapi jujurnya, ia memang berbaloi dengan kualiti kembaran bersama.
24 - Diberi oleh seorang rakan berpoya-poya aku di tahun akhir.
25 - Set pertama yang aku miliki.
26 - Warna kegemaran aku sudah habis digunakan. *benci*

Buat mereka yang sering tertanya mengapa aku gemar tampil secara sambil lewa tanpa sebarang solekan ataupun bersolek tanpa kelihatan, jawapannya mudah sahaja.
"Itu memang aku - mudah dan sukar difahami (baca : enigma)"


Seperti biasa, tugasan ini akan berakhir di tangan aku sahaja.
Merujuk kepada penulisan sebelum ini, peribadi yang aku maksudkan adalah apa yang aku rasakan dengan persahabatan yang terjalin antara kita semua di dunia maya ini. Kalian membuatkan aku tersenyum gembira setiap kali kita berdakapan mesra.

Bagi yang mahu menyertai pertandingan yang dianjurkan, kalian masih punya banyak waktu dan ruang masa.

Zara : Ucapan Selamat Pengantin Baru buat rakan yang dianggap sebagai abang, Hanif Ismail dengan pasangannya. Moga sentiasa di bawah payung rahmat Ilahi sepanjang waktu hendaknya. Tahniah atas ikatan dua jiwa.

46 comments:

Zarpeno said...

wahh...first time komen kat sini.uit, hugo boss? bokmai sikit!!

erk!cursor MAN U!

Jard The Great said...

wow.......... ko pakai mekapppppppp......

傑仔 Kit-Zai said...

Zara, tak aci la ni...

«♪Ruff♪» said...

segan dowh dgn ko
aku xde secalit make up pn
aku xreti nak pkai semua tuh...
ngeeee

miss lolly said...

sayang. kenapa alatan kamoo lagi banyak dari alatan lolly ?

sI tEDI said...

banyakknye dak zara.. meja aku x sepenuh itu!!

ekekekekkee

cik ian@aH Lian~ said...

ouh, banyaknyer yang?
sis cuma ade spf30, perfume, body spray, eyeliner, lip ice dan compact powder..

LORD ZARA 札拉 said...

Zarpeno :

hehehe~

Hugo Boss kegemaranku~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

hahaha~

terkejut tak?

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

傑仔 Kit-Zai :

aigoo~

ye ke?

LORD ZARA 札拉 said...

«♪Ruff♪» :

takpe Ruff~

aku belajaq sendiri~

hehehe~

LORD ZARA 札拉 said...

miss lolly :

banyak ke?

tak pandai guna sangat pon~

=]

LORD ZARA 札拉 said...

sI tEDI:

hehehe~

ku letak dalam bakul sebenarnya~~

LORD ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~:

daku kan budak nakal yg suka poya2 kak?

LOL!

Hazami Bahrin said...

Darling, since when u changed career?

A make-up artist?!

LOL!

Allyssa M said...

That's pretty too much baby!

=]

But mine is more!!

An officer, is an officer anyway~~

LORD ZARA 札拉 said...

Hazami Bahrin:

Wak lu!!

hahaha~

Donatella said...

Zara, u wear all of it?!!

@_@

LORD ZARA 札拉 said...

Allyssa M :

hahaha~

well, u r the lady~~

LORD ZARA 札拉 said...

Donatella :

only some at one moment~

=p

MinMin said...

hi dear,i dun hv any make-up stuff..i x reti make-up la...but for a girl,that's a must kn...huh~~

LORD ZARA 札拉 said...

MinMin:

I read and praktis woo~

=]

[z@ck] said...

ak x reti pakai mekap..
=X

Farhana said...

Erkk.. Bnyk giler.. Huuu.. Cikgu pi skola kene pakai mekap ke erk yg spatutnya? Hehe.. ;)

LORD ZARA 札拉 said...

[z@ck]:

aigoo~~

aku pon tak pandai sangat woo~~

LORD ZARA 札拉 said...

Farhana:

ku pakai sikit2 sajo~

hehehe~

ashie023 said...

Nivea?check
aiken?check
rexona?check
bedak?check<-tak tau jenama ape tuh...
Hugo Boss?oo..ambe pakai perfume lain..heheh..

Cik Biol said...

terima kaseh buat ya..hehe
byk la mekap dia hahaha

LORD ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hehhee~

kamu check cam polis~

aigoo~~

LORD ZARA 札拉 said...

Cik Biol:

hahaha~

ku segan~

hehehe~

oranglidi said...

terkejut,,

K~UN said...

uiks!
dalam diam2 lagi byk dr k-un rupanya..
hehe..
sedekah mac tuh,boleh??
k-un xmampu la nak beli la,cikgu zara!

et said...

hak3..xtau plak kak zara pakai makeup neh..nmpk neutral saje sentiase..

ecececee..neh kasik bodek, nanti ley menang contest x? ^^

qila~ said...

awk x prlukn sy,awk mmg da cntik *cam ikln cmelia tu* hehehe..
ade kne mgena ke =P

mier@merr said...

waaaa....byk2...aku slalu bedal mak n adeq punye jek.. tp aku ade 2 set eye shadow..ekeke...mascara tade langsung.. adiahkan aku satu yang...haha

hans said...

pertandingan apa ni?
aku pinjam meja mak aku leh tak zara?
haha
baru nampak banyak barang skit

LORD ZARA 札拉 said...

oranglidi :

haha~

ko terkejut apa nya?

LORD ZARA 札拉 said...

K~UN :

hahaha~
mana bleh bagi kamu MAC~
kih3~

LORD ZARA 札拉 said...

et :

amboi kamu sayang~
kena gigit mau?

LOL!

LORD ZARA 札拉 said...

qila~ :

eceh~

hahaha~

LORD ZARA 札拉 said...

mier@merr:

hehehe~

mak aku punya takde~

LORD ZARA 札拉 said...

hans:

ni tag le~
ko nak buat?
bleh~~

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.ajar ku mekap bole? ;D

LORD ZARA 札拉 said...

intanurulfateha (◡‿◡✿):

hehehe~
bulih2~

LORD ZARA 札拉 said...

chokio_nia :

akan satu masa kamu terpaksa pakai~

Lifesaver said...

byk mekap mu dik..aku pinjam leh?