Thursday, January 28, 2010

Siaran Tertunda - Rumah Laksamana Di Tempat Kedua Dan Syaitan Merah Menang Awal Pagi Tadi.


Laksamana!
Laksamana!
Laksamana!

Ya, keputusan rasmi sudah dikeluarkan tadi.
Laksamana Merah di tempat kedua di belakang Temenggung Biru dan di hadapan Bendahara Hijau.
Ya, beza mata adalah tiga belas.
Jumlah yang bukan sedikit untuk dikejar di kejohanan sukan sekolah nanti.
Berusaha!
Berusaha!
Berusaha!

Ya, ketua pasukan Merah bersorak kuat sebelum ke sekolah pagi tadi bila menyemak keputusan terkini perlawanan antara dua seteru di sekolah. Ya, aku pasukan Laksamana Merah yang menyokong Kesatuan Manchester (baca : Manchester United), manakala Ustaz G pasukan Temenggung Biru yang merupakan peminat setia Bandar Manchester (baca : Manchester City). Kemenangan agregat 4-3 awal pagi tadi sudah cukup buat aku bersemangat ke sekolah.
Ketawa.



Ya, ini muka penggiat seni yang separa siap ketika menjaga tempat pemeriksaan (baca : checkpoint) keempat semalam. Baju merah itulah jersi Syaitan Merah yang membuatkan ramai musuh-musuh tradisi menjeling cemburu dan tidak berpuas hati.

Oh, topi itu memang milik aku.
Ya, latar belakang memang ladang kelapa sawit.
Baju hijau berkilauan itu memang disediakan untuk guru penjaga laluan.
Muka gemuk dan bulat itu wajah artis Dunia Sebelah Zara.
Tempat penggambaran adalah rahsia.
Ketawa.
Senyum.

Tolak wajah duka dan lara.
Kerana aku lebih kenal erti bahagia dan ceria.
Ukir senyuman.
Pahat kasih sayang.
Teguhkan cinta buat diri sendiri.
Sebab aku sayang diri aku.
Dan ya, aku sayang dan cinta kalian semua yang hadir di sini.

Zara : Sudah membelikan sesuatu buat pelajar aku. Ah, masih belum menjumpai hadiah yang bagus untuk pemenang peraduan. Alahai, kalau ganti dengan hadiah lain boleh?

8 comments:

Aku yang bijaksana said...

Comel lah cikgu ni pakai topi koboi.

pinjam leh?

Yeay..MU menang =]

cInTa aDrIaNa said...

kehkehkeh...kak zara da macam pak cik jaga di kampus selatan ini...

ampun...

jgn marah2...nanti muka cepat berkedut..anak murid takut..hihi..

Uruchimaru @ kf said...

feh artis tue!

xmnhn mesti anom tu bengang ..
wakakaka!

sI tEDI said...

macam nak g belajau memandu je!

cik ian@aH Lian~ said...

mujur aku tak suka
setan merah.
so, tak kisah!

[z@ck] said...

sekarang musim sukan sekolah..
hahaha..
sekali tengok ko macam mak koboi weyh..

Dak Wan said...

Glory glory MU! Yeah! Hahaha

Lifesaver said...

waaaa!dah sukan ke?