Monday, March 01, 2010

Amaran Terakhir Demi Menjamin Kesejahteraan Jantung Pencinta Tatkala Cinta Ibarat Sarung Kaki. Eh, Syaitan Merah menang malam tadi!


Salam hari Isnin semua.
Apa khabar?
Moga-moga kamu semua sihat hendaknya.


[Pernah menulis mengenai ini di sini]

Malas mahu membebel banyak-banyak hari ini.
Nanti kena buasir Isnin pula.
Dan ya, terima kasih buat mereka yang menyatakan penulisan aku malam tadi sangat emosional.
Sebenarnya belum terlampau emosional pun.
Aku patut menyumpah lebih banyak tapi nasi sudah menjadi bubur.
Tiada yang akan berubah pun.

"Kadang-kadang sarung kaki akan kehilangan satu.
Dah pasti pun yang ia ada di tempat tertentu di dalam rumah tetapi asyik tidak dapat dicarikan sahaja.
Satu sarung kaki sahaja memang tidak dapat dipakai ; tetapi ditinggalkan juga kerana terlupa untuk membuangkannya.
Pada suatu hari yang tidak disangka, boleh pula sarung kaki yang hilang didapati semula di tempat yang telah dilupai.
Keadaan ini jauh lebih menggembirakan daripada masa sarung kaki tersebut dibelikan.
Kerana kegembiraan yang sementara itu, manusia selalunya tidak akan membuangkan satu sarung kaki yang tidak berguna itu.."


http://www.sockdreams.com/weblog/wp-content/uploaded_images/2007/08/stripey-toe-socks.jpg
*Gambar penghargaan di SINI*

Aku sangat suka pada sarung kaki.
Adakah sarung kaki boleh diibaratkan seperti manusia itu sendiri?
Sarung kaki membawa kegembiraan pada aku.
Perlakuan yang kita lakukan terhadap sarung kaki.

Adakah mampu mengusik tangkai bahagia dalam hati?

*******

Tahniah Syaitan Merah!
Kita menang 2-1 malam tadi.
Boleh ke sekolah dengan hati bernyanyi riang.

Zara : Tatkala hati sedang berusaha untuk belajar erti bahagia, jangan pernah kamu calitkan perkara yang mampu mengundah dosa dan padah. Sebab hati sudah cukup remuk dengan perbuatan manusia durjana.

Aspirasi aku pada cinta dan seni.
[Sila tekan INI untuk meneka dan menang 10 pound. Sila pilih nombor 14 ya?] 
[Sila tekan SINI kalau kamu mahu menyertai Perhimpunan Terbesar Penulis Blog di Malaysia]

20 comments:

naz said...

kalau syaitan kalah mesti meradang api kemarahan haha. datang bulan

Lifesaver said...

suka stokin jgk

vidadarisakura said...

nasib baik saitan merah tu menang.
hee

butterfly said...

hahahahaha..jenuh duk fikir sapelah yang dipanggil syaitan merah tuh..:)

Jard The Great said...

syaitan merah? manchester United? ehehe

petisuara said...

stokin 2 sgt comel!aw!zara cne nak buat commnt pop-up mcm ni..xreti la

sharamli said...

suka dia erk sebab menang...hee

saypOOL rafhtello said...

jaga2 kena ejek ngan anak murid.. =)

Wawan Saini said...

cikgu..
pnjam stokin 2..
wakaka..
lawa smcam je..:)

Husna said...

haha.. seronok betul dia Man U menang :)

farhana said...

Kalau stokin hilag mmng menjadi kemarahan la..
padahal diri sndiri yg salah letak..
huu

syahira ariff said...

glory2 setan merah
huhuhu
stokin warna warni pnjang smpai ke lutut cam gmba tue susah nk cri kt kedai

kummentlaa new entri sy
hee~
(^____^)

[z@ck] said...

duduk sini stok stokin makin bertambah..

mukasurat17 said...

syaitan merah??? tak baik sokong syaitan merah dowhhh... ish3... buang syaitan. sokong merah jer... hahahahaha






Merah pon menang mlm td;)

mamai said...

tunggu pulak serangan dari si merah durjana hehehehe

Amir said...

cantik stokin yang jari-jari pun dapat sarungkan. nampak unik. :D

Atan Athen said...

elok keje dkt iSox ni

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kalau stoking dipakai di tangan...ada budak2 jepun pakai macam tu...sangatlah nampak pelik...keke =D

cj'alhafiz said...

waahhh!!! zara....cj likes your new banner...tiada lagi kerusi hijaumu...haha!!!

http://cjalhafiz-lifejournal.blogspot.com/2010/02/unspoken-tale.html

i'msosupernotcool said...

ok.. syaitan merahh is so not cool..
haha..