Tuesday, February 16, 2010

Penafian Ekslusif : Zara Bukan Ditangkap Kerana Menghadiri Parti Liar. Tetapi Anda Benar, Itu Memang Baju Sindiket Sol-Jah Yang Zara Gemari.


Aku tahu aku kacak.
Tapi jangan asyik mengacau dan membentak aku.
Aku benci dengan sikap - "Kamu perlu tahu siapa aku".
Siapa hantar pesanan ringkas pada aku, jangan anggap aku hafal semua nombor ya?
Terima kasih.

Petang tadi parti liar kedua dalam tahun ini.
Penat tetapi menyeronokkan.
Kalau lokasi pertama adalah di sawah padi, kami sudah beralih ke masjid pula.

Tidak. Gadis ini bukan ditahan kerana berkhalwat di tepi sungai.
Tidak. Dia bukan ditangkap kerana menyertai parti liar.
Ya. Dia sedang membetulkan tudung yang ditiup angin.

Oh, aku sangat suka dengan baju ini.
Tadi petang aku pakai baju ini dengan satu sebab yang sangat jelas dan nyata.
Aku pergi ke bank untuk melunaskan bayaran bagi membeli sesuatu yang istimewa serta terbaru daripada mereka.
Siapa Kekah Bidan Sepiah.

[21545_298406455664_547760664_3672639_71548_n.jpg]

Kali pertama aku beratur di mesin deposit tunai di bank kepala Harimau.
Nasib baik ada teman wanita yang setia menemani.
Senyum simpul aku selepas melunaskan bayaran.
Harap-harap boleh dapat segera.
Senyum.

Cuaca semakin panas.
Adakah horizon semakin jauh hilang?
Apakah ozon semakin menipis?

Zara : Terlalu penat untuk mengatur bicara malam ini. Maaf. Moga kalian suka dengan lagu yang diletakkan semula atas permintaan ramai. Senyum selalu. Pelukan ucapan selamat malam.


Gambar ini adalah simbol aspirasi aku pada kopi dan cinta. Tidak ada kena mengena dengan hidup atau mati. Yang penting, teruskan mengundi di sini  dan sini.

19 comments:

zool said...

Oo.. ingat sapa Zara tadi..
First time ke sini..
Salam singgah..

hans said...

horiozon ke ozon?
ke sama jer dua2?

hazman aka species1980 said...

ish2x... tajuk gempak seh....

Aidy Shahiezad said...

aduh... parti liar di buat di tengah sawah padi... abis gelaplah warna kulit selepas nie... hehehe.. ;p

e p i x ____ said...

uish! tajuk macam kisah hot jek :P hehe..
:)

meo zara said...

wah,,, rindu dgn cik zara

enyheartsdiamond said...

zaraaaaaaaaaaaaaaaa!tahniah sbb dapat number bertuah..hehe..tp tade hadiah la..zara yg kena kasi kat eny sbb birthday eny :)

noor afzan said...

buku ni sindiket soljah jual ke..?
hoho..cam menarik..

izzad b* said...

cuaca sgt panas!!!!!!

enyheartsdiamond said...

hehehe..apa2 pon bole :)

faqhrule said...

cikgu mata hitam:

perubahan cuaca?
elok tanya pada cikgu georafi.
chegu cuma guru praktikum kajian tempatan tahun lima.

chegu mata choklat

Jard The Great said...

tgh kemarau kat sabah... sian sawah mak ku.. huhuh

enyheartsdiamond said...

wahhhh..kasih sayang diterima :D

Emora Valeria said...

ye,kat sini pun bahang terlmpau.

Mimpi said...

Yup mmg dah lama pun lapisan ozon menipis.
Dri zmn kta skolah rendah...cikgu sains smangat explain
Tpi dunia still meneruskan aktiviti menipiskan lapisan ozon.

Moon Death Spell said...

hehehe.. hengatkan betul2 pegi ke parti liar..
hehhehe

HIZAMI said...

lihat tipis lapisan ozon. bumi semakin panas. itu kiamat. kiamat sudah dekat.

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.sayang kamu
.heeee ;)

Lifesaver said...

nape nama bidan tu ssh sgt nak sebut