Monday, January 04, 2010

Kalau Ada Lelaki Melamar Dan Bawa Kasut Yang Betul Ukurannya...


Impian.
Mimpi.
Bangun Zara!
Bangun.

Itu tidak akan berlaku.
Itu cuma dogengan yang tidak sempurna buat kamu.
Diam.
Jangan pernah fikirkan.
Hilangkan dari otak.
Mati.
Senyap.
Sunyi.


[Ini baru dibeli petang tadi - untuk kegunaan sukan dan ke sekolah. Kasut empat inci buat kaki aku kejang]

Kalau ada jejaka yang datang melamar sambil bawa kasut yang sesuai dengan ukuran kaki aku yang pelik ini, pasti aku akan tersenyum dan mengatakan, Ya, saya terima cinta kamu.

Diam.
Senyum.
Terpaku.
Omong kosong.
Mimpi yang takkan jadi kenyataan.
Kamu bukan puteri rupawan yang bisa mendambakan keajaiban.
Senyum kanyur.
Tampal di wajah.
Merah.

Zara : Esok akan pulang lewat. Perlu menguruskan sukan sekolah. Ya, ketua pasukan Laksama (Merah).

30 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

ko da bergaji! bila nak belanja aku

miera said...

salam ziarah..
pasti ada jejaka mahupun prince yang datg melamar kamu suatu hari nanti..
kan kita telah ditentukan jodohnye sejak azali lagi=D

green said...

saiz kasut brape?

pak long said...

salam...
selagi ada kilang kasut...
selagi ada kedai kasut..
selagi ada pembeli kasut..
pasti akan ada saiz kasut..

Wanita Itu said...

omong kosong??
taklah :p

FarhanaDr said...

Zara.. Kita berhak mimpi.. Mane tau satu hari takdir tuhan mahu makbulkan mimpi kita.. Heeehee.. ;)

naz said...

tak semua bermula dari mimpi. tapi tak mungkin jadi realiti kan haha.

Uruchimaru @ kf said...

wa mesti bestkan! alax2 cindrella !

ezzati said...

best gak..berangan jd silelah kannn.hee :)..slamat ketemu putera idaman kalbu

saypOOL rafhtello said...

lepas ni aku bawa yg 5inci punya..muat x??

~aSHa~ said...

kalo dia bawak kasut sukan atau kasut pua chu kang tu...dan betul2 muat...mcmane? anda setuju...ehehehe

GhOsToNe said...

tggu perempuan melamar den...

cintaAnna said...

Oit...Cik Zara..kalau ada macam ne? Mau terima ke?Si Dia ade bukti yg sgt kukuh...kamu sudah publishkan di ruangan yg satu dunia boleh jadi saksi...hehehhehe....

Selamat kembali ke sekolah !!!

Gieyana said...

hmmm..melamar?? muda lg tue dik..kejar dulu cita2 mu k!

Nk pinjam kasutmu bleh??

kawie2020 said...

sabaruddin tukang kasut akan datang x lama lagi..hehehehehehe...

sharamli said...

agak panjang kaki kamo0

[z@ck] said...

bab kasut ni aku sensitif skit..
kaki besaq..
nak cari kasut susah

AzuanBudakMemandai said...

tukang kasut diperlukan di sini huhu

NICK IRFAN said...

tgh tunggu prince charming la ni... hehehe jgn risau setiap manusia ade jodoh cuma lambat dan cepat jer.. smoga yang melamar awk nnt di akan pakaikan kasut kt awk.. amin,...

p/s=mcm cinderella lak? hehehe

anith said...

kakak!!! si comel nk jadi pengapit yer...
go cinderellaa~
=]

Aku yang bijaksana said...

Angan2 yg mungkin jadi kenyataan..

moga ketemu cinta sejati =]

Lifesaver said...

size kasut kamu brapa dik?

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

nak kasut hitam tu...saiz 8 eh

ehhehe

YuSeNzE - KniGhT said...

Huh~~~ untukmu Zara... Capal sudah la... muahaha~~~

Cik Biol said...

cinderella ek

kodokhijau said...

kasut buatan gombak nak tak?

zeqzeq said...

mcmana kasut boleh besar betis kecil??

Dak Wan said...

Hehehe, bakalnya nanti jadi tukang kasut sampingan ye, Zara?

M said...

Ada ke perempuan normal pakai kasut saiz lebih dari 7?

Rasaksa ke kau ni?

Hahaha~

molliesa said...

yeay! rumah merah juga!