Sunday, March 21, 2010

Hanyut - Faizal Tahir : Kenapa Suka Buat Muka Nakal Kalau Bergambar?

Salam semua.
Moga kalian punya hari minggu yang ceria.
Akibat dirundung kesedihan semalam, banyak kerja aku alpa.
Ah, hati resah, aku hilang punca.
Ketawa.

Dan ada yang bertanya, adakah aku terlalu sukakan Jejaka Panas.
Ya, soalan anda kurang ganas.
Walaupun ada berbaur pedas.
Biar aku jawab untuk bagi kamu puas.

Memang suka Faizal Tahir - lagunya.
Ya, hanya lagu wahai dia yang bertanya di surat elektronik Zara.
Kan dah pesan bertanya di Borang Spring Zara?
Adakah anda perasan diri sendiri penggiat seni berjaya wahai Zara?
Tampar diri sambil ketawa.
Dan ya, lagu yang sedang berkumandang di blog ini (kecuali kamu padam bunyinya) adalah antara lagu terbaru dalam album dia.
Bertajuk Hanyut, memang buat aku hanyut dalam melodi indah dan iramanya.

Soalan seterusnya, yang aku dapat pagi tadi memang membuatkan aku ketawa berdekah.
Terima kasih kepada yang bertanya.

Kalau ambil gambar, kenapa suka buat muka nakal ya?
Sekejap, muka Zara muka nakal?
Terharu.
Selalu orang kata muka hodoh sahaja tahu?


Muka ini tidak nakal kan?

Sekali lagi minta maaf kalau ada jawapan yang kurang memuaskan.
Eh, kalian memang sungguh buat aku ketawa.
Siapa yang beri teka-teki semalam?
Sila mengaku.

Apa pun, selamat hujung minggu.
Aku mahu menghabiskan bab enam secepat mungkin.
Sambil jengah-jengah kalau ada orang masuk meminang menggunakan telefon.
Eh, ketawa.

Zara : Bonda masak nasi beriyani dan aku sedang bergelut dengan nafsu untuk tidak menjamahnya. Ya Allah, kuatkanlah hambaMu ini dari memusnahkan program pemakanan dia sendiri. Amin. Senyum mesra.
Borang Spring Zara 

9 comments:

oranglidi said...

haha. sengal gak lu kengkadang.

Kamsiah said...

kamu mmg nakal lagi kelakar...

naz said...

jangan cakap cakap bergurau dia bikin buat kamu seriau :)hahaha

Billet-DOux said...

cik zara jgn banyak mkan!
heeh.

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.amat nakal!

syarifah radiah ibrahim said...

pergh FT-hanyut memang best kan kan kan ?
hehe~

kak zara nakal~
^_~

Miss ... said...

nakal x pe itu comel hahaha

Mimpi said...

Haha~
kesian kat mak kalau ko tak p makan nasi beriyani tu.

Lifesaver said...

tgk Ft di melodi..menangis