Tuesday, March 30, 2010

Kek Cawan Bahagia Cikgu Zara - Edisi Prolog Penuh Cinta Bersalutan Rotan.


Salam semua.
Apa khabar kalian?
Sudah menikmati pembacaan Legasi Cinta Alisia Bab Lapan?
Ukir senyuman.

Hari ini bercadang mahu beri sesuatu pada pelajar kelas aku.
Sesuatu yang mudah dan comel - seorang satu.
Senyum ini manusia beku.



Atas meja aku di bilik guru.
Oh, kelihatan tanda nama aku.
Sengaja menyusun dalam bentuk jantung - dan aku memakai baju ungu.



Penguin merah aku sentiasa menemani di atas meja.
Sering buat aku senyum gembira.
Eh, comel bukan kek cawan bahagia?

Aku tempah khas buat anak-anak kelas aku.
Tempah 30 biji sedangkan kelas aku hanya 22 orang.
Oh, sudah beri tiga pada rakan sekerja dan selebihnya akan aku bawa pulang ke rumah.
Senyum aku lihat kek cawan comel ini.
Eh, mahu ajak mereka makan bersama ketika waktu Sejarah.

Tinggal dulu kamu semua.
Aku mahu masuk kelas menunaikan amanah.

Zara : Mahu ukir senyuman gembira.

18 comments:

Aini said...

nampak sangat sedap kek cawan tu zara =)

JohnJenin said...

Cantik cupcake tu. Murah rezeki cikgu bersedekah dekat anak murid :D

Meowwwww said...

Meowwwww

noor afzan said...

bestnya jadi student zara..
dpt cupcakes..

fanadz said...

comelnya..:D dulu pon selalu kasi students coklat time kelas..yg jawab soalan, dapat yg special.hehee.

joegrimjow said...

tersangat comey laa!

hana devushka said...

nyum3~ sedapny..

AyanaAsham said...

bestnya dak2 tu dpt mkn kek.nak gak :D

-C.Gad!s- said...

name ko...

samer ngan aku..

zahrah..maksud " bunge" kan?

mr cekodok said...

bodek budak2 ke cikgu :D

Cikgu Mizi said...

bodek nk markah penilaian tinggi ker..??

syarifah radiah ibrahim said...

cupcakes!
nak jugak~~
huu~~

fulblogger said...

Salam, nampaknya sangat sedap lah.

zeqzeq said...

amboi banyaknyaa, cuba lempar sebijik bagi Meow rembat

Mimpi said...

Belum baca, baru ada internet ni.
ahaha~

Nyze The PumpkinBee said...

wah....
untung nya anak murid kak zara...
saya nak jadi anak murid kak zara jugalah...

MuNsYi SaMa said...

cikgu zara sgt baik. hari2 bwk kek. :)

F I T said...

saya tanak memuji cik zara atau kek cawan tu..epilog stereotaip yg maybe dh biasa kedengaran..tapi saya nak membela nasib si gelas..kengkadang pelik..kenapa kek cawan je ada..kek gelas takde ke? hehehe :P