Saturday, June 12, 2010

Sheikh! Siti! - Sh Itu Sharifah! Jangan Main Suka Panggil Nama Aku. Alahai | Aku Suami Orang?


Salam semua.
Hari Sabtu yang cerah dan ceria.
Perlawanan pembukaan yang mengujakan walaupun ada yang aku kurang berpuas hati.
Mexico (1) - Afrika Selatan (1)
Uruguay (0) - Perancis (0)

Aku menerima panggilan telefon pagi tadi dari satu syarikat telekomunikasi. Oh, berkaitan dengan promosi dan yang selalu aku kena berulang lagi. Buat pagi Sabtu aku telah dicemari dengan insiden mahu memanaskan punggung dan hati. Lepas dia perkenalkan diri dari syarikat mana dan tujuannya, perbualan berlanjutan.

Pemanggil : Boleh cakap dengan Cik Sheikh?
Aku : Apa?
Pemanggil : Oh maaf. Cik Siti ya ni?
Aku : Siti mana?
Pemanggil : Kalau begitu, Cik Fatimatul kah ni?
Aku : Sh di depan nama saya itu adalah Sharifah ya? Dan saya bercakap.
Pemanggil : .....

Setiap kali pun mesti nak salah sebut nama aku kan? SH itu Sharifah, bukan Sheikh atau Siti. Ini yang nak mengamuk kata orang kurang pengetahuan am. Ketawa. Bukankah nama penuh aku tercatat di situ? Ada nama Abah yang bermula dengan Syed. Alahai.

Sesuatu yang kelakar juga berlaku pagi tadi. Sumpah, aku masih mahu ketawa.


Ada orang sangka aku betul-betul suami orang lah!


Akhirnya orang tu menyedari aku ini perempuan sebenarnya.

Alahai, dimaafkan kerana dia menggunakan telefon dan juga mungkin kepenatan akibat menjaga nenda dia di hospital juga. Moga nenda kamu dan nenda aku cepat sembuh ya kawan? Tapi sungguh buat aku ketawa kerana ada yang tidak menyedari nama aku yang terpampang jelas itu adalah seorang perempuan. Oh, mungkin juga status nakal itu mengelirukan. Senyum.

Nota Kaki :
1. Mendapat panggilan telefon dari PPD. Diminta untuk menyertai cabaran mendaki gunung dan berbasikal di Kluang Isnin ini. Eh, boleh ke tak ni? Aku mahu pergi!
2. Perlu melunaskan tugasan hakiki secepat mungkin.
3. Masih belum dapat menyiapkan novel atau cerpen bersiri lagi. Maaf semua.

Zara : Menunggu kedatangan seorang kawan. Perlu menjalani pemeriksaan kesihatan secepat mungkin atas sebab yang sangat penting. Oh, ada majlis perkahwinan juga yang perlu dihadiri. Hadiah sudah siap dibalut.

11 comments:

Kyosingcat said...

Hahaha....terdapat sedikit kelakar disitu. Sabo je laaaa~

Post terbaru kyo, WorldCup 2010 : Koleksi Jersi Pasukan Kegemaran Anda

naz said...

haha hoi mamat zara

Oh Malaysia said...

relaks la bro sheikh.

En iLham said...

haha
opearator tu mmg tak sensitip langsung
macam baru semalam je dok kat malaysia
haha
tapi lawak juge

abe long said...

gelak sat

wakakakakakaka

ok siap.

eliana_adnand said...

hye abg zara.. :P

haha..tu laa..suke sgt men2 kn..
smpai ade yg salah phm.. ekeke.. :P

Nur Su'aidah said...

kisah di twitter anda juga begitu :) haha

Hizami Rahim said...

haha.
bersungguh-sungguh dia percaya.
haish.
cik zara pun layankan je.
wakakaka~
;)

FiesyaaChacha said...

heheh tula sis.. guraw kasaq naaa.. :P

neyra shazeyra said...

cmne hanc boleh ingat u lelaki ni? ahhaa

hanc said...

Salam...
hahahahahahak.. aku gelak sendiri...
ade nama aku dalam da.. zzzz

akak Neyra: adek silap uh..