Tuesday, January 26, 2010

Dari Si Tengik Buat Si Busuk Sempena Ulang Tahun Ke-23 Si Busuk.


Busuk.
Busuk.
Selamat ulang tahun ke-23 Busuk sayang.
Kamu sahabat terbaik Si Tengik yang tidak mahu menginjak dewasa.

Busuk.
Hari ini kamu sudah dua puluh tiga tahun.
Banyak kenangan yang kamu lalui selama ini dan Tengik bersyukur sebab dia menemui seseorang seperti kamu sepanjang lebih dari setahun ini.
Ah, walaupun Busuk dan Tengik tidak pernah bertemu di dunia realiti, terima kasih kepada teknologi, mereka masih mampu berdiri, jatuh, bangun, duduk dan berdiri kembali bersama.



Busuk, kamu lebih dari sekadar kawan buat Tengik.
Kamu sahabat terbaik dia, kamu teman menggila yang selalu menyedarkan dia.
Kalau Tengik jatuh, kamu bangunkan dia, kamu gerakkan dia.
Bila Busuk jatuh, Tengik juga mahu seret dia kembali ke alam nyata.
Persahabatan pelik yang indah.
Mahu menggegar dunia?
Senyum mesra.

Tengik suka kalau Busuk ajak menggila bersama.
Oit.
Oit.
Oit.
Pembuka bicara bila mahu memulakan misi membuka kamera sesawang di ruang sembang.
Ah, berselubung, berkejar mencari sarung, kain tudung.
Nah, Busuk tekun membuat kerja, Tengik curi-curi buat kerja sekolah.
Ketawa.

Dengan ada Si Busuk, Si Tengik belajar tidak mahu mengeluarkan air mata duka.
Dengan ada Si Busuk, Si Tengik hanya mahu erti gembira.
Si Busuk ada penawar ketika duka.
Si Busuk ada pewarna ketika dunia mahu mesra dan ceria.
Bilang sahaja pada dia, dia akan coretkan sesuatu yang indah.

Senyum.
Busuk, Tengik sayang kamu.
Sebagai sahabat sejati yang mahu kekal hingga mati.
Persahabatan unik sambil meneruskan satu legasi.
Pasti.

Busuk.
Moga kamu punya hari yang ceria.
Dan dapat segala apa yang kamu citakan.

Zara : Kalau boleh aku mahu bersama teman itu sempena ulang tahun kelahirannya, tapi tidak mengapa. Dia memahami tugas aku sebagai pendidik bangsa.

10 comments:

Lifesaver said...

hari lahir mereka jatuh pada hari yg sama?

Atiqah Adnan said...

macamner la rapatnye si busuk dan si tengiikk kan.. sukar dibayangkan...

Aidy Shahiezad said...

keliru sekejap.. nie cerita pasal orang atau pasal bantal nie ?? gaya penceritaan macam si busuk tue bantal je... hehehe... ;) pape pun, happy besday...

Alimaz-Kembara Terasing said...

siapakah mereka ini sebenarnya....

«♪Ruff♪» said...

erk..zara..sape ek si tengik dan si busuk...nak kenal jugak bole?

sharamli said...

kal0 sibusuk @ sitengik bertukar jadik wangi nnt camane?

selamat hari ulangtahun...

:)

[z@ck] said...

selamat hari jadi mucuk..
=)

Dak Wan said...

Si mesin basuh tgh dok carik depa berdua nih. Hehehehe

Wanita Itu said...

salam lahir wat si busuk :)

Pali Rawk said...

yoo buddy! thanks for this post ;p

dah 4 jenis wish ko dah wish aku daa. kekeke.

23 today and i still got a lot to catch ;)

anyway, to those who wishes my birthday, thank you very much! ;)