Saturday, May 22, 2010

Tarik Tudung Depan, Belakang - Kelepet Tudung Kiri, Kanan Masa Peperiksaan Boleh Dapat Jawapan.


Salam semua.
Sudahkah anda membaca ini?
Senyum.
Aku usai mengajar kelas tambahan Matematik untuk murid Tingkatan Dua dan Tahun Tiga.
Murid Tingkatan Dua datang secara mengejut.
Aku pun terlupa bila aku berjanji dengan penjaganya.
Tetapi tidak mengapa, aku suka sahaja.
Walaupun ada terpalit duka lara dalam hati lihat mereka.


Walaupun gambar senget, tapi tetap mahu senyum.
Gila.

Paling suka menjaga peperiksaan. Pelbagai aksi pelajar dapat dilihat. Contohnya, pagi tadi, kertas Sejarah Satu. Soalan objektif. Sibuk aku memerhatikan gaya pelajar menjawab soalan. Ah, macam-macam gaya meniru yang cuba dilaksanakan.

Tarik tudung ke depan = A
Tarik tudung ke belakang = B
Tudung kelepet kanan = C
Tudung kelepet kiri = D

Ini salah satu yang aku dapat kesan pagi tadi. Kelakar yang amat. Tidak termasuk yang batuk-batuk, bersin, ah, taktik lama wahai murid-murid. Bertahun-tahun lepas sudah ada yang meniru gaya begitu. Setakat isyarat mata mahu merenung aku sampai tembus pun tidak mengapa, silakan. Aku redha sebab aku tidak akan berpaling dari terus memandang kamu. Ketawa.

Tangan kiri aku semakin lenguh. Hendak memakai baju sudah jadi satu kesakitan yang amat sangat. Mahu membuka barang yang baru dibeli tadi juga sudah menjadi satu bebas. Aduhai, baru sedikit ujian Allah tatkala aku mahu mengambil ubatan. Senyum.

Nota kaki :
1. Mana matahari aku menghilang?
2. Maaf, tiada Runut Irama Jiwa Kita malam ini.
3. Terima kasih buat mereka yang menyatakan Karya Picisan aku memalukan dunia sahaja.
4. Buat mereka yang menyatakan aku penulis novel Kembara Mencari Cinta, kamu sudah tersilap orang.

Zara : Benar-benar memahami mengapa mengeluarkan sesuatu dari tubuh itu lebih baik dari memasukkan sesuatu. Derma darah lagi senang dan nikmat dari disuntik ubat. -_-"

[Pertandingan] Tekan sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang syarat penyertaan.(Tarikh Tutup : 31 Mei)

10 comments:

Emora Valeria said...

hehe...macam2 cara kak z..hehe ^_^ tapi yang ni ternyata lawak~

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.hahahaha mcm3 prangai

Azrul Hisham said...

haha...ada yg bawak toyol tak?

Hizami Rahim said...

ahha.
macam macam.
biasa la tu.
hehe.
;)

kembatolo™ said...

bagi la can budak2 nak meniru..kesian..haha

fadhlihamdan said...

haha. macam2 gaya dan trick nak tiru. dulu igt lagi tulis kecik2 kat pemadam buat toyol.huhu. nway nice blog u have here! =)

Captain said...

tingat zmn sek dlu.. tym peksa pakat ngan memember.. kami just nk check jwpn.. so kmi suh dye mula bg jwpn tuk compare 15 mnt terakhir.. kbtuln budk dok dpn tu terror.. kami pnggil dye Pak Ya..

kaki meja dpn =A
kaki meja belakang = B
kaki kerusi depan = C
kaki kerusi belakang = D

tapi sume sbuk mnjwb.. pndang2 dpn,, orang yg d beri t/jwb tuk memberi jwpn sudah bermula.. jd xtau dh no. bape.. so bio jelh kt dye dok grk2 sowng.. sume wat tatau.. hahaha~

[z@ck] said...

wow cikgu!
main netball nampak..jadi C plak..mesti cergas gila ni
=P

noor afzan said...

sungguh comel mereka..
haha~

Nadia Is Cute said...

i like your new blog layout!