Saturday, February 13, 2010

Basuhlah Buah Itu - Esok Semua Jangan Pakai Seluar Dalam Di Hari Kekasih!


http://www.testriffic.com/resultfiles/3701l_211a3c03b64420ecb42de9038f730404.jpg

***Secebis kenangan dari seorang bekas pelajar***

Aku buat tugasan aku.
Sebentar lagi nak berhadapan dengan "ayah" kesayangan selama 2 semester ini.
Bahaya, salah langkah, aku menempah kenduri selama 3 malam berturut-turut.
Pakej yang akan meliputi selepas 1 minggu, 40 hari serta tahun-tahun berikutnya.

R sudah menghilangkan diri di dalam kelas.
Aku meneruskan tugasan yang perlu ditunjuk.

Seorang wanita dan kanak-kanak muncul dari sebalik tangga.
Wanita yang membawa buku serta anaknya yang memegang beg serta bola.
Bola sepak.

Dalam hati aku:
"Pelajar Master agaknya. Mesti tiada orang jaga anak di rumah".

Aku lemparkan senyuman pada mereka dan meneruskan tugasan aku.

Tiba-tiba ada perbualan yang menarik pancaindera (bukan akhbar sisipan Mingguan Malaysia) aku.
Jari jemari aku yang gemuk berhenti bekerja.
Aku mengaku gemuk di sini.

Mereka.
Kanak-kanak (KK)
Wanita Master a.k.a Ibu KK (WM)

WM : Basuhlah buah tu.
KK : Kenapa nak basuh pula ibu?
WM : Kan kotor buah tu.
KK : Kenapa pula kotor ibu? Adik tak pergi kencing pun.
WM : Bukan buah yang itu. Ni buah yang jatuh kat tangga tadi.

(Si ibu menunjukkan buah epal di tangannya)

*****************************************************

Aku belum sempat mengulas tentang isu seluar dalam yang diutarakan sejak kebelakangan ini.
Tunggu saat sahaja untuk cuba ditulis.
Tetapi malangnya, sudah ada orang yang lebih cepat daripada aku.
Sudah ada yang cari "Jangan Pakai Seluar Dalam Di Hari Kekasih"
Gila lawak kalian ini.

Jangan diikut budaya itu.
Bukan kita semua.
Benar atau tidak?

Zara : Aku hanya tersenyum di sebalik himpunan buku dan kertas. Hari ini akan jadi sangat penat, sangat hebat. Sila teruskan mengundi aku ya? Peluk!



Sudahkah kamu semua meninggalkan alamat blog (URL) di 
Terowong Kecil Cinta Zara ?
Sudahkah kamu lihat bukti Zara seorang wanita di SINI? Jangan lupa undi ya?

11 comments:

Nabihah Zaid said...

lol..sye dh 2lis dh..bru2 la jgak..smlm kot xP

kalo rjin..jenguk2 la ye :)
http://nabihahzaid.blogspot.com/2010/02/valentines-day-no-panties-day.html

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kempen tanpa seluar dalam? adoyai...rosak...rosak...
*merujuk pada entry pautan di atas

Moon Death Spell said...

Tet...........
kelakar la... buah tu dia hengatkan...
hehehehehehe

acap2405(1169) said...

hahaha..
si anak salah sangka..
sib baik kak zara tak pandang mereka..
klau tak..
hahaha

p/s:kerusi kat atas tuh takde lagi ker orang nak duduk sambil menghulurkan kasut..??
hehehe

eNaSaN said...

kanaK2 iTu fiKiran nyer sudah ke lain





ku TersYum baca en3 iNi...

yangbaik said...

seluar itu ada di dalam mana tahu apa warnanya...

avid gunner said...

ya, jangan diikut kempen tu..

green apple said...

aku tak payah tunggu hari kekasih okkk. hari2 sentiasa tak pakai suar dalam. sentiasa dalam mode : READY.

::dazlaila:: said...

cikdaz kembali,,

ciK LyndaWawa igUana said...

undi?untuk pe?

et said...

knp xbleh pakai panties? kalu tgh dtg bln mcmn?