Wednesday, January 20, 2010

Dunia Sebelah Zara Mungkin Tidak Akan Wujud Lagi. Maaf Semua.




Entah mengapa tiba-tiba pemikiran aku berkecamuk.
Keinginan untuk mencari diri yang pernah hilang tiba-tiba memuncak.
Hati resah dan gelisah.
Tidur malam sudah kurang dikunjungi mimpi indah.
Nasib baik tiada mimpi celaka dan bahaya.

Diam.
Aku sedang hilang lagi.
Sedikit demi sedikit malangnya.
Perlahan.
Sakit.
Hidung rasa sempit.
Perit.

Sedang berusaha untuk mencari makna yang utuh di sebalik diri yang mungkin tidak akan sempurna.
Bibir kejap kuat-kuat.
Otak simpan dalam bekas takungan teh herba.
Mata kaku pada paparan bayi kesayangan.
Kejang.
Sendu.
Mahu makan keju?

Mata mengantuk.
Kerja bersusun.
Pegang tangan kiri, hulur tangan kanan.
Rebahkan diri di ranjang pembaringan.

Tutup mata.
Tutup mulut.
Tutup telinga.
Aku rasa bahagia.

Zara : Sedang mencari nama baru untuk Dunia Sebelah Zara. Perlukah agaknya?

34 comments:

Anem arnamee said...

Salam sayang. alolo. erm,
mulut akan terus berkata-kata.
dugaan akan terus menimpa-nimpa,
yang penting kita harus terus berjaga-jaga.

kuatkan diri.

p/s: dunia sebelah zara dah cukup unik dan sebati sayang, jika nak ubah pun kena tukar sikit je, macam dunia indah zara ;p

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

nk tuka name ape? ;)

khairil said...

tukar terus ke wordpress zara..mesti best

GhOsToNe said...

x pyh kowt!

name nieyh pn dah besh!

Pisyek said...

da best kot... tapi kalo nk pendek lagi leh jadi dunia zara...

macam dunia pisyek la pulak...

hahaha.. =)

Uruchimaru @ kf said...

hurm igtkn nk delete tadi?

intan izani said...

kenapa nak tukar
dah ok dah dek...
ingat nak tutup blog tadi...

bellar0ssa said...

dah ok tu zara.. hmm kalo nak tukar betol gak la.tukar dunia indah zara bak kate anem=D

et said...

tapi..dah suke dgn name dunia sebelah zara..xyah la ek kak zara? ^^

ashie023 said...

lately aku nak masuk blog ko payah bebeno zara..loadin lambat gler..

aish..kenapa nih??
alamak..jangan ah tutup..
ambe xde mende karang nak baca..
aigooooo..nanti sape nk update lagu2 lagi?

ashie023 said...
This comment has been removed by the author.
ashie023 said...
This comment has been removed by the author.
ashie023 said...
This comment has been removed by the author.
sI tEDI said...

setuju dgn ashie. lambat loading!

fikir msak2~

i'msosupernotcool said...

takyah tukar.. da sedap name nih..

laila said...

fuhh ingatkan akak nk delete blog

Dak Wan said...

Gembira tak perlu di cari, hanya semangat yang mungkin kembali.

Wanita Itu said...

lebih rela kamoo tukar nama dari kamoo tutup laman ini sayang!! :p

jangan wat kakak gabra la dek oii heee...sakit dada nih hee..

ciK LyndaWawa igUana said...

jgn laa tutup........

ciK LyndaWawa igUana said...

jgn laa tutup........

ciK LyndaWawa igUana said...

jgn laa tutup........

mamai said...

tutup mata
tutup telinga
tutup mulut
tapi jangan tutup hati kita

Nakamura Kazuki said...

staykan lah dunia sebelah zara sebab ..banyak lagi kisah yang masih belum dibongkarkan...

kawie2020 said...

jgn tutup iman... jgn tutup blog dan jgn tukar nama kecuali alasan yg betul2 konkrit..

cintaAnna said...

cIK zARA...jangan le..Nama Dunia Sebelah Zara ni..unik tau....Seunik tulisan kamu juga

Eyriqazz said...

good luck..Umm..nama baru..Great Teacher Zara..blela bergandingan...

Great Teacher Onizuka

-aTie- said...

baru masuk sini dh nk tutup?...aisehhh...

Khaizarien Blog @ atie

Hazrey said...

I will be rite behind you girl! Whatever, wherever, whichever way pun.

Ohh, kalau tukar pun, KURANGKAN KALER KALER....!!!! Ok, cheers! Jangan meroyan ok.

nurayunni said...

xpyah tukar lar..suke name nie...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

cayang..

tak perlu cari nama lain utk blog ni...

DUNIA SEBELAH ZARA sudah sedap nama itu.....

rindu kamooo

Lifesaver said...

nape mau tukar?

Ms.Independant said...

No need kot.
Nama dan blog suda sebati bersama..

:)

noor afzan said...

ooo..ingatkan pe tadi..
boleh je tukar tapi url x yah la ye..bior le gitu aje..=)

[z@ck] said...

Ahli Kimia ok?
=P