Monday, March 15, 2010

Pesanan Penaja : Sila Hanya Merenung Lambakan Tesis, Bukan Testis Manusia. Nantikan Kemunculan Syahmi Hanis Dan Husairi Haiqal.


Tadi kenalan aku di kampus selatan menghantar berita mengadu tentang projek akhir dia.
Tenang sahaja aku dengar disebabkan aku pernah melalui semua itu tahun lepas.

Teman : Zara, aku menghadapi tekanan.
Aku : Tekanan jiwa?
Teman : Tekanan macam-macam, kalah periuk tekanan dalam makmal.
Aku : Eh, aku nak tumpang rebus daging lah kalau begitu.
Teman : Bukan setakat daging, rebus perut dan tulang pun boleh.
Aku : *ketawa* Sudah gila kamu ini.
Teman : Kena perbaiki dari Bab Satu hingga habis memang sesiapa pun boleh gila.
Aku : Banyak sangat tu. Padan muka buat kerja bertangguh.
Teman : Aduhai, aku yang kamu tempelak balik.
Aku : Kan aku dah pesan, selalu jumpa pensyarah.
Teman : Selalu culas aku ini.
Aku : Itu memang karma, kamu terima balasannya.
Teman : Aku nak menangis.
Aku : Nak pinjam bahu aku jauh. Pergi duduk tepi tasik, pakai pakaian yang compang camping.
Teman : Aku kalau ikut hati nak terjun dari tingkat tiga ni.
Aku : Silakan. Tapi sila padam panggilan terakhir ini ya?
Teman : Kenapa?
Aku : Aku sudah cukup terkenal, jadi aku tidak mahu disoal siasat oleh pihak berkuasa.
Teman : Ya, kamu kan artis.
Aku : Memang, artis sangat. Tengah buat apa kamu ni?
Teman : Merenung lambakan testis.
Aku : *Terkejut* Testis?
Teman : Eh, silap. Tesis *Ketawa*
Aku : Jangan buat lawak bangang di pagi hari.
Teman : *ketawa*


::Selingan - Ini gambar tesis Ijazah Sarjana Muda aku::

*******

Aku sedang menunggu dengan penuh debaran akan penerimaan pembaca akan Legasi Cinta Alisia Bab Keempat petang ini. Moga-moga ada yang akan terus sudi membaca.



Legasi Cinta Alisia Bab 4
15 Mac 2010
Jam 1503 (03.03 petang)
Hanya di Aksara Keraian.

Zara : Aku semakin musnah ditelan kewujudan masa. Kekuatan, hamparkan sebuah ketabahan. Aku rasa mahu rebah.

7 comments:

Hizami Li said...

ahha.
testis?
uits.
sedang menunggu~

Aidy Shahiezad said...

tetibe terimbau kenangan tekanan menyiapkan thesis kat utm dulu... ahaks... ;)

Wawan Saini said...

wakakaka..
cikgu buat lawak.
ad ke testis.
menuggu LCA,..:)

Lifesaver said...

bestkan ada testis sendiri...errr...silap2..tesis sendiri..hehehe

hisham said...

cikgu..merenung tesis dgn testis mane best..huhu

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

Teman : Aku kalau ikut hati nak terjun dari tingkat tiga ni.
Aku : Silakan. Tapi sila padam panggilan terakhir ini ya?


KAHKAHKAH!!! :-D

Fiffy Syafiqa Hazirah said...

omg, next sem aku dah kena wat thesis!