Thursday, May 27, 2010

Borang Spring Aku Sudah Jadi Meja Kaunselor Cinta Pula. Eh, Cikgu Kimia Sila Betulkan Cermin Mata.


Salam semua.
Berikutan penulisan pagi tadi, aku sudah dihujani pertanyaan di Borang Spring
Oh, sudah jadi kaunselor cinta pula.
Ketawa.

Di sekolah, ada orang berkongsi tips berumah tangga (untuk guru-guru yang bakal berkahwin cuti sekolah ini).
Eh, aku seorang sahaja ke yang bujang selepas ini?
Senyum.
Ah, tidak mengapa.
Muda lagi kan?
Baru 22 tahun.
Senyum.
Sembunyi rasa.
Eh?
Ketawa.



hehe..da mcm kaunselor cinta plak cgu zara :) so,pe pndpt kalo cnta jrk jaoh? da lebih staon b'sme bru 2x jmpe..org kate pelik,tp kalo bhgia,abaikn jela kate2 org,kan :)))  

Eh, terkongsi pengalaman cinta pertama di sini.
Tidak mengapa, benda normal bukan?




aku beza 8 tahun dgn awek aku.umur aku 19. belajar sambil buat bisnes sendiri. bila dah beza banyak camtu, aku takut nak cakap kat Mama aku yang dia gf aku. sebab dia lagi tua dari kak sulung. camne ni ek?

Zara, saya beza 6 tahun dgn perempuan yg saya cinta.dia sudah bekerja dan saya masih belajar di universiti.dia tanya kalau kami boleh berkahwin dalam masa terdekat ni. saya tak tau nak kata apa. apa patut saya buat?  


Ini soalan dari dua orang lelaki berbeza.
Satu bertanya tentang perempuan yang berbeza 9 tahun jarak usia.
Seorang lagi berbeza 6 tahun.



 Seorg pemuda jarak usia muda 3 taun melamar seorg perempuan...bagaimana? Mahu menerima? Apa penerimaan org sekeliling... Si gadis terasa rendah diri... 

Yang ini mempunyai jarak usia 3 tahun.

Ya, aku bukan yang terbaik.
Tetapi, berkongsi apa salahnya bukan?
Aku memberikan pendapat yang aku rasakan baik dalam perkiraan aku.
Kalian juga boleh berikan pendapat kerana aku pasti ramai yang lebih arif dan mempunyai pengalaman yang lebih hebat dari aku.

Nota Kaki:
1. Sekadar berkongsi.
2. Hari ini pulang awal.
3. Esok cuti Hari Wesak.
4. Orang cerita tentang majlis resepsi yang hampir tiba, aku pula mencari tempat rekreasi.
5. Rindu dengan matahari aku, bila mahu muncul ni?

Zara : menikmati periuk bertuah (baca : "pot-luck") di sekolah. Kek coklat, laksa, kundas, salad buah-buahan, agar-agar laici, kek pisang, dan macam-macam lagi sambil teringatkan adik kesayangan yang belum menjamah sarapan.

7 comments:

naz said...

hahahaaha hai dr cinta

AMOI KUSUT said...

wah, bukan jadi cikgu je..
da jadi dr love plak..
hehehe :)

AMOI KUSUT said...

wah, bukan jadi cikgu je..
da jadi dr love plak..
hehehe :)

cHeRyNa PiReS said...

periuk bertuah..ehehe...

jenuh nak memahami apa makna borang spring tuh:)

Ifah Ibrahim said...

cekgu zara yang serba boley wink3

s h a f i q h a s h i m _____ said...

:P cikgu kaunseling kat blogger ni :P

liss said...

sdap jgk kalu ada formspring ni.